HOK-Elannolle 1000 kesätyöntekijää

Kesätyöntekijöiden määrä on epidemiatilanteen vuoksi aikaisempia vuosia pienempi. Tarve kesätyöntekijöille on myös hieman pienempi, sillä HOK-Elannon ravintolatoimialan kaikki noin 800 työntekijää siirtyivät työskentelemään päivittäistavarakaupan ketjuihin ravintoloiden sulkeuduttua.

Kesätöissä Alepassa - kuvaaja Lari Lappalainen

- Kesätöillä on iso taloudellinen merkitys koululaisille ja opiskelijoille ja he myös mahdollistavat vakituisen henkilöstömme vuosilomien pitämisen, kertoo HOK-Elannon henkilöstöjohtaja Antero Levänen.

Kesätyöntekijät saavat kattavan kuvan kaupan toimipisteiden työtehtävistä, vaikka he eivät itse kaikkia ammattitehtäviä vielä pääse tekemään. HOK-Elannolla pääsee myös näkemään vähittäiskaupan laajan digitalisoitumisen sekä verkkokaupan tuomat uudet työtehtävät ja prosessit.

Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelupaikka löytyy HOK-Elannosta 300 nuorelle. Kahden viikon pituiset harjoittelujaksot aloitetaan 6.7., mikäli epidemiatilanne ei muutu huonompaan suuntaan alkukesän aikana.

Kesätyöntekijät ja ammattiin opiskelevat suorittavat osana perehdytystään heille räätälöidyn S-ryhmän verkkokurssin. Sen voivat suorittaa myös sellaiset nuoret, jotka eivät ole tulossa kesätöihin.

- Voi myös sanoa, että kesätöiden avulla kasvatamme uutta sukupolvea suomalaiseen työelämään. Tapahtui yhteiskunnassa mitä tahansa, niin aina ihmiset syövät, juovat ja kuluttavat, joten vähittäiskauppa eri muodoissaan tarjoaa turvallisia työpaikkoja myös tulevaisuudessa, Levänen toteaa

Henkilöstöjohtaja Antero Levänen, p. 010 76 60110
antero.levanen@sok.fi

Kesätöissä Alepassa - kuvaaja Lari Lappalainen

Kaupintie 14, PL 53

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 320.

DOKUMENTTI ”294” ON KIITOS KORONAKRIISIN ETULINJAN TYÖNTEKIJÖILLE26.5.2020 09:08:02 EESTTiedote

294 on Dome Karukosken ohjaama lyhytdokumentti suomalaisen ruokakaupan henkilökunnasta koronakriisin aikaan keväällä 2020. Dokumentin on tilannut HOK-Elanto kunnianosoituksena ja kiitoksena kaikille niille etulinjassa työskenteleville ammattilaisille, jotka pitävät arkemme pyörimässä kaupoissa, terveydenhuollossa ym. Dokumentin nimi 294 tulee tutkimuksesta*), jonka mukaan myymälän kassa on Suomen 294. arvostetuin ammatti.

Pääkaupunkiseudun Prismat laajentavat aukioloaikojaan ja Alepa lisää 24h-myymälöiden määrää27.4.2020 09:30:00 EESTTiedote

Korona-aika on saanut asiakkaat hyödyntämään entistä enemmän kauppojen hiljaisempia aamu- ja ilta-aikoja ostosten tekemiseen. Pääkaupunkiseudun Prismat laajentavat aukioloaikojaan tunnilla aamusta ja illasta. Myös yhä useampi Alepa-ketjun myymälä palvelee ympäri vuorokauden. Pääkaupunkiseudulla toimiva HOK-Elanto haluaa tarjota joustavampia vaihtoehtoja asioinnille.