HOK-Elannolle 1000 kesätyöntekijää

Kesätyöntekijöiden määrä on epidemiatilanteen vuoksi aikaisempia vuosia pienempi. Tarve kesätyöntekijöille on myös hieman pienempi, sillä HOK-Elannon ravintolatoimialan kaikki noin 800 työntekijää siirtyivät työskentelemään päivittäistavarakaupan ketjuihin ravintoloiden sulkeuduttua.

Kesätöissä Alepassa - kuvaaja Lari Lappalainen

- Kesätöillä on iso taloudellinen merkitys koululaisille ja opiskelijoille ja he myös mahdollistavat vakituisen henkilöstömme vuosilomien pitämisen, kertoo HOK-Elannon henkilöstöjohtaja Antero Levänen.

Kesätyöntekijät saavat kattavan kuvan kaupan toimipisteiden työtehtävistä, vaikka he eivät itse kaikkia ammattitehtäviä vielä pääse tekemään. HOK-Elannolla pääsee myös näkemään vähittäiskaupan laajan digitalisoitumisen sekä verkkokaupan tuomat uudet työtehtävät ja prosessit.

Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelupaikka löytyy HOK-Elannosta 300 nuorelle. Kahden viikon pituiset harjoittelujaksot aloitetaan 6.7., mikäli epidemiatilanne ei muutu huonompaan suuntaan alkukesän aikana.

Kesätyöntekijät ja ammattiin opiskelevat suorittavat osana perehdytystään heille räätälöidyn S-ryhmän verkkokurssin. Sen voivat suorittaa myös sellaiset nuoret, jotka eivät ole tulossa kesätöihin.

- Voi myös sanoa, että kesätöiden avulla kasvatamme uutta sukupolvea suomalaiseen työelämään. Tapahtui yhteiskunnassa mitä tahansa, niin aina ihmiset syövät, juovat ja kuluttavat, joten vähittäiskauppa eri muodoissaan tarjoaa turvallisia työpaikkoja myös tulevaisuudessa, Levänen toteaa

Henkilöstöjohtaja Antero Levänen, p. 010 76 60110
antero.levanen@sok.fi

Kesätöissä Alepassa - kuvaaja Lari Lappalainen

Pääkaupunkiseudulla grillataan tänä kesänä hummeria chimichurrivoilla – HOK-Elanto lanseeraa yhdessä Tomi Björckin kanssa kehitetyn ruokatuotesarjan17.5.2022 07:00:00 EEST | Tiedote

HOK-Elannon uusi, yhdessä huippukokki Tomi Björckin kanssa luoma HERKKU Premium Edition by Tomi Björck -ruokatuotesarja tuo helposti valmistettavia ravintolatason makuelämyksiä koteihin.​ Eri puolilta maailmaa inspiraationsa saaneet grillaustuotteet ja valmiit ateriat rantautuvat pääkaupunkiseudun Prisma-, S-market-, Alepa- ja Food Market Herkku -myymälöihin toukokuun lopussa.

Uudistettu Kappeli-ravintola avautui. Tyylikkäät tilat ja arvotaide kutsuvat sisään Espan helmeen.28.4.2022 14:00:00 EEST | Tiedote

Helsingin Esplanadin yli 150-vuotias ravintolaklassikko Kappeli avautui uudistettuna 27.4.2022. Suunnittelutoimisto Fyra on herättänyt Kappelin entiseen loistoonsa rakennuksen alkuperää kunnioittaen. Pronssinen Muusa on muuttanut ravintolasaliin, kahvilaan tuotu talvipuutarhamaista ilmettä, kellariin rakennettu leipomo ja baariin saatu laatucocktailien teon hallitsevat mestarit. Kappeli on myös kaikille avoinna oleva arvotaiteen näyttely, ja taide on nyt tuotu entistä paremmin esille.