HOK-Elannolle 1000 kesätyöntekijää

Kesätyöntekijöiden määrä on epidemiatilanteen vuoksi aikaisempia vuosia pienempi. Tarve kesätyöntekijöille on myös hieman pienempi, sillä HOK-Elannon ravintolatoimialan kaikki noin 800 työntekijää siirtyivät työskentelemään päivittäistavarakaupan ketjuihin ravintoloiden sulkeuduttua.

Kesätöissä Alepassa - kuvaaja Lari Lappalainen

- Kesätöillä on iso taloudellinen merkitys koululaisille ja opiskelijoille ja he myös mahdollistavat vakituisen henkilöstömme vuosilomien pitämisen, kertoo HOK-Elannon henkilöstöjohtaja Antero Levänen.

Kesätyöntekijät saavat kattavan kuvan kaupan toimipisteiden työtehtävistä, vaikka he eivät itse kaikkia ammattitehtäviä vielä pääse tekemään. HOK-Elannolla pääsee myös näkemään vähittäiskaupan laajan digitalisoitumisen sekä verkkokaupan tuomat uudet työtehtävät ja prosessit.

Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelupaikka löytyy HOK-Elannosta 300 nuorelle. Kahden viikon pituiset harjoittelujaksot aloitetaan 6.7., mikäli epidemiatilanne ei muutu huonompaan suuntaan alkukesän aikana.

Kesätyöntekijät ja ammattiin opiskelevat suorittavat osana perehdytystään heille räätälöidyn S-ryhmän verkkokurssin. Sen voivat suorittaa myös sellaiset nuoret, jotka eivät ole tulossa kesätöihin.

- Voi myös sanoa, että kesätöiden avulla kasvatamme uutta sukupolvea suomalaiseen työelämään. Tapahtui yhteiskunnassa mitä tahansa, niin aina ihmiset syövät, juovat ja kuluttavat, joten vähittäiskauppa eri muodoissaan tarjoaa turvallisia työpaikkoja myös tulevaisuudessa, Levänen toteaa

Henkilöstöjohtaja Antero Levänen, p. 010 76 60110
antero.levanen@sok.fi

Kesätöissä Alepassa - kuvaaja Lari Lappalainen

Alkaako jouluruoka tympiä nopeasti? Hävikkiruoan hyödyntämisen asiantuntija neuvoo reseptit, joilla syöt kinkkua ja laatikkoa vielä vaikka uutenavuotena22.12.2020 12:45:00 EETTiedote

S-marketin hävikkiruokaa annoksissaan hyödyntävän Happy Farmer -ravintolaperheen keittiöpäällikön Jussi Kuuluvaisen kehittämät uudet reseptit tuovat joulun yli jääneeseen ruokaan uutta elämää niin, että jouluherkkuihin helposti kyllästyväkin voivat niitä syödä. Kuuluvainen kehottaa ruoan poisheittämisen sijaan kokeilemaan rohkeasti uusia yhdistelmiä.

HOK-Elanto palkitsee jo toistamiseen henkilökuntaansa koronavuoden erinomaisesta työstä17.12.2020 08:00:00 EETTiedote

HOK-Elanto kiittää kaupoissaan ja ravintoloissaan työskenteleviä työntekijöitään erinomaisesta työstä, jaksamisesta ja joustavuudesta palkitsemalla heidät kannustepalkkioilla koronapandemian aiheuttamana poikkeuksellisena vuotena. Nyt joulukuussa maksetun kannustepalkkion lisäksi HOK-Elanto kiitti henkilöstöään kannustepalkkiolla myös toukokuussa, jolloin elettiin koronapandemian alkua. Kokonaisuudessaan koronavuoden kannusteita maksetaan kauppa- ja ravintolahenkilökunnalle 2 miljoonan euron arvosta.

Pääkaupunkiseudun julkisessa liikenteessä muistutetaan turvaväleistä pehmeillä keinoilla - penkeillä istuvilla jättipehmoleluilla15.12.2020 07:30:00 EETTiedote

Julkinen liikenne on tärkeä osa toimivaa yhteiskuntaa myös poikkeusaikana. HOK-Elannon Prismat haluavat yhdessä Savonlinjan kanssa ilahduttaa asiakkaitaan joulun alla hauskalla tempauksella pääkaupunkiseudun lähiliikenteessä. Paikallisbussien penkeille on tuotu istumaan nalleja, jotka muistuttavat pitämään pientä väliä kanssamatkustajiin. Tempauksen jälkeen pehmot lahjoitetaan Uuden lastensairaalan potilaille yhteistyössä Lastenklinikoiden Kummien kanssa.