Hollantilainen Camptoo nousi Pohjoismaiden johtavaksi matkailuajoneuvojen jakamisalustaksi.

Camptoo matkailuajoneuvo

Camptoo haluaa rakentaa Pohjoismaihin entistä menestyksekkäämmän matkailuajoneuvojen jakamispalvelun tarjoamalla luonnosta ja retkeilyelämästä kiinnostuneille maailmanluokan matkailupalvelun. “Tavoitteenamme on saada listattua 1000 pohjoismaista matkailuautoa palveluun vuoden 2022 loppuun mennessä - ja 5000 muutaman vuoden kuluessa”, kertoo Camptoon toimitusjohtaja, yksi perustajista Martijn Peeters.

Suomalaisille matkailijoille yrityskauppa mahdollistaa entistä paremmat matkailuautoilumahdollisuudet koko Pohjoismaissa. Yrityksen Suomen verkkopalveluun www.camptoo.fi tulee vähitellen varattavaksi yli 400 uutta matkailuautoa Ruotsissa ja Tanskassa. Helppoa matkailua tukee Camptoon oma asiakaspalvelu Suomessa, josta saa henkilökohtaista apua niin varausvaiheessa kuin matkan päällä. Suomalaisia matkailuajoneuvoja palvelussa on kolmen toimintakuukauden jälkeen runsaat 50.

Kestävien elämäntapavalintojen ja ympäristövastuullisuuden myötä jakamistalous on tullut monille uusille aloille, nyt vahvasti myös matkailuautoiluun. “Vastuullisuusajattelun ohella meidän menestystämme on siivittänyt se, että matkailuautoelämästä on tullut varsin trendikästä erityisesti nuorempien sukupolvien keskuudessa. Myös perheet ovat innostuneet isosti tästä itsenäisestä ja joustavasta matkustustavasta”, kertoo Peeters. “Meidän missiomme on, että jokainen halukas saa kokea matkailuautoilun mukanaan tuoman vapaudentunteen ja joustavan kulkemisen.”

Camptoo perustettiin Hollannissa vuonna 2014. Yrityksen omistus jakautuu hollantilaisten perustajien (3), Camptoon työntekijöiden sekä joukkorahoitukseen osallistuneiden yksityishenkilöiden kesken.  Financial Times arvioi yrityksen Euroopan nopeimmin kasvavaksi matkailuyritykseksi vuonna 2020.

Vuodesta 2014 tähän päivään ovat käyttäjät varanneet Camptoon verkkosivuston kautta yli 475 000  matkayötä. Maailmanlaajuisesti Camptoolla on yli 3900 vuokrattavaa ajoneuvoa Euroopassa ja Australiassa.

Fredrik Rofors ja Bo Christensen perustivat Out2Campin Tanskassa vuonna 2015. Out2Camp on toiminut menestyksekkäästi Ruotsin ja Tanskan markkinoilla ja Camptoon lailla kasvanut voimakkaasti vuosittain. Rofors ja Christensen jatkavat yrityksen toiminnassa.

Lisätietoja:

Ellimaija Tanskanen, maajohtaja, Camptoo Suomi, puh. 040 220 3453, ellimaija @camptoo.fi

Haastattelupyynnöt:

Tanja Holmberg, Viestintätoimisto Pieni Ideapuoti Oy, puh. 050 327 8923, tanja@pieni-ideapuoti.fi

Camptoo matkailuajoneuvo
Signing out, Camptoo & Out2Camp

Viestintätoimisto Pieni Ideapuoti Oy tuottaa vaikuttavia viestinnän sisältöjä elämys- ja matkailualan asiakkaille.

Kaisa Mäkäräinen ja Kolin Matkailu Oy yhteistyöhön. Urheilijoille tiedossa täsmävinkkejä treeniin.6.9.2023 08:30:00 EEST | Tiedote

Kolin Matkailu Oy ja urheilija, yrittäjä Kaisa Mäkäräinen ovat sopineet monipuolisesta yhteistyöstä. Mäkäräinen on jatkossa mukana edistämässä Kolin matkailualueen tunnettuutta erityisesti urheilijoiden ja eri urheilulajien harrastajien parissa. Yhteistyön ensi vaiheessa hän on kartoittanut Kolin parhaita harjoituspaikkoja ja -reittejä niin treeniryhmien leirityspaketteihin kuin kilpaurheilijoiden omatoimista treenaamista varten.

Kolin kansallismaisema esillä Pariisin muotiviikoilla Ivana Helsingin näytöksessä. Kolin Matkailu tavoittelee yhteistyöllä uusia kohderyhmiä.14.7.2023 12:00:00 EEST | Tiedote

Kansainvälinen yleisö pääsee ihailemaan Kolin kansallispuiston maisemia Pariisin muotiviikoilla syksyllä 2023. Taiteilija Paola Suhosen kuvaamat Koli-aiheiset, antiikkisella tekniikalla otetut suurvalokuvat toimivat tuolloin Ivana Helsingin 25-vuotisjuhlanäytöksen taustamaisemana. Yhteistyöllä Kolin Matkailu Oy tavoittelee kansainvälistä näkyvyyttä ja uusia kohderyhmiä.

Kolin matkailualue on valittu Pohjoismaiden parhaaksi ulkoilukohteeksi.8.3.2023 09:02:00 EET | Tiedote

Kolin matkailualue on saanut Pohjoismaiden parhaan outdoor- eli ulkoilukohteen palkinnon. Palkinnosta kilpailivat muun muassa tanskalainen Sønderjyllandin alue sekä kotimainen GoSaimaa. Palkinto julkistettiin kansainvälisillä matkailumessuilla, ITB Berlinissä, 7.3.2023. Scandinavian Outdoor Awards palkitsee pohjoismaisia luontomatkakohteita, jotka ovat panostaneet merkittävällä tavalla alueensa matkailun kehittämiseen.