Hotelli-Ravintola Vaihmalan Hovi sai arvostetun Chaîne des Rôtisseurs -kilven

Lempäällä, keskellä kaunista maalaismaisemaa sijaitsevan Vaihmalan Hovin ravintolalle myönnettiin viikonloppuna Chaîne des Rôtisseurs -kilpi. Kilpi on osoitus ravintolan korkeasta tasosta, pitkäjänteisestä ammattitaidon jatkuvasta kehittämisestä sekä ammattitaitoisesta salihenkilökunnasta.

” Chaine des Rotisseurs kilpi on korkein ravintoloille myönnettävä tunnus. Minulle kilven saavuttaminen kertoo ennen kaikkea intohimosta. Vain aidon intohimon kautta on mahdollista ylittää itsensä niin keittiössä, salissakin kuin muussakin kehittämisessä ja siten tuottaa sellaisia ikimuistettavia makuelämyksiä, joita kilpiravintolalta odotetaan. Vaihmalan Hovi on erinomainen esimerkki, kuinka periksiantamattomalla työllä ja intohimolla voidaan luoda ikimuistettavia elämyksiä. Olemme äärimmäisen iloisia, että pystymme tunnustamaan tämän työn merkittävyyden myöntämällä heille Kilven”, sanoi Chaîne des Rôtisseurs-kilven luovuttanut Chaîne des Rôtisseurs Finlanden valtavouti Johanna Hornborg.

Vaihmalan Hovin yrittäjä ja ravintolan intohimoiselle kehittämiselle omistautunut Noona Rissanen on viime vuosina panostanut ravintolassa erityisesti elämysten toteuttamiseen. Koronapandemian aikaan Noona päätti kouluttautua Italiassa jäätelön valmistukseen ja tätä nykyä ravintolassa tarjoillaankin vain itse tehtyä artisaani gelatoa. Lisäksi ravintolassa on omistauduttu täydellisen suklaan valmistukseen ja Vaihmalan Hovissa paahdetaan nykyään Etelä-Amerikasta tilatut kaakaopavut itse ja tarjoillaan suussa sulavia suklaaelämyksiä.

Vaihmalan Hovissa keittiömestarina toimii Paavo Pekonen ja ravintolapäällikkönä Kimmo Ahonen. Noona on luotsannut tiimin kanssa ravintolasta elämyskohteen Pirkanmaan seudulle, keskelle kaunista ja rauhallista maalaismaisemaa, jonne kannattaa ajaa pidemmänkin matkan päästä.

”Ylpeinä saamme kiinnittää ravintolamme seinään kilven, joka kiteyttää kaiken sen uurastuksen, tinkimättömyyden, rakkauden ja intohimon, jolla olemme rakentaneet yhden Suomen ainutlaatuisimmista maaseuturavintoloista”, toteaa Noona Rissanen saadusta gastronomisesta arvostuksesta.

Lisätietoja:
• Chaîne des Rôtisseurs Finlande, Bailli Délégué Finlande, Suomen valtavouti Johanna Hornborg, 044-5451262, johanna.hornborg@gmail.com

• Vaihmalan Hovi, Noona Rissanen, 020-7661 812, noona@vaihmalanhovi.fi

• Chaîne des Rôtisseurs Finlande, Chargee de Presse, Niki Malmros niki.malmros@allergia.fi ja 040-5255982

Kuvassa vihreissä käädyissä Chaîne des Rôtisseursin Tampereen alueen vouti Markki Palve, Chaîne des Rôtisseursin valtavouti Johanna Hornborg sekä Vaihmalan Hovin tiimiä. Oikealla Noona Rissanen.

La Confrérie de la Chaîne des Rôtisseurs Finlande on Suomen merkittävin kansainvälinen gastronominen järjestö. Järjestön tavoitteena on kehittää Suomen ruoka-, juoma- ja ravintolakulttuuria yhteistyössä ammattilaisten ja harrastajien kanssa sekä kannustaa nuorten ammattilaiskokkien ja viiniammattilaisten kehittymistä. Kansainväliseen järjestöön kuuluu yli 25 000 jäsentä yli 80 maassa. Suomessa jäseniä on yli 2 000, joista 60 % on harrastajia ja 40 % ammattilaisia. www.rotisseurs.fi

Ravintola C palautti Rôtisseurs-kilven ja on auki vielä toistaiseksi4.10.2022 21:10:52 EEST | Tiedote

Tamperelainen huippuravintola Ravintola C:n ilmoitti keväällä sulkevansa ovensa tänä vuonna. Uutinen oli yllätys, sillä Ilkka Isotalon ja Christina Suomisen yhteistä taivalta on kiinnostuneesti seurattu alusta lähtien eli kuluneet 14 vuotta. Ravintola on ollut lukuisia kertoja Suomen 50 parhaan ravintolan joukossa, kuulunut Chaine des Rotisseurs -kilpiravintoloihin ja niittänyt kaiken kaikkiaan mainetta ja kunniaa ravintolakentällä.