HSL järjestää asukastilaisuuksia Helsingin poikittaislinjoista

HSL järjestää kolme asukastilaisuutta, joissa esitellään Helsingin poikittaisyhteyksistä tehtyä luonnosta. Tilaisuudet pidetään Helsingin keskustassa, Munkkiniemessä ja Maunulassa.

Linjastoluonnoksessa on kuvattu, millaisia muutoksia Helsingin alueen poikittaisyhteyksiin olisi tulossa 2020-luvun alkupuolella. Muutokset koskevat linjoja 23, 50, 51, 52, 55, 56, 57, 59, 63, 506 ja 552. Kyseessä on siis luonnos eli suunnittelualueen asukkailla ja alueella työskentelevillä on mahdollisuus kertoa oma mielipiteensä ja siten vaikuttaa lopulliseen linjastoon.

Asukastilaisuudet:

• Ma 19.11.2018 kello 17:30-19:00 Helsingin yliopiston Metsätalo 2. krs. Sali 4, Unioninkatu 40, Helsinki
  • Ma 26.11.2018 kello 18:00-19:30 Munkkiniemen yhteiskoulun auditorio, Laajalahdentie 21, Helsinki
  • Ke 28.11.2018 kello 18:00-19:30 Maunulan yhteiskoulun ja Helsingin matematiikkalukion ruokala, Kuusikkotie 3, Helsinki

Tilaisuudet alkavat HSL:n joukkoliikennesuunnittelijoiden esityksellä. Tämän jälkeen on varattu aikaa yhteiseen keskusteluun ja kysymyksille.

Linjastoluonnos tulee kommentoitavaksi myös Helsingin poikittaisyhteyksien kehittäminen -blogiin ennen asukastilaisuuksia eli oman mielipiteensä voi kertoa myös blogissa. Seuraa blogia, jotta pysyt ajan tasalla suunnitelman etenemisestä!

Suunnitteluavustaja Riikka Sorsa, HSL, riikka.sorsa@hsl.fi.

Liikenteen päästöt pienemmiksi: Yhä useampi työkone kulkee uusiutuvalla biopolttoaineella22.5.2019 13:08:57 EESTUutinen

Helsingin seudun kunnissa ja organisaatioissa on meneillään hyvä vire liikenteen päästöjen alentamisessa. Espoon ja Vantaan kaupungit sekä Posti ovat liittyneet BioSata-projektiin, joka siirtää pääkaupunkiseudun bussit ja työkoneet käyttämään tähde- ja jätepohjaisia biopolttoaineita. HSL:n tilaama bussiliikenne ja Helsingin kaupungin hyötyajoneuvot mukaan lukien työkoneet siirtyvät käyttämään vain uusiutuvia polttoaineita vuoteen 2025 mennessä. Nyt myös Espoon ja Vantaan kaupungit pyrkivät nopeuttamaan biopolttoaineiden käyttöönottoa hyötyajoneuvoissaan.

HSL:n hallituksen päätöksiä 7.5.20197.5.2019 17:30:31 EESTTiedote

HSL:n lähijunaliikenteen kilpailutettava sopimuskokonaisuus ja tarjouspyyntö Hallitus päätti hyväksyä lähijunaliikenteen kilpailutettavan sopimuskokonaisuuden ja tarjouskilpailun ratkaisuperusteet hankintailmoituksen mukaisesti viimeisteltäviksi erikseen mainituilla periaatteilla. Lisäksi hallitus päätti valtuuttaa toimitusjohtajan päättämään tarjouspyynnön ja sen liiteaineiston hyväksymisestä ja julkaisemisesta sekä valtuuttaa toimitusjohtajan neuvottelemaan, hyväksymään ja allekirjoittamaan lisäsopimuksen VR:n kanssa mahdollisen liikkeenluovutuksen ja siirtymäkauden aiheuttamien koulutus- ja perehdytyskustannusten korvaamisesta. Hallitus päätti myös, että HSL alkaa valmistella lähijunaliikenteessä käytettävän ajoenergian hankintaa. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan Liittyminen KL-Kuntahankinnat Oy:n kilpailuttamaan ICT-asiantuntijapalveluita koskevaan puitesopimukseen Hallitus päätti, että HSL liittyy KL-Kuntahankinnat Oy:n kilpailuttamaan ICT-asiantun