HSL kerää palautetta linjastoluonnoksista ja liikennöintisuunnitelmasta 9.12. asti

Asiakkaat voivat kertoa oman mielipiteensä HSL:n kolmesta linjastosuunnitelmaluonnoksesta sekä Liikennöintisuunnitelmasta 2019–2020 sunnuntaihin 9.12.2018 mennessä. Liikennöintisuunnitelmaluonnosta voi kommentoida HSL:n nettisivuilla. Linjastoluonnoksien kommentit HSL toivoo ensisijaisesti linjastosuunnitelmien blogeihin.

HSL laatii vuosittain liikennöintisuunnitelman, joka kattaa bussi-, juna-, raitio-, metro- ja lauttaliikenteen. Liikennöintisuunnitelmassa 2019–2020 esitetyt muutokset tulevat pääsääntöisesti voimaan joko kesäliikenteen alkaessa 17.6.2019 tai syysliikenteeseen siirryttäessä 12.8.2019.

Helsingin poikittaislinjaston luonnoksessa on esitetty muutoksia bussilinjoihin 23, 50, 51, 52, 55, 56, 57, 59, 63, 506 ja 552. Muutokset toteutuisivat 2020-luvun alkupuolella.

Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastoluonnoksessa esitetään, että Länsi-Vantaan ja Pohjois-Espoon alueiden linjasto pohjautuisi jatkossa kahteen uuteen runkolinjaan ja näitä täydentävään tiheään liityntäliikenteeseen. Muutokset tulisivat voimaan vuonna 2022.

Kirkkonummen liityntälinjaston luonnoksessa on ehdotettu linjoille 171–174 muutoksia, joilla pyritään nopeuttamaan Kirkkonummen liityntäyhteyksiä. Mahdolliset muutokset tehdään vuoden 2019 aikana.

Liikennöintisuunnitelma 2019–2020: Joukkoliikennesuunnittelija Miska Peura, HSL, puhelin 09 4766 4363

Helsingin poikittaisyhteyksien kehittäminen: Joukkoliikennesuunnittelija Harri Vuorinen, HSL, puhelin: 09 4766 4242

Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma: Joukkoliikennesuunnittelija Aleksi Manninen, HSL, puhelin 09 4766 4422

Kirkkonummen liityntälinjaston tarkastelu: Joukkoliikennesuunnittelija Tero Mertanen, HSL, puhelin 09 4766 4092