HSL kerää syksyllä metrossa ja lähijunissa tietoa matkustajien käyttämistä lipuista ja liityntäkulkutavoista

HSL:n lippulajitutkimus alkaa 10.9. ja jatkuu 19.11. asti. Tutkimusta tehdään tällä kertaa metrossa ja lähijunissa.

Tutkimuksessa selvitetään, mitä lippua matkustajat käyttävät ja missä kunnassa he asuvat. Lisäksi selvitetään matkustajien liityntäkulkutapoja eli sitä, miten matkustajat ovat saapuneet tutkittavalle liikennevälineelle ja miten he edelleen jatkavat siltä matkaansa. Tietoja käytetään liikenteen suunnitteluun ja kehittämiseen.

Tutkimusta tehdään metrossa 10.9. – 27.9. sekä 29.10. – 19.11. ja lähijunissa puolestaan  1.10. – 2.11.

Tutkimuksen tekevät HSL:n matkalippujen tarkastajat tarkastustyönsä ohessa. HSL toivoo, ettei tutkimuksesta aiheudu matkustajille ylimääräistä vaivaa. Tutkimustyötä helpottaa, jos matkustajalla on matkalippu helposti saatavilla: näin tutkimuksen teko sujuu nopeasti.

Ryhmäpäällikkö Marko Vihervuori, HSL, puh. (09) 4766 4382
Tarkastusesimies Sanna Hirvi, HSL, puh. (09) 4766 4179

HSL:n hallituksen päätöksiä 16.4.201916.4.2019 14:24:58 EESTTiedote

Bussiliikenteen tarjouskilpailun 48/2019 ratkaisu Hallitus päätti valita tarjousten perusteella seuraavat liikennöitsijät: Kohteen 257 (linja 55 Rautatientori – Koskela) uusi liikennöitsijä on Nobina Finland Oy, Kohteen 258 (linjat 71 Rautatientori – Malmi, 77N Rautatientori – Jakomäki, 78 Rautatientori – Latokartano, 78N Rautatientori – Latokartano) uusi liikennöitsijä on Nobina Finland Oy, Kohteen 259 (linjat 63 Kamppi – Paloheinä, 69 Kamppi – Jakomäki, 70 Kamppi – Malmi) uusi liikennöitsijä on Helsingin Bussiliikenne Oy Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019584-2 Helsingin poikittaislinjaston kehittämissuunnitelma Hallitus päätti hyväksyä Helsingin poikittaislinjastosuunnitelman ohjeellisesti noudatettavaksi. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019584-3 HSL:n lausunto Vantaan yleiskaava 2020 –l