HSL kysyy Pohjois-Espoon ja Leppävaaran asukkaiden liikkumistottumuksia linjastosuunnittelun tueksi

HSL tekee kyselyn Pohjois-Espoon ja Leppävaaran alueen liikkumistottumusten ja matkustustarpeiden selvittämiseksi. Tietoja kerätään, koska HSL on aloittanut suunnittelutyön Pohjois-Espoon ja Leppävaaran alueiden linjaston uudistamiseksi.

Kyselyyn voi vastata on sunnuntaihin 5.11. asti. Vastaamiseen menee noin 10 minuuttia.

Linjaston uudistamisen tavoitteena on selkeyttää reittejä, tasata vuorovälejä ja tarjota sujuvia joukkoliikenneyhteyksiä. Pohjois-Espoon ja Leppävaaran joukkoliikennetarjonta sovitetaan yhteen länsimetron liityntälinjaston ja Raide-Jokerin kanssa. Lisäksi suunnitelmassa kartoitetaan, mitkä alueen linjoista on mahdollista liikennöidä sähköbusseilla.

Suunnittelutyön etenemistä voi seurata Pohjois-Espoon ja Leppävaaran linjastosuunnitelma -blogissa, joka on samalla asukasvuorovaikutuksen pääkanava. Blogisivustolla asukkailla on mahdollisuus kommentoida suunnitelmia.

Joukkoliikennsuunnittelija Mari Linna, HSL, puh. 040 640 3481

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.10.20182.10.2018 14:12Tiedote

Jäsenkuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021 Hallitus merkitsi tiedoksi kuntien lausunnot HSL:n taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-2 Osavuosikatsaus 2/2018 HSL:n osavuosikatsaus tammi–elokuulta ennakoi talousarviota parempaa tulosta. Tätä selittävät etenkin kasvaneet matkustajamäärät ja lipputulojen suotuisa kehitys. Hallitus merkitsi tiedoksi osavuosikatsauksen 2/2018. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-3 Syysyhtymäkokouksen koolle kutsuminen 27.11.2018 Hallitus kutsui koolle syysyhtymäkokouksen 27.11.2018. Syysyhtymäkokouksen tehtäviin kuuluu muun muassa talousarvion, taloussuunnitelmien ja strategian sekä sitovat tavoitteet sisältävän toimintasuunnitelman hyväksyminen. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documen