HSL-sovelluksessa voi nyt maksaa lippuja Pivolla

Pivo on tullut mukaan maksutavaksi HSL-sovellukseen. Pivon käyttäjät voivat maksaa lippuja sovelluksessa kätevästi ja turvallisesti yhdellä pyyhkäisyllä.

Suosittuun HSL-sovellukseen tulee yksi maksutapa lisää, sillä lippuja voi nyt maksaa myös Pivolla. Pivo on OP Ryhmän kehittämä mobiilimaksusovellus, jota voivat käyttää kaikkien suomalaisten pankkien asiakkaat. Pivolla voi maksaa HSL-sovelluksessa kerta- ja vuorokausilippuja sekä kerralla maksettavia kausilippuja.

”Haluamme tehdä palveluistamme asiakkaillemme mahdollisimman vaivattomia ja samalla tarjota heille ajantasaisia maksutapoja. Pivoa on toivottu maksutavaksi sovellukseemme jo pitkään”, lähimaksamisen tuotepäällikkö Satu Piiparinen HSL:stä sanoo.

Pivolla maksaminen on helppoa, nopeaa ja turvallista myös liikkeellä ollessa. Kun asiakas maksaa Pivolla, hänen ei tarvitse kaivaa esiin pankkitunnuksia tai korttitietoja, sillä riittää että hän on syöttänyt ne kerran Pivoon. Maksu hyväksytään Pivossa yhdellä pyyhkäisyllä.

Kun HSL-sovellus ja Pivo liittyvät yhteen, kaksi suosittua palvelua kohtaavat. Yli puolet HSL:n kertalipuista ja yhä suurempi osa kausilipuista ostetaan HSL-sovelluksesta, jota on ladattu puhelimiin jo yli 2 miljoonaa kertaa.  Pivolla puolestaan on jo kaiken kaikkiaan 1,2 miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjää.

”Pivon lisääminen HSL-sovellukseen sai alkunsa Pivon käyttäjien toiveesta. Olemme iloisia siitä, että voimme tarjota Pivolle jälleen uusia käyttöpaikkoja”, OP:n mobiilimaksamisesta vastaava liiketoimintapäällikkö Matti Rusila toteaa.

Pivon voi ladata puhelimeensa sovelluskaupasta.  Se on saatavilla sekä iPhoneille että Android-puhelimiin. Kun Pivo on ladattu, se otetaan käyttöön puhelinnumerolla, maksukortin tiedoilla ja verkkopankkitunnuksilla.

Lähimaksamisen tuotepäällikkö Satu-Pauliina Piiparinen, HSL, puh. 050 378 8936

Business Lead Laura Laamanen, OP, puh. 040 0312 612

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.7.20202.7.2020 13:23:28 EESTTiedote

Bussiliikenteen tarjouskilpailun 51b/2020 ratkaisu Nobina Oy on voittanut HSL:n tarjouskilpailun, jossa oli mukana viisi eri puolille Helsinkiä sekä kaksi Vantaalle Myyrmäkeen kulkevaa linjaa. Mukana oli 68 linja-auton liikenne, josta Nobina Oy hoitaa huomattavan osan sähköbusseilla elokuusta 2021 alkaen. Olemme tiedottaneet asiasta erillisellä tiedotteella STT Info -palvelussa. Linkki pöytäkirjaan Liikennöitsijöille maksettava lisäkorvaus bussikaluston tehokkaammasta sisäpuhdistuksesta koronatartuntojen ehkäisemiseksi Hallitus päätti korvata bussiliikennöitsijöille kaluston lisäsiivouksesta ja desinfioinnista kalustotyypistä riippuen 50 tai 100 euroa/bussi/kk ajanjaksolla 16.3.–30.9.2020. Lisäksi hallitus valtuutti HSL:n toimitusjohtajan jatkamaan lisäkorvauksen maksua harkinnan perusteella 31.12.2020 saakka. Olemme tiedottaneet asiasta erillisellä tiedotteella STT Info -palvelussa. Linkki pöytäkirjaan Toimivallan siirto toimitusjohtajalle koronavirustilanteessa mahdollisesti tapahtuv

Kohti turvallisempia matkoja – näitä asioita asiakkaamme toivovat joukkoliikenteeseen26.6.2020 10:00:00 EESTTiedote

Kysyimme asiakkailtamme kesäkuussa, miten he suhtautuvat joukkoliikenteeseen nykyisessä koronatilanteessa ja mitkä toimet parantaisivat turvallisuuden tunnetta. Positiivisimmin joukkoliikenteen käyttöön vaikuttaisivat kyselyn perusteella tarkempi tieto liikennevälineiden ruuhkautumisesta, tehostettu siivous ja näkyvät ohjeet matkustajien käyttäytymiseen. Valtaosa kyselyyn vastanneista aikoo käyttää joukkoliikennettä lähiviikkojen aikana.