HSL-sovelluksessa voi nyt maksaa lippuja Pivolla

Pivo on tullut mukaan maksutavaksi HSL-sovellukseen. Pivon käyttäjät voivat maksaa lippuja sovelluksessa kätevästi ja turvallisesti yhdellä pyyhkäisyllä.

Suosittuun HSL-sovellukseen tulee yksi maksutapa lisää, sillä lippuja voi nyt maksaa myös Pivolla. Pivo on OP Ryhmän kehittämä mobiilimaksusovellus, jota voivat käyttää kaikkien suomalaisten pankkien asiakkaat. Pivolla voi maksaa HSL-sovelluksessa kerta- ja vuorokausilippuja sekä kerralla maksettavia kausilippuja.

”Haluamme tehdä palveluistamme asiakkaillemme mahdollisimman vaivattomia ja samalla tarjota heille ajantasaisia maksutapoja. Pivoa on toivottu maksutavaksi sovellukseemme jo pitkään”, lähimaksamisen tuotepäällikkö Satu Piiparinen HSL:stä sanoo.

Pivolla maksaminen on helppoa, nopeaa ja turvallista myös liikkeellä ollessa. Kun asiakas maksaa Pivolla, hänen ei tarvitse kaivaa esiin pankkitunnuksia tai korttitietoja, sillä riittää että hän on syöttänyt ne kerran Pivoon. Maksu hyväksytään Pivossa yhdellä pyyhkäisyllä.

Kun HSL-sovellus ja Pivo liittyvät yhteen, kaksi suosittua palvelua kohtaavat. Yli puolet HSL:n kertalipuista ja yhä suurempi osa kausilipuista ostetaan HSL-sovelluksesta, jota on ladattu puhelimiin jo yli 2 miljoonaa kertaa.  Pivolla puolestaan on jo kaiken kaikkiaan 1,2 miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjää.

”Pivon lisääminen HSL-sovellukseen sai alkunsa Pivon käyttäjien toiveesta. Olemme iloisia siitä, että voimme tarjota Pivolle jälleen uusia käyttöpaikkoja”, OP:n mobiilimaksamisesta vastaava liiketoimintapäällikkö Matti Rusila toteaa.

Pivon voi ladata puhelimeensa sovelluskaupasta.  Se on saatavilla sekä iPhoneille että Android-puhelimiin. Kun Pivo on ladattu, se otetaan käyttöön puhelinnumerolla, maksukortin tiedoilla ja verkkopankkitunnuksilla.

Lähimaksamisen tuotepäällikkö Satu-Pauliina Piiparinen, HSL, puh. 050 378 8936

Business Lead Laura Laamanen, OP, puh. 040 0312 612

HSL:n opiskelija-alennuksen saa jatkossa vain HSL-sovelluksesta15.6.2021 11:38:56 EEST | Tiedote

HSL valmistelee laajaa Lipputilihanketta, jossa uudistamme lippuja ja maksamista siten, että ostettu lippu tallennetaan asiakkaan käyttäjätilille. Asiakas voi valita lipun ostamisen yhteydessä itselleen sopivimman tavan käyttää lippuja – esimerkiksi HSL-sovelluksen, HSL-kortin tai jonkin muun tunnisteen, vaikkapa pankkikortin. Uudistus mahdollistaa tulevaisuudessa myös uusia hinnoittelumalleja ja maksutapoja.