HSL:n hallituksen päätökset 6.5.2014

Esityslistatekstit ovat luettavissa: http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2014363.HTM

Kalasataman metroaseman ruotsinkielisen nimen vaihtaminen Hallitus päätti, että Kalasataman nimeksi vaihdetaan Fiskehamnen. Matkustajainformaatioon uusi nimi vaihdetaan viimeistään Länsimetron käyttöönoton yhteydessä. Linkki esitykseen: http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2014363-2.HTM

Optioiden käyttö Vantaan sisäisillä linjoilla Hallitus päätti jatkaa Vantaan sisäisten linjojen 2, 15 ja P16 liikennöintisopimuksia kolmella vuodella, mutta niin ettei kaluston ikä ylitä kahdeksaa vuotta. Linkki esitykseen: http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2014363-3.HTM

Vantaan joukkoliikennelinjaston 2015 (§ 34/2014) oikaisuvaatimuksen käsittely Hallitus päätti hylätä Sotungin kyläyhdistyksen oikaisuvaatimuksen. Linkki esitykseen: http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2014363-4.HTM

Joukkoliikenteen lippujen hinnat auton vapaapäivänä 22.9.2014 Hallitus päätti kerta- ja arvolippujen kampanjahinnoittelusta 22.9. Edellisvuoden tapaan aikuisten sisäisten lippujen hinta on 1 euro, seutulipun hinta 2 euroa ja kolmen vyöhykkeen lähiseutuliput 3 euroa. Lasten ja erityisryhmien liput maksavat puolet aikuisten lipun hinnasta. Linkki esitykseen: http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2014363-5.HTM

Tilapäisen liityntäpysäköintisuunnitelman hyväksyminen Hallitus päätti hyväksyä omalta osaltaan suunnitelman tilapäisen liityntäpysäköinnin järjestämisestä tilanteissa, joissa ilmanlaatu on tuntuvasti huonontunut ja henkilöautoliikennnettä on tarpeen rajoittaa. Pysäköintisuunnitelma kattaa Helsingin seudun 14 kuntaa, jotka vastaavat myös tilapäisten pysäköintipaikkojen käyttöönotosta häiriötilanteissa. Linkki esitykseen: http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2014363-6.HTM

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Suvi Rihtniemi, p. 050 565 8884, suvi.rihtniemi@hsl.fi

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 360 työntekijää ja liikevaihto on runsaat 550 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 345 miljoonaa matkaa, mikä on noin 60 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta