HSL:n hallituksen päätöksiä 12.2.2019

Sisäisen tarkastuksen yhteenvetoraportti vuodelta 2018 ja tarkastussuunnitela 2019

Hallitus merkitsi tiedoksi vuoden 2018 sisäisen tarkastuksen yhteenvetoraportin ja tarkastussuunnitelman vuodelle 2019.

Linkki pöytäkirjaan:

Yhteenveto Helsingin seudun MAL 2019 -suunnitelmaluonnoksesta ja arviointiselostusluonnoksesta (sova) annetuista lausunnoista ja kannanotoista

Hallitus päätti merkitä tiedoksi suunnitelmaluokksesta annetut lausunnot (28 lausuntoa ja 20 kannanottoa). MAL-suunnitelman ja vaikutusten arvioinnin viimeistely etenee HLJ-toimikunnan ja MAL-neuvottellukunnan ohjauksessa lausuntojen pohjalta.

Kertakorttien hankinta vuosille 2019-2022 ja optiot vuosille 2023 ja 2024

Hallitus päätti tilata kertakortit XXX

Hankinnan arvo on XXX ja optiot...

Integraatioalustasopimuksen lisähankinta

Hallitus päätti hankkia ingraatioalustan ylläpitoa ja pienkehitystyötä Contrasec oy:ltä enintään 204 000 eurolla (+alv 24%).

Sotaveteraanien vapaalipun myötamisperusteen laajentaminen

Hallitus päätti, että sotaveteraanien vapaalippu myönnetään asuinkunnasta riippumatta kaikille sotaveteraaneille. Muutos tulee voimaan vyöhykeuudistuksen käyttöönoton yhteydessä.

Hallitus on jo aiemmin päättänyt, että vyöhykeuudistuksen käyttöönoton yhteydessä myös sokeat ovat oikeutettuja vapaalippuun asuinkunnasta riippumatta. Kahden verraten pienen ryhmän yhdistäminen sujuvoittaa tariffin hallintaa ja parantaa tietosuojan toteutumista.

Joukkoliikenteen kaluston laatututkimus syksyllä 2018

Hallitus päätti merkitä tiedoksi syksyn 2018 laatututkimuksen tulokset. Kaluston laatu oli tutkimuskaudella kaikkien kulkumuotojen kohdalla paremmassa kunnossa kuin kevätkaudella 2018. Bussi- ja junaliikenteessä tulos oli parempi kuin kertaakaan aiemmin tutkimuksen toteutuksen aikana.

Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella.

Tiedoksi merkittävät asiat

Hallitus päätti merkitä tiedoksi HSL:n antaman lausunnon Helsingin kantakaupungin asemakaavojen ajantasaistamisesta ja kannanoton Veromiehen asemakaavaluonnoksesta.

HSL:n toimitusjohtaja Suvi Rihtniemi, puhelin: 050 565 8884

HSL-sovelluksessa häiriö torstaina 22.8. - häiriö saatiin korjattua hieman ennen klo 22.22.8.2019 18:22:09 EESTTiedote

Päivitys 22.8. klo 22. - häiriö saatiin korjattua hieman ennen klo 22. HSL-sovellus vikaantui torstaina noin kello 13. Häiriön seurauksena sovellus eikä sen lippuosio ei toimi normaalisti ja osa sovelluksessa tilatuista lipuista jää toimittamatta asiakkaille. Myöskään asiakkaiden kausiliput eivät välttämättä näy sovelluksessa. Sovelluksen vikaa ja sen syitä selvitetään parhaillaan. Tällä hetkellä häiriön kestosta ei ole kuitenkaan arviota, mutta HSL tiedottaa muun muassa HSL.fi sivuilla kun vika on saatu korjattua. Ennen häiriön korjausta sovelluksesta ei kuitenkaan kannata yrittää lipun ostoa. Muut lipunmyyntikanavat toimivat normaalisti, joten matkustajien kannattaa käyttää mahdollisuuksien mukaan niitä. Näitä ovat muun muassa lippuautomaatit tai esimerkiksi myyntipisteet kuten R-kioskit. Myös bussinkuljettajat myyvät lippuja ja lisäksi HSL-kortit toimivat normaalisti. Häiriötilanteesta on myös tiedotettu kuljettajia, matkalipuntarkastajia ja konduktöörejä. Virheellisesti veloitettuj