HSL:n hallituksen päätöksiä 9.2.2021

Bussiliikenteen tarjouskilpailun 52b/2020 ratkaisu

Hallitus päätti valita pääosin Luoteis-Helsingissä kulkevien seitsemän lähibussilinjan liikennöitsijäksi Nurmijärven Linja Oy:n ja Itä- ja Koillis-Helsingin lähibussilinjojen liikennöitsijäksi Taksikuljetus Oy:n. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella.

Tuusulanväylän linjastosuunnitelman hyväksyminen

Hallitus päätti hyväksyä Tuusulanväylää pitkin kulkevien bussilinjojen suunnitelman ohjeellisesti noudatettavaksi. Uudet bussilinjat on tarkoitus ottaa pääosin käyttöön syysliikenteen alkaessa 2022. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella.

Linkki pöytäkirjaan

Lausunnon antaminen valtakunnallisesta liikennejärjestelmäsuunnitelmasta (Liikenne 12)

Hallitus antoi lausunnon liikenne- ja viestintäministeriölle valtakunnallisesta liikennejärjestelmäsuunnitelmasta vuosille 2021–2032. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella.

Lausunnon antaminen Fossiilittoman liikenteen tiekartasta

Hallitus antoi lausunnon liikenne- ja viestintäministeriölle Fossiilittoman liikenteen tiekartasta. HSL:n mielestä tiekartan kunnianhimoa ja määrätietoisuutta tulee parantaa, jotta päästövähennystavoitteet voidaan saavuttaa. Fossiilittoman liikenteen tiekartta sisältyy Suomen hallitusohjelmaan, ja tiekartan tarkoituksena on esittää keinot, joilla kotimaan liikenteen kasvihuonekaasupäästöt puolitetaan vuoteen 2030 mennessä verrattuna vuoden 2005 tasoon.

HSL:n toimitusjohtaja Mika Nykänen, puh. 09 4766 4040

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.3.20212.3.2021 14:58:54 EETTiedote

Sisäisen tarkastuksen kertomus 2020 ja suunnitelma 2021 Hallitus päätti merkitä tiedoksi sisäisen tarkastuksen yhteenvetoraportin vuodelta 2020 ja sisäisen tarkastuksen tarkastussuunnitelman vuodelle 2021. Sisäinen tarkastus tehdään vuosittain, ja sen tarkoituksena on varmistaa muun muassa, että HSL:n toiminta on lakien, sääntöjen, ohjeiden ja päätösten mukaista. Linkki pöytäkirjaan Lippu- ja informaatiojärjestelmän arkkitehtuurityön puitejärjestelyyn perustuva hankinta Hallitus päätti valita lippu- ja informaatiojärjestelmän arkkitehtuurityön toimittajaksi KPMG Oy Ab:n. Palvelun arvioidut kokonaiskustannukset sopimuskauden (17.3.2021–30.11.2023) ajalta ovat noin 689 000 euroa. Linkki pöytäkirjaan Bussiliikenteen tarjouskilpailun 53/2021 järjestäminen Hallitus päätti järjestää tarjouskilpailun bussilinjoista, joiden nykyiset liikennöintisopimukset päättyvät elokuussa 2022 ja elokuussa 2023. Kilpailukohteisiin sisältyy muun muassa Herttoniemen metroaseman liityntälinjoja, Helsingin poik