HSL:n joukkoliikenne uutenavuotena ja loppiaisena

HSL:n joukkoliikenteessä on lisäliikennettä uudenvuodenaattona ja loppiaisaattona. Aikatauluissa on joitain poikkeuksia ja Helsingin Kansalaistorin uudenvuodenvastaanoton takia myös poikkeusreittejä. Poikkeavat aikataulut ja reitit näkyvät Reittioppaassa.

Uudenvuodenaatto 31.12.

Uudenvuodenaattona tiistaina 31.12. joukkoliikenteen lähdöt ajetaan perjantain aikataulujen mukaan. HSL:n liikenteessä on uudenvuodenyönä normaalien perjantailähtöjen lisäksi myös lisäliikennettä: tietyillä bussilinjoilla on lisälähtöjä, L-juna kulkee normaalia pidempään ja metro ja kehäradan lähijunat kulkevat n. klo 2.30 asti.

Metron liityntälinjoilla liikenne kuitenkin loppuu normaalien perjantaiaikataulujen mukaan. Poikkeuksena linja 84, jolla on lisälähtöjä suunnalle Herttoniemestä Laajasaloon.

Tarkemmat tiedot lisäliikenteestä liikennetiedotteestamme.

Kansalaistorilla järjestettävän uudenvuodenvastaanoton takia eteläinen Mannerheimintie on suljettu n. klo 22-01.30 välisen ajan liikenteeltä, mikä aiheuttaa poikkeusreittejä myös joukkoliikenteeseen. Elielinaukion bussit lähtevät tällöin Mäntymäen kentältä ja Kampista lähtevillä Mannerheimintien suunnan bussilinjoilla sekä raitiolinjoilla 4 ja 10 on käytössä Töölön läpi kulkeva poikkeusreitti. Poikkeuksien lähdöt, pysäkit ja reitit ovat saatavilla Reittioppaassa, kun valitsee toivotun reitin lisäksi poikkeusreitin ajankohdan liikkumisen ajankohdaksi.

Tarkemmat tiedot poikkeusreiteistä liikennetiedotteestamme.

Katajanokan laivamatkustajia palvelevalla raitiolinjalla 5 on poikkeuksia uudenvuodenaattona laivojen poikkeavista lähtöajoista johtuen. Linjaa 5 liikennöidään Katajanokan terminaalin laivojen lähtöaikojen mukaan. Lähdöt näkyvät Reittioppaassa.

Siuntion ja Kirkkonummen lähibusseilla 31.12. liikenne kulkee tiistain aikataulujen mukaan. Myös HSL-alueen ulkopuolelle reittiään jatkavilla U-bussilinjoilla poikkeukset ovat mahdollisia.

Uudenvuodenpäivä 1.1.

Uudenvuodenpäivänä keskiviikkona 1.1. joukkoliikenne ajetaan sunnuntain aikataulujen mukaan.

Raitiolinjan 5 lähdöissä on laivojen poikkeusaikataulujen mukaisesti poikkeuksia myös uudenvuodenpäivänä.

Vuodenvaihteen yhteydessä 1. tammikuuta HSL-alueella myös monien linjojen aikataulut muuttuvat. Lisäksi linjojen 50, 57, 59, 78(N), 506 ja 550 reitit muuttuvat. Helsingissä joitakin pysäkkejä nimetään myös uudelleen kuvaamaan pysäkin sijaintia paremmin. Nämä muutokset on koottu erilliseen tiedotteeseen.

Vuoden alussa tulee muutoksia myös lippujen hinnoitteluun, kun ABC-, BCD-, CD- ja ABCD-lippujen hinnat laskevat.

Loppiaisaatto 5.1.

Loppiaisaattona sunnuntaina 5.1.2020 ajetaan sunnuntain aikataulujen mukaan. Lisäksi busseilla ajetaan yöliikenne loppiaisen vastaisena yönä eli 5.1. klo 24 jälkeen ajetaan pääsääntöisesti kuten lauantaisin. Tarkat lähdöt linjoittain näkee Reittioppaasta. U-bussilinjoilla poikkeukset ovat mahdollisia.

Myös lähijunaliikenteessä on sunnuntain aikataulujen lisäksi loppiaisaattoiltana kulussa lisäjunia.

Loppiaispäivä 6.1.

Loppiaispäivänä maanantaina 6.1.2020 ajetaan sunnuntain aikataulujen mukaan.

Raitiolinjan 5 lähdöissä on laivojen poikkeusaikataulujen mukaisesti poikkeuksia myös loppiaispäivänä.

HSL:n asiakaspalvelu palvelee myös juhlapyhinä

HSL:n asiakaspalvelunumero 09 4766 4000 palvelee:

31.12. klo 7.00-19.00
1.1. klo 9.00-17.00
5.1. klo 9.00-17.00
6.1. klo 9.00-17.00

HSL:n palvelupisteet palvelevat:

31.12. Rautatientori klo 7.30-17.00, Itäkeskus klo 10.00-17.15, Pasila klo 8.30-16.00
1.1. suljettu
5.1. suljettu
6.1. suljettu

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 390 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain yli 370 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta