HSL:n Reittiopas neuvoo myös saariin

Reittiopas kertoo aikataulut ja lähtölaiturit yhteensä 26 pääkaupunkiseudun saareen, jotka ovat säännöllisen vesiliikenteen piirissä.

Jos kesämatkaaja haluaa esimerkiksi pistäytyä juomassa kahvit Helsingin Pihlajasaaressa tai tehdä telttaretken eteläisen Espoon edustalle Stora Herrö -saarelle, yhteyslauttojen aikataulut ja lähtölaiturit löytyvät nyt kätevästi HSL:n Reittioppaasta.

Mukana ovat Kaunissaari, Pihlajasaari, Uunisaari, Suomenlinna, Lonna, Vartiosaari, Laajasalo, Kivisaari, Vasikkasaari, Isosaari, Vallisaari, Mustasaari, Sirpalesaari, Klippan, Liuskasaari, Harakka, Valkosaari, Särkkä, Korkeasaari, Satamasaari, Leikosaari, Pentala, Stora Herrö, Rövaren, Gåsgrundet ja Iso Vasikkasaari.

Suomenlinnaan pääsee HSL:n lipulla ja muiden alusten liput ostetaan saaristoreittien liikennöitsijöiltä. Osaan aluksista voi hankkia lipun digitaalisesti.

Toive saada saaristolauttojen liikennöinti HSL:n Reittioppaaseen tuli pääkaupunkiseudun asukkailta.

Meri kuuluu kaikille

HSL, Helsinki ja Espoo muistuttavat saarimatkailun iloista yhteisellä Meri kuuluu kaikille -kampanjallaan, joka näkyy muun muassa metrossa ja raitiovaunuissa. Kampanjan somevideossa kisataan siitä, millä liikennevälineellä pääsee nopeimmin Espoosta Pihlajasaareen.

Kampanja painottaa sitä, että merimaisema ja saaret kuuluvat pääkaupunkiseudun arkeen. Tarkoitus on muistuttaa asukkaita siitä, että saariin pääsee helposti viettämään kesäpäivää tai vaikka käymään illalla töiden jälkeen.

Meri kuuluu kaikille -kampanjan video

Viestintä- ja markkinointipäällikkö Sari Kotikangas, puh. 045 657 5767

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.7.20202.7.2020 13:23:28 EESTTiedote

Bussiliikenteen tarjouskilpailun 51b/2020 ratkaisu Nobina Oy on voittanut HSL:n tarjouskilpailun, jossa oli mukana viisi eri puolille Helsinkiä sekä kaksi Vantaalle Myyrmäkeen kulkevaa linjaa. Mukana oli 68 linja-auton liikenne, josta Nobina Oy hoitaa huomattavan osan sähköbusseilla elokuusta 2021 alkaen. Olemme tiedottaneet asiasta erillisellä tiedotteella STT Info -palvelussa. Linkki pöytäkirjaan Liikennöitsijöille maksettava lisäkorvaus bussikaluston tehokkaammasta sisäpuhdistuksesta koronatartuntojen ehkäisemiseksi Hallitus päätti korvata bussiliikennöitsijöille kaluston lisäsiivouksesta ja desinfioinnista kalustotyypistä riippuen 50 tai 100 euroa/bussi/kk ajanjaksolla 16.3.–30.9.2020. Lisäksi hallitus valtuutti HSL:n toimitusjohtajan jatkamaan lisäkorvauksen maksua harkinnan perusteella 31.12.2020 saakka. Olemme tiedottaneet asiasta erillisellä tiedotteella STT Info -palvelussa. Linkki pöytäkirjaan Toimivallan siirto toimitusjohtajalle koronavirustilanteessa mahdollisesti tapahtuv

Kohti turvallisempia matkoja – näitä asioita asiakkaamme toivovat joukkoliikenteeseen26.6.2020 10:00:00 EESTTiedote

Kysyimme asiakkailtamme kesäkuussa, miten he suhtautuvat joukkoliikenteeseen nykyisessä koronatilanteessa ja mitkä toimet parantaisivat turvallisuuden tunnetta. Positiivisimmin joukkoliikenteen käyttöön vaikuttaisivat kyselyn perusteella tarkempi tieto liikennevälineiden ruuhkautumisesta, tehostettu siivous ja näkyvät ohjeet matkustajien käyttäytymiseen. Valtaosa kyselyyn vastanneista aikoo käyttää joukkoliikennettä lähiviikkojen aikana.