HSL:n Reittiopas neuvoo myös saariin

Reittiopas kertoo aikataulut ja lähtölaiturit yhteensä 26 pääkaupunkiseudun saareen, jotka ovat säännöllisen vesiliikenteen piirissä.

Jos kesämatkaaja haluaa esimerkiksi pistäytyä juomassa kahvit Helsingin Pihlajasaaressa tai tehdä telttaretken eteläisen Espoon edustalle Stora Herrö -saarelle, yhteyslauttojen aikataulut ja lähtölaiturit löytyvät nyt kätevästi HSL:n Reittioppaasta.

Mukana ovat Kaunissaari, Pihlajasaari, Uunisaari, Suomenlinna, Lonna, Vartiosaari, Laajasalo, Kivisaari, Vasikkasaari, Isosaari, Vallisaari, Mustasaari, Sirpalesaari, Klippan, Liuskasaari, Harakka, Valkosaari, Särkkä, Korkeasaari, Satamasaari, Leikosaari, Pentala, Stora Herrö, Rövaren, Gåsgrundet ja Iso Vasikkasaari.

Suomenlinnaan pääsee HSL:n lipulla ja muiden alusten liput ostetaan saaristoreittien liikennöitsijöiltä. Osaan aluksista voi hankkia lipun digitaalisesti.

Toive saada saaristolauttojen liikennöinti HSL:n Reittioppaaseen tuli pääkaupunkiseudun asukkailta.

Meri kuuluu kaikille

HSL, Helsinki ja Espoo muistuttavat saarimatkailun iloista yhteisellä Meri kuuluu kaikille -kampanjallaan, joka näkyy muun muassa metrossa ja raitiovaunuissa. Kampanjan somevideossa kisataan siitä, millä liikennevälineellä pääsee nopeimmin Espoosta Pihlajasaareen.

Kampanja painottaa sitä, että merimaisema ja saaret kuuluvat pääkaupunkiseudun arkeen. Tarkoitus on muistuttaa asukkaita siitä, että saariin pääsee helposti viettämään kesäpäivää tai vaikka käymään illalla töiden jälkeen.

Meri kuuluu kaikille -kampanjan video

Viestintä- ja markkinointipäällikkö Sari Kotikangas, puh. 045 657 5767

HSL järjestää Ed Sheeranin konserttien aikaan lisäliikennettä Malmille 23.7. ja 24.7.17.7.2019 12:00:00 EESTTiedote

Ed Sheeranin konserttien vuoksi on HSL:n joukkoliikenteessä lisäliikennettä lähijunilla, busseilla ja metrolla tiistaina 23.7. ja keskiviikkona 24.7. HSL suosittaa varaamaan matkustamiseen aikaa ja käyttämään tarvittaessa vaihtoehtoisia reittejä. Suosittelemme saapumaan konserttiin ensisijaisesti lähijunalla, kävellen tai pyöräillen. Lisäksi joukkoliikenteen liput kannattaa ostaa etukäteen HSL-sovelluksella tai vaihtoehtoisesti lippuautomaatista.

Bussiliikenne Mannerheimintiellä estynyt 4. - 5.7. aamuina EU-ministerikokouksen vuoksi - merkittäviä vaikutuksia liikenteessä3.7.2019 08:26:19 EESTTiedote

Finlandiatalolla järjestettävän EU-ministerikokouksen aikana joukkoliikenne Mannerheimintiellä on estynyt Oopperan eteläpuolella torstaina 4.7. kello 7.30 – 9.30 ja perjantaina 5.7. kello 7 – 9 siten, että se on mahdollista ainoastaan raitiovaunuilla. Ministerikokous vaikuttaa liikenteeseen merkittävästi myös Helsingin ulosajoväyliltä Helsinki-Vantaan lentoasemalle perjantaina. Tuolloin liikenteeseen on todennäköisesti luvassa viivästyksiä reitillä Mannerheimintie–Kehä I–Tuusulantie noin kello 8–19.

HSL:n vuorokausilippu on kätevä kesäkulkijalle26.6.2019 10:37:27 EESTTiedote

Jos Helsingin seudun kesäkävijä aikoo tehdä useita matkoja päivässä tai kiertää mielenkiintoisia kohteita monena päivänä, hänen kannattaa ostaa HSL:n vuorokausilippu, joita saa 1-7 vuorokaudeksi. Kun älypuhelimeen lataa maksutta HSL-sovelluksen, matkustajalla on mukanaan sekä lippuautomaatti että liikenneneuvoja. HSL-sovelluksesta saa sekä vuorokausilippuja että kertalippuja ja sillä voi käyttää myös HSL:n Reittiopasta. Joukkoliikenteen ohella pääkaupunkiin ympäristöineen voi tutustua vaikka kaupunkipyörillä.

HSL:n hallituksen päätöksiä 14.6.201914.6.2019 12:52:27 EESTTiedote

Lausuntopyyntö Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymän alustavasta toiminta- ja taloussuunnitelmasta 2020–2022 Hallitus päätti pyytää Helsingin, Espoon, Vantaan, Keravan ja Kauniaisten kaupunkeja sekä Kirkkonummen, Siuntion, Sipoon ja Tuusulan kuntia antamaan 31.8.2019 mennessä lausuntonsa Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymän taloussuunnitelmaehdotuksesta 2020–2022. Lausuntoa pyydetään strategiasuunnitelmasta, liikenteen palvelutasosta ja palvelutason muutoksista, kuntaosuuksien tasosta, lipputulotavoitteista TTS-kaudella, tarkastusmaksun korottamisesta sekä kuntakohtaisen ylijäämän käytöstä suunnitelmakaudella 2020–2022. Linkki pöytäkirjaan Lippu- ja informaatiojärjestelmän jatkokehitykseen liittyvät hankinnat Hallitus päätti, että HSL voi tehdä Lippu- ja informaatiojärjestelmän jatkokehitystä LIJ Tuki- ja ylläpitosopimuksen jäljellä olevana voimassaoloaikana vuosina 2019–2023 enintään 3,5 miljoonalla eurolla vuosittain. Lisäksi hallitus päätti valtuuttaa toimitusjohtajan ja Teknol