HSL:n Reittiopas neuvoo myös saariin

Reittiopas kertoo aikataulut ja lähtölaiturit yhteensä 26 pääkaupunkiseudun saareen, jotka ovat säännöllisen vesiliikenteen piirissä.

Jos kesämatkaaja haluaa esimerkiksi pistäytyä juomassa kahvit Helsingin Pihlajasaaressa tai tehdä telttaretken eteläisen Espoon edustalle Stora Herrö -saarelle, yhteyslauttojen aikataulut ja lähtölaiturit löytyvät nyt kätevästi HSL:n Reittioppaasta.

Mukana ovat Kaunissaari, Pihlajasaari, Uunisaari, Suomenlinna, Lonna, Vartiosaari, Laajasalo, Kivisaari, Vasikkasaari, Isosaari, Vallisaari, Mustasaari, Sirpalesaari, Klippan, Liuskasaari, Harakka, Valkosaari, Särkkä, Korkeasaari, Satamasaari, Leikosaari, Pentala, Stora Herrö, Rövaren, Gåsgrundet ja Iso Vasikkasaari.

Suomenlinnaan pääsee HSL:n lipulla ja muiden alusten liput ostetaan saaristoreittien liikennöitsijöiltä. Osaan aluksista voi hankkia lipun digitaalisesti.

Toive saada saaristolauttojen liikennöinti HSL:n Reittioppaaseen tuli pääkaupunkiseudun asukkailta.

Meri kuuluu kaikille

HSL, Helsinki ja Espoo muistuttavat saarimatkailun iloista yhteisellä Meri kuuluu kaikille -kampanjallaan, joka näkyy muun muassa metrossa ja raitiovaunuissa. Kampanjan somevideossa kisataan siitä, millä liikennevälineellä pääsee nopeimmin Espoosta Pihlajasaareen.

Kampanja painottaa sitä, että merimaisema ja saaret kuuluvat pääkaupunkiseudun arkeen. Tarkoitus on muistuttaa asukkaita siitä, että saariin pääsee helposti viettämään kesäpäivää tai vaikka käymään illalla töiden jälkeen.

Meri kuuluu kaikille -kampanjan video

Viestintä- ja markkinointipäällikkö Sari Kotikangas, puh. 045 657 5767

HSL:n hallituksen päätöksiä 17.9.201917.9.2019 15:29:50 EESTTiedote

HSL:n hallituksen lausunto yhtymäkokoukselle tarkastuslautakunnan vuoden 2018 arviointikertomuksen johdosta Hallitus päätti antaa syysyhtymäkokoukselle liitteen mukaisen lausunnon lautakunnan tarkastuslautakunnan vuotta 2018 koskevasta arviointikertomuksesta. Lisäksi hallitus ehdottaa syysyhtymäkokoukselle, että se merkitsee lausunnon tiedoksi. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Matkalippujen jälleenmyyntiperusteista päättäminen Hallitus päätti hyväksyä HSL:n uudet lipunmyyntiperiaatteet. Uusien periaatteiden mukaan HSL ei enää maksa erillistä myyntiin perustuvaa palkkiota jälleenmyyjille HSL:n lippujen myynnistä. Hallitus myös seuraa uusien jälleenmyyntiperusteiden vaikutuksia HSL:n lipunmyyntiin ja eri asiakasryhmiin. Lisäksi hallitus päättää myöhemmin erikseen periaatteiden soveltamisesta HSL:n omissa palvelupisteissä ja jäsenkuntien perustamissa HSL-palvelupisteissä tapahtuvaan myyntiin. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN HSL:n myyntipisteverkoston käyttöoikeussopimuksen toteuttajien valinta Hallitus päätti val