HSL:n vuorokausiliput OpenMaaS-myyntirajapintaan

HSL avasi huhtikuun alussa maailman ensimmäisiin kuuluvan mobiililippujen kaikille avoimen jälleenmyyntirajapinnan. Nyt rajapinnasta saa mobiilikertalippujen lisäksi myös mobiilivuorokausilippuja.

HSL:n OpenMaaS-lipunmyyntirajapinta tarjoaa nyt myös mobiilivuorokausilippuja. Kuva: Lauri Eriksson/HSL

Kaikille avoin, itsepalveluperiaatteella toimiva OpenMaaS-lipunmyyntirajapinta tarjoaa sekä suomalaisille että ulkomaisille toimijoille joukkoliikennelippuja, joita voi integroida osaksi omia palveluita. Rajapinta löytyy osoitteesta https://sales-api.hsl.fi/.

HSL kehittää OpenMaaS-rajapintaa jatkuvasti ja investoi sen kehittämiseen lähivuosina noin 2 miljoonaa euroa. ”Haluamme näin mahdollistaa innovatiivisten uusien palveluiden kehittymisen liikkumisen saralla. Toivomme uusia avauksia eri asiakaskohderyhmille ja joukkoliikennelippujen integrointia muihin kuluttaja- ja yrityspalveluihin”, kertoo HSL:n MaaS-projektipäällikkö Jemina Uusitalo.

Nyt rajapintaan on tuotu mobiilikertalippujen rinnalle aikuisten mobiilivuorokausiliput. 1-7 vuorokauden liput ovat samanhintaisia kuin HSL:n omissa matkakortti- ja mobiilikanavissa. ”Tavoitteenamme on tuoda kausiliput rajapintaan marraskuun loppuun mennessä. Jotta voimme tarjota subventoituja kausilippuja, meidän pitää voida käyttää kuntalaisten vahvaa tunnistamista”, Jemina Uusitalo täsmentää.

HSL:n avointen rajapintapalveluiden hyödyntäminen on maksutonta, mutta edellyttää rekisteröitymistä ja käyttöehtojen hyväksymistä. Lisäksi HSL tarjoaa rajapintapalveluiden käyttäjille maksullista teknistä tukea. Vastauksia usein esitettyihin kysymyksiin löytyy osoitteesta https://www.hsl.fi/sales-api.

MaaS-projektipäällikkö Jemina Uusitalo, 044 055 7903

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.10.20182.10.2018 14:12Tiedote

Jäsenkuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021 Hallitus merkitsi tiedoksi kuntien lausunnot HSL:n taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-2 Osavuosikatsaus 2/2018 HSL:n osavuosikatsaus tammi–elokuulta ennakoi talousarviota parempaa tulosta. Tätä selittävät etenkin kasvaneet matkustajamäärät ja lipputulojen suotuisa kehitys. Hallitus merkitsi tiedoksi osavuosikatsauksen 2/2018. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-3 Syysyhtymäkokouksen koolle kutsuminen 27.11.2018 Hallitus kutsui koolle syysyhtymäkokouksen 27.11.2018. Syysyhtymäkokouksen tehtäviin kuuluu muun muassa talousarvion, taloussuunnitelmien ja strategian sekä sitovat tavoitteet sisältävän toimintasuunnitelman hyväksyminen. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documen