HSY:n hallituksen päätökset 15.5.2020

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti hyväksyä vesihuollon ja jätehuollon investointiohjelmat vuosille 2021 - 2030, ohjelmat lähetetään edelleen lausunnoille jäsenkuntiin.

Hallitus hyväksyi seuraavat hankesuunnitelmat:
- vesihuollon hankekokonaisuuden Kivistö-Koillis-Espoo hankesuunnitelman kaksi osaa, jotka koskevat runkoviemärin rakentamista Vehkalan ja Askiston välillä
- Puistolan jätevedenpumppaamon siirron hankesuunnitelma.

Hallitus hyväksyi seuraavat hankinnat:
- vesijohto-, hulevesi- ja viemäriverkostojen rakentamisessa ja kunnossapidossa tarvittavat valurautaiset vesijohtoputket ja putkiyhteet vuosille 2020 - 2022 tilataan Saint-Gobain Finland (PAM) Oy:ltä ja Ulefos Oy:ltä
- vesijohto-, hulevesi- ja viemäriverkostojen rakentamisessa ja kunnossapidossa tarvittavat muoviputket ja muoviputkien yhteet vuosille 2020 - 2022 tilataan Onninen Oy:ltä
- vesi- ja viemäriverkon asennus- ja huoltotöihin liittyvät kartoitus- ja mittauspalvelut vuosille 2020 - 2022 tilataan EXACT AIP-Mittaus Oy:ltä
- Seutulaan rakennettavan jätteiden keräysvälineiden huoltohallin rakennusurakoitsijaksi valitaan Rakennusliike V. Mättölä Oy
- Petikon jätevedenpumppaamon rakentaminen tilataan Skanska Infra Oy:ltä
- Puistolan jätevedenpumppaamon rakentaminen tilataan Skanska Infra Oy:ltä.

Hallitus sai tiedoksi Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen maaliskuulta, osavuosikatsauksen tammi-huhtikuulta, ilmanlaadun pääkaupunkiseudulla vuonna 2019 ja pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöt vuonna 2019.

HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöistä vuonna 2019.

Kokouksen esityslista/pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut käsitellyt asiat: http://hsy01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi