HSY:n Nouto-Sortti hakee taas suuria esineitä kodeista 6.7. alkaen – myös peräkärryjen vuokraaminen on jälleen mahdollista

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY jatkaa suurten esineiden Nouto-Sortti-palvelua maanantaista 6.7. alkaen. Noutoja voi jo alkaa tilata varauskalenterista ja asiakaspalvelustamme. Palvelun hinta on 60−120 euroa. HSY aloittaa myös peräkärryjen vuokraamisen Sortti-asemilla uudelleen.

Uusi ohjeistus Nouto-Sortti-asiakkaille varotoimista

HSY muistuttaa Nouto-Sortti-asiakkaitaan tärkeistä varotoimista, joilla ehkäistään koronaviruksen leviäminen ja varmistetaan kaikkien turvallisuus.

• Jos kenelläkään nouto-osoitteen asunnossa ilmenee koronavirukseen viittaavia oireita, tulee tilattu Nouto-Sortti-palvelu peruuttaa. Tämä suojelee työntekijöitä ja muita asiakkaita.
  • Noudon suorittaviin työntekijöihin on pidettävä vähintään kahden metrin turvaväli. Työntekijät kohtaavat päivän aikana useita eri asiakkaita.
  • HSY suosittelee, että asiakkaat pitävät käsineitä käsitellessään kuittaus- ja maksulaitteita. Työntekijät desinfioivat laitteet useita kertoja päivässä.

Nouto-Sortti vie tarpeettomat tavarasi kiertoon

Nouto-Sortti on isojen esineiden maksullinen noutopalvelu. Noudon voi tilata 1–3 esineelle kerrallaan: esimerkiksi jääkaapille, sohvalle tai hellalle. Hinta on 60–120 euroa esineiden määrästä ja koosta riippuen.

Noudon voi tilata kätevästi verkkopalvelussa, joka kertoo hinnan valittujen esineiden perusteella. Palvelu on tarkoitettu yksityishenkilöille ja asunto-osakeyhtiöille pääkaupunkiseudulla ja Kirkkonummella.

Peräkärryn voi taas vuokrata Sortti-asemilta

HSY aloittaa myös peräkärryjen vuokraamisen Sortti-asemilla uudelleen palvelun oltua tauolla koronan aikana. Vuokraus maksaa viisi euroa kolmelta tunnilta, kun peräkärryllä tuo jätettä Sortti-asemalle. Varauksen voi tehdä verkkosivuilta: www.hsy.fi/perakarry.

Nouto-Sortista: www.hsy.fi/noutosortti

Peräkärryistä: www.hsy.fi/perakarry

Käyttöpäällikkö Juho Nuutinen, puh. 045 657 9310, juho.nuutinen@hsy.fi

Häiriöttömämpää viemäröintiä pumppaamosaneerauksilla/korjattu kustannus 2,6 Milj.€18.9.2020 12:39:46 EESTTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY:n jätevedenpumppaamo Vantaan Ylästöntiellä uusitaan. Pumppaamon kapasiteetti nousee ja samalla se uudistuu teknisesti. Pumppaamojen ja viemäreiden saneerauksella parannetaan toimintavarmuutta ja vähennetään häiriöitä, joista pahimmillaan voi syntyä jäteveden ylivuoto maastoon tai vesistöön./Korjattu tiedote, kustannusarvio 2,6 Milj. € ei 1,6 Milj. €

HSY:n hallituksen päätökset 18.8.202018.9.2020 12:00:39 EESTTiedote

HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella jäteveden pumppaamoiden saneerauksista.HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella jäteveden pumppaamoiden saneerauksista.Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa hyväksyä seuraavat hankesuunnitelmat: - Ylästöntien pumppaamon uudelleenrakentaminen - Otaniemen vesihuollon saneeraus - Etelä-Laajalahti - Pohjois-Tapiola vesihuoltoverkostojen kehittäminen ja saneeraus. Hallitus päätti hyväksyä seuraavat hankinnat: - ferrosulfaatin puitejärjestelyn toimittajiksi valittiin Kemira Oyj ja Voda Nordic Oy - Pitkäkosken vedenpuhdistuslaitoksen aktiivihiilisuodatuslaitoksen saneerauksen rakennusurakoitsijaksi valittiin Skanska Infra - betoniset monitoimikaivot tilataan Rudus Oy:lta ja muoviset monitoimikaivot sekä tarvikkeet Pipelife Finland Oy:lta - urakoitsijaksi tyhjentämään ja kuljettamaan jätteiden monilokerokeräysvälineitä HSY-alueella ja Kirkkonummella valittiin Urbaser Oy - vartiointipalveluiden tarjoajaksi valittiin AVA

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 18.9.202016.9.2020 07:43:33 EESTTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 18.9.2020 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://hsy01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames HSY:n hallitus päättää muun muassa seuraavien hankesuunnitelmien hyväksymisestä: - Ylästöntien pumppaamon uudelleen rakentaminen - Otaniemen vesihuollon saneeraus - Etelä-Laajalahti - Pohjois-Tapiola vesihuoltoverkostojen kehittäminen ja saneeraus. Hallitus päättää seuraavista hankinnoista: - ferrosulfaatin puitejärjestelyn toimittajat - Pitkäkosken vedenpuhdistuslaitoksen aktiivihiilisuodatuslaitoksen saneerauksen rakennusurakoitsija - monitoimikaivojen hankinta - urakoitsijan valinta tyhjentämään ja kuljettamaan jätteiden monilokerokeräysvälineitä HSY-alueella ja Kirkkonummella - vartiointipalveluiden tarjoajan valinta. Hallitus saa tiedoksi yhteenvedon jäsenkaupunkien lausunnoista HSY:n alustavaan toiminta- ja taloussuunnitelmaan 2021-2023 sekä vesihuollon ja jätehuollon inve

Sortti-asemille tuotu poistotekstiiliä lähes 120 000 kiloa – tuo ainoastaan kuivia, hajuttomia ja homeettomia vaatteita14.9.2020 08:46:00 EESTTiedote

HSY:n Sortti-asemille on tuotu lähes 120 000 kiloa poistotekstiiliä 10 kuukauden aikana. Keräykseen kelpaavat rikkinäiset ja loppuun kuluneet vaatteet ja kodintekstiilit. Keräykseen tuodusta tekstiilistä suurin osa kelpaa kierrätykseen. Noin 30 prosenttia tekstiilistä on sellaista, jota ei voi jatkojalostaa uusien tuotteiden raaka-aineeksi.