HSY:n Nouto-Sortti hakee taas suuria esineitä kodeista 6.7. alkaen – myös peräkärryjen vuokraaminen on jälleen mahdollista

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY jatkaa suurten esineiden Nouto-Sortti-palvelua maanantaista 6.7. alkaen. Noutoja voi jo alkaa tilata varauskalenterista ja asiakaspalvelustamme. Palvelun hinta on 60−120 euroa. HSY aloittaa myös peräkärryjen vuokraamisen Sortti-asemilla uudelleen.

Uusi ohjeistus Nouto-Sortti-asiakkaille varotoimista

HSY muistuttaa Nouto-Sortti-asiakkaitaan tärkeistä varotoimista, joilla ehkäistään koronaviruksen leviäminen ja varmistetaan kaikkien turvallisuus.

• Jos kenelläkään nouto-osoitteen asunnossa ilmenee koronavirukseen viittaavia oireita, tulee tilattu Nouto-Sortti-palvelu peruuttaa. Tämä suojelee työntekijöitä ja muita asiakkaita.
  • Noudon suorittaviin työntekijöihin on pidettävä vähintään kahden metrin turvaväli. Työntekijät kohtaavat päivän aikana useita eri asiakkaita.
  • HSY suosittelee, että asiakkaat pitävät käsineitä käsitellessään kuittaus- ja maksulaitteita. Työntekijät desinfioivat laitteet useita kertoja päivässä.

Nouto-Sortti vie tarpeettomat tavarasi kiertoon

Nouto-Sortti on isojen esineiden maksullinen noutopalvelu. Noudon voi tilata 1–3 esineelle kerrallaan: esimerkiksi jääkaapille, sohvalle tai hellalle. Hinta on 60–120 euroa esineiden määrästä ja koosta riippuen.

Noudon voi tilata kätevästi verkkopalvelussa, joka kertoo hinnan valittujen esineiden perusteella. Palvelu on tarkoitettu yksityishenkilöille ja asunto-osakeyhtiöille pääkaupunkiseudulla ja Kirkkonummella.

Peräkärryn voi taas vuokrata Sortti-asemilta

HSY aloittaa myös peräkärryjen vuokraamisen Sortti-asemilla uudelleen palvelun oltua tauolla koronan aikana. Vuokraus maksaa viisi euroa kolmelta tunnilta, kun peräkärryllä tuo jätettä Sortti-asemalle. Varauksen voi tehdä verkkosivuilta: www.hsy.fi/perakarry.

Nouto-Sortista: www.hsy.fi/noutosortti

Peräkärryistä: www.hsy.fi/perakarry

Käyttöpäällikkö Juho Nuutinen, puh. 045 657 9310, juho.nuutinen@hsy.fi

Kiinteistöillä on tärkeä rooli jätevesiylivuotojen torjunnassa22.6.2020 11:42:27 EESTTiedote

Vantaanjoen valuma-alueen vesilaitokset ovat asettaneet visiokseen jätevesiylivuotojen loppumisen. Tavoitteen eteen on tehty yhteistyötä jo vuodesta 2012, ja pitkäjänteisen työn tuloksena jätevesiylivuotojen määrää on saatu vähennettyä merkittävästi. Laitosten yhteisessä VIPPA-hankkeessa on valmistunut kiinteistönomistajille suunnattuja videoita, jotta kiinteistöjen toimenpiteillä pystyttäisiin vähentämään jätevesiylivuotoja entisestään.