HSY:n uusi toimitusjohtaja on tekniikan lisensiaatti Tommi Fred

Tekniikan lisensiaatti Tommi Fred on HSY:n uusi toimitusjohtaja

Helsingin seudun ympäristöpalveluiden hallitus valitsi kokouksessaan 27.8. tekniikan lisensiaatti Tommi Fredin, 52 vuotta, HSY:n toimitusjohtajaksi. Fred toimii HSY:n vesihuollon toimialan toimialajohtajana. Hän on työskennellyt HSY:ssä sen perustamisesta v. 2010 lähtien, ensin osastonjohtajana ja vuodesta 2017 lähtien toimialajohtajana. Tätä ennen hän työskenteli Helsingin Vedessä.

- Toimitusjohtajan tehtävää haki kovatasoinen joukko, joilta löytyi monipuolista osaamista ja kokemusta johtajan tehtävistä, kertoo HSY:n hallituksen puheenjohtaja Mia Nygård-Peltola. HSY on samoin kuin useat muutkin kuntaorganisaatiot mielenkiintoisten haasteiden edessä muun muassa ympäristö- ja talouskysymysten osalta. Haimme vahvan kokemuksen lisäksi innostavaa johtamisen ammattilaista ja Tommi Fredillä on tästä vahvat näytöt, Nygård-Peltola jatkaa.

HSY:n toimitusjohtajan virkaan haki 36 henkilöä. Nykyinen toimitusjohtaja Raimo Inkinen eroaa tehtävästään 1.10.2021 alkaen.

Lisätiedot:
vs. toimitusjohtaja Pekka Hänninen, puh. 0400 877 935, pekka.hanninen@hsy.fi.

Tekniikan lisensiaatti Tommi Fred on HSY:n uusi toimitusjohtaja

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 24.9.202121.9.2021 15:57:57 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 24.9.2021. Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa https://hsy10.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting_frames Hallitus päättää muun muassa vesihuollon toimialajohtajan viran auki julkistamisesta sekä seuraavista hankesuunnitelmista: Orapihlajantien ja Paatsamatien alueen vesihuollon hankesuunnitelma Tikkurilan vedenjakelun turvaaminen ja alueen vesihuollon kehittämisen hankesuunnitelma Korppaanmäentien ja Vanhan Ruskeasuon alueen vesihuollon hankesuunnitelma. Lisäksi hallitus saa tiedoksi: HSY:n osavuosikatsauksen 1.1.–31.8.2021 Helsingin seudun uuden maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen 2020–2031 ensimmäisen sopimusvuoden seurantaraportin.

HSY:n hallitus on valittu14.9.2021 12:48:47 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän yhtymäkokous päätti 14.9.2021 kokouksessaan asettaa hallituksen ja tarkastuslautakunnan nelivuotiskaudeksi 2021 - 2025. Toimielinten kokoonpano määräytyy HSY:n perussopimuksen mukaisesti jäsenkuntien asukaslukujen ja kunnallisvaalien tuloksen perusteella. Kokoonpanossa on otettu huomioon myös sukupuolten välinen tasa-arvo. Hallitus vastaa kuntalain mukaisesti HSY:n hallinnosta ja taloudenhoidosta sekä yhtymäkokouksen päätösten valmistelusta, täytäntöönpanosta ja laillisuuden valvonnasta. Hallitus valvoo HSY:n etua, edustaa kuntayhtymää ja käyttää sen puhevaltaa. Se myös edustaa HSY:tä työnantajana ja vastaa henkilöstöpolitiikasta. Lisäksi hallitus vastaa HSY-konsernin omistajaohjauksesta. Hallitus koostuu 14 varsinaisesta jäsenestä, joista jokaisella on henkilökohtainen varajäsen. Jäsenistä seitsemän on Helsingistä, kolme Espoosta, kolme Vantaalta ja yksi Kauniaisista. Hallituksen puheenjohtajaksi helsinkiläinen Mia Nygård-Peltola (Kok.)

HSY:n hallituksen päätökset 27.8.202127.8.2021 16:49:59 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti valita toimitusjohtajan virkaan tekniikan lisensiaatti Tommi Fredin. Hallitus päätti seuraavista hankinnoista: - HSY:n tarvitseman jätepitoisen maan seulonnan ja kuonan seostuksen, jätteen käsittelyn ja aluehuollon sekä polttoon kelpaamattoman jätteen käsittely Ämmässuon ekoteollisuuskeskuksen alueella tilataan Bimu Oy:ltä - sekajätteen keräys- ja kuljetus takakuormaustyönä Pohjois-Helsinkiin tilataan neljälle urakka-alueelle Auriga Oy:ltä ja kahdelle urakka-alueelle Urbaser Oy:ltä - kartongin keräys ja kuljetus takakuormaustyönä Helsingin kantakaupunkiin tilataan kahdelle urakka-alueelle Rabindo Oy:ltä ja yhdelle urakka-alueelle Remeo Oy:ltä - Sortti-asemien siirtolavakuljetuspalvelut tilataan Ruskeasantaan Helsingin KTK:lta ja Kivikkoon, Konalaan, Jorvakseen sekä Ämmässuolle Espoon KTK:lta - turpeen hankinta keskeytetään. Hallitus sai tiedoksi Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen kesäkuulta ja jätehu