Oy Huntteri Ab

Huntteri aloittaa espanjalaisten Orbea-pyörien maahantuonnin – tavoitteena valloittaa markkinoita erityisesti premium-sähköpyörillä

Espanjan suurimman pyörävalmistaja Orbean laaja mallisto citypyöristä maastopyöriin sekä edistykselliset premium-sähköpyörät löytyvät ensi vuonna suomalaisista pyöräilyn erikoisliikkeistä ja urheilukaupoista. Espanjassa valmistettujen pyörien rungoilla on elinikäinen takuu. Maahantuonnin aloittaa turkulainen Huntteri, jonka tavoitteena on nostaa Orbea yhdeksi Suomen suurimmista sähköpyörämerkeistä.

Orbean juuret ulottuvat vuoteen 1840 – tänään merkki tunnetaan muun muassa useiden kilpapyörätallien sponsorina. Orbea on noussut edelläkävijäksi erityisesti sähköpyörien valmistajana. Sähköpyörämalleja löytyy lähes 50 niin kaupunkiin, maastoon kuin maantiellekin – maantiesähköpyöriä tarjoaa tällä hetkellä vain muutama valmistaja maailmassa. Orbean sähköpyörien tekniikka tulee maailman johtavilta toimittajilta, Boschilta ja Shimanolta, sekä e-bike Motionilta.

– Näemme kasvua erityisesti kahdessa segmentissä: sähköpyöräilyssä niin kaupungissa, työmatkoilla kuin maastossakin sekä maastopyöräilyssä ylipäätään. Halusimme vahvistaa valikoimaamme vastaten näihin nouseviin pyöräilytrendeihin. Orbealla oli tarjota molempiin segmentteihin laaja valikoima ja huippulaadukkaat eurooppalaiset tuotteet, kertoo myynti- ja markkinointijohtaja Juho Huttunen Huntterilta.

Kalleimpiin malleihin custom-maalaus ja komponenttien valinta ilmaiseksi

Orbea valmistaa suurimman osan pyöristään omassa tehtaassaan Bilbaon lähettyvillä ja antaa rungoille elinikäisen takuun. Kalleimman hintaluokan pyöriin Orbea tarjoaa custom-värityksen sekä tiettyjen komponenttien, kuten vaihteiston, ohjaustangon ja satulan, valinnan asiakkaan toiveiden mukaan ilman lisähintaa. Kustomoinnin mahdollistaa pyörien valmistus omalla huippumodernilla tehtaalla.

Korkeasta laadustaan tunnettu Orbea on yksi maailman vanhimmista pyörämerkeistä. Tänään sen laajaan mallistoon kuuluu yli 100 hinnoiltaan kilpailukykyistä pyörää. Orbean fillarit löytyvät suomalaisista pyöräilyn erikoisliikkeistä ja urheilukaupoista ensi vuonna.

– Kasvustrategiamme on johtanut Orbean huikeaan kasvuun viiden viime vuoden aikana. Nyt haluamme panostaa myyntiin uusilla markkina-alueilla ja kumppaneihin, joilla on jo näyttöä vahvasta toiminnasta. Huntterista saimme kumppanin, joka pystyy toteuttamaan strategiaamme Suomessa, toteaa Orbean Area Sales Manager Javier Gonzales.

– Me olemme seuranneet Orbean tekemisiä jo pidempään ja saaneet yhteistyökumppaniemme kautta hyviä referenssejä yhtiöstä. Uskomme Orbean kiinnostavan sekä nykyisiä jälleenmyyjiämme että kokonaan uusia. Haluamme valikoida jälleenmyyjämme tarkoin ja edellytämme sitoutumista edustukseen. Tavoitteenamme on yhdessä nostaa Orbea yhdeksi Suomen suurimmista sähköpyörämerkeistä, sanoo Huttunen.

Juho Huttunen
myynti- ja markkinointijohtaja