HUS Tulehduskeskuksen ja HUS Asvian keskitetty puhelinpalvelu avautuu 8.12.2021

Keskiviikosta 8.12.2021 alkaen HUSin potilaat saavat Tulehduskeskukseen liittyvää palvelua keskitetysti yhden puhelinnumeron kautta. Keskitetty puhelinpalvelu palvelee numerossa 09 471 75200.

Tulehduskeskuksen keskitetty puhelinpalvelu sujuvoittaa asiointia ja vähentää puhelinaikojen ruuhkautumista. Uusi palvelu korvaa yksiköiden ja osastojen potilaspuheluita varten tarkoitetut puhelinnumerot 8.12.2021 alkaen. Jatkossa nämä puhelinnumerot yhdistyvät uuteen puhelinpalveluun automaattisesti.

Ammattilaisia varten on omat puhelinnumerot. Tulehduskeskuksen puhelinpalvelu palvelee potilasta mm. ajanvarauksissa, omaistiedusteluissa ja muissa hoidollisissa asioissa.

Jatkossa potilaan ei tarvitse jonottaa pitkiä aikoja puhelimessa. Osa puheluista ohjautuu suoraan valikon kautta ammattilaiselle, osa puheluista ohjataan takaisinsoittopalveluun. Takaisinsoittopalvelun avulla potilaan puhelu ohjataan oikealle vastaanottajalle, ja potilaalle soitetaan takaisin viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Potilaiden toivotaan käyttävän asioinnissaan myös sähköisiä palveluita eli asiointia Maisa-palvelussa mobiilisovelluksella tai osoitteessa www.maisa.fi.

Tulehduskeskuksen keskitetty puhelinpalvelu 09 471 75200

Valitse 1 vain seuraavissa asioissa (palveluaika ma–pe klo 7.30–14.00):
- Asiasi koskee tämän tai seuraavan arkipäivän poliklinikka-ajanvarauksen muutosta tai peruutusta
- Haluat varata ajan sukupuolitautien poliklinikalle.

Valitse 2 seuraavissa asioissa (palveluaika ma–su ympäri vuorokauden):
- Asiasi koskee vuodeosastolla olevaa läheistäsi
- Olet osastolta kotiutunut potilas.

Valitse 3 kaikissa muissa asioissa (palveluaika ma–pe klo 8–16).

Jos sinulla on hankaluuksia tehdä valintaa, jää odottamaan linjalle ja puhelusi yhdistyy asiakaspalveluun.