HUSin hallitus kokoontuu maanantaina 16.8.2021 klo 8.30

Arvoisa vastaanottaja,

HUS-kuntayhtymän hallitus pitää kokouksen maanantaina 16.8.2021 klo 8.30. Kokouksen esityslista on julkaistu verkossa.

Terveisin

Elisa Tikka
vs. viestintäjohtaja

Operationer för att rengöra lungartärerna startar på nytt på HUS27.9.2021 10:07:31 EEST | Tiedote

Operationer för att rengöra lungartärerna, dvs. endarterektomi, har inletts vid HUS efter några års paus. Lärdom hämtades från utlandet och nu utför två hjärtkirurger vid Mejlans operationerna. En operation för att rengöra lungartärerna är den primära behandlingsmetoden för operationsdugliga patienter i fall där en akut blodpropp i lungorna inte löses upp utan omvandlas till en kronisk ärrförändring som förtränger lungartärerna.

Keuhkovaltimoiden puhdistusleikkaukset käynnistyneet uudelleen HUSissa27.9.2021 10:04:21 EEST | Tiedote

Keuhkovaltimoiden puhdistusleikkaukset ovat käynnistyneet HUSissa muutaman vuoden tauon jälkeen. Oppia on haettu ulkomailta ja nyt leikkauksia tekee Meilahdessa kaksi sydänkirurgia. Keuhkovaltimoiden puhdistusleikkaus on ensisijainen hoitokeino leikkaukseen soveltuville potilaille silloin, kun akuutti keuhkoveritulppa ei liukene, vaan muuttuu keuhkovaltimoita ahtauttavaksi krooniseksi arpimuutokseksi.