HUSissa aloitetaan aikojen peruminen hoitajajärjestöjen lakon vuoksi
Tehyn ja SuPerin lakko alkaa 1.4.2022 klo 6.00. Sen vuoksi HUSissa joudutaan siirtämään lähes kaikki kiireetön hoito lakon jälkeiseen aikaan. Potilaat saavat tiedon peruutetuista ajoista tekstiviestillä tai puhelimitse.
”Torstaista 31.3. lähtien perumme aikoja ja tiedotamme potilaille ajan peruuntumisesta tekstiviestillä tai soittamalla. Koska lakon kesto ei ole tiedossa, perumme aikoja vähitellen. Tämän vuoksi on mahdollista, että peruutus tulee vasta edellisenä päivänä”, kertoo johtajaylilääkäri Markku Mäkijärvi.
HUSin internetsivuille hus.fi/lakko tullaan kokoamaan tietoa lakon vaikutuksista potilaiden hoitoon ja ohjeita potilaille. Potilaita neuvotaan vastaamaan tuntemattomasta numerosta tulevaan puheluun ja kuuntelemaan vastaajaviestit. Jos potilas ei ole saanut HUSista tietoa ajanvarauksen peruutuksesta tekstiviestillä tai puhelimitse, hän voi saapua vastaanotolle normaalisti.
Lisätietoja medialle:
Avainsanat
Tietoja julkaisijasta
HUS Helsingin yliopistollisessa sairaalassa saa vuosittain hoitoa noin 680 000 potilasta. HUSissa työskentelee lähes 27 000 ammattilaista kaikkien potilaiden parhaaksi. Vastuullamme on 24 jäsenkunnan asukkaiden erikoissairaanhoito. Lisäksi meille on keskitetty valtakunnallisesti useiden harvinaisten ja vaikeiden sairauksien hoito.
HUS on Suomen suurin terveydenhuoltoalan toimija ja maan toiseksi suurin työnantaja. Osaamisemme on kansainvälisesti tunnettua ja tunnustettua. Yliopistollisena sairaalana tutkimme ja kehitämme jatkuvasti hoitomenetelmiämme sekä toimintaamme.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta HUS
Utvecklingen av diagnostik och vård förbättrar prognosen för hudmelanom13.5.2022 10:45:19 EEST | Tiedote
Största delen av dem som får hudmelanom tillfrisknar tack vare att de uppsöker vård tillräckligt tidigt och för att behandlingarna utvecklas kontinuerligt.
Kehittyvä diagnostiikka ja hoito parantavat ihomelanooman ennustetta13.5.2022 10:42:57 EEST | Tiedote
Suurin osa ihomelanoomaan sairastuneista paranee riittävän varhaisen hoitoon hakeutumisen ja jatkuvasti kehittyvien hoitojen ansiosta.
Suorana HUSista: Identifiering och behandling av hudmelanom11.5.2022 10:17:41 EEST | Kutsu
HUS ordnar korta informationsmöten som är öppna för alla om aktuella varierande ämnen. Det nästa informationsmötet ordnas 13.5.2022 kl. 10.
Suorana HUSista: Ihomelanooman tunnistaminen ja hoito11.5.2022 10:16:27 EEST | Kutsu
HUS järjestää kaikille avoimia lyhyitä infotilaisuuksia ajankohtaisista vaihtuvista aiheista. Seuraava infotilaisuus järjestetään 13.5.2022 kello 10.
Centraliserade telefontjänster för öron-, näs- och halssjukdomar, mun- och käksjukdomar och HUS Asvia öppnas 17.5.202210.5.2022 10:01:55 EEST | Tiedote
Från och med tisdagen den 17.5.2022 kommer patienter vid HUS verksamhetsställen i Helsingfors att få tjänster som rör öron-, näs- och halssjukdomar, mun- och käksjukdomar genom centraliserade telefontjänster.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme