If haluaa olla Pohjoismaiden välittävin vakuutusyhtiö

– Tavoitteena on tehdä aiempaa näkyvämmäksi se, mitä me Ifissä oikeasti olemme. Huolenpito ja välittäminen ovat osa Ifin DNA:ta ja näkyvät joka päivä siinä, kuinka omistaudumme asiakkaan auttamiseen. Nyt haluamme kertoa siitä selkeämmin ja vahvemmin ulospäin, kuvaa If-konsernin markkinointi- ja viestintäjohtaja Sumit Malhotra.
–Useimpia tuotteita ja palveluja on mahdollista kopioida, mutta yrityskulttuuria tai työskentelytapoja ei. Uskon, että pohjimmiltaan meidät erottaakin muista ifläisten aito sitoutuminen ja välittäminen asiakkaista. Ifin asiakkaat ja työntekijät ovat tutkitusti tyytyväisiä, mikä mahdollisti, että voimme nyt asettaa tavoitteen yhä korkeammalle.
Ifin uutta tavoiteasemaa välittävimpänä vakuutusyhtiönä konkretisoi juuri käynnistynyt uusi markkinointiviestintäkampanja. Ifin uuden markkinointiviestintäkonseptin ovat rakentaneet yhdessä ruotsalainen mainostoimisto Åkestam Holst ja Ifin oma mainostoimisto, If Creative Agency.
Viestintäkonsepti nostaa esiin, kuinka If on asiakkaiden mukana läpi elämän – jo ennen kuin jotakin tapahtuu, vahingon yllättäessä ja sen jälkeen.
– Emme sitoudu ainoastaan maksamaan korvauksia nopeasti, vaan ymmärrämme aidosti asiakkaiden tarpeita. Autamme asiakkaita vakuuttamaan itsensä oikein, jotta he uskaltavat rakentaa elämäänsä ja liiketoimintaansa. Panostamme myös jatkuvasti enemmän vahinkojen ennaltaehkäisyyn, Malhotra kertoo.
Kampanjassa esitellään erilaisia elämäntilanteita ja arjen ongelmia. Lämpöä, avuliaisuutta ja positiivista tunnetta välittämään on luotu myös uusi visuaalinen ilme. Kampanja näkyy loppuvuoden ajan televisiossa, online-videopalveluissa, ulkomainoksissa ja sosiaalisessa mediassa kaikissa Pohjoismaissa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Ainomaija PippuriViestintäjohtaja
Puh:010 514 4217ainomaija.pippuri@if.fiKuvat

Linkit
Tietoja julkaisijasta
If vakuuttaa kaiken, mikä on elämässä arvokasta: ihmiset, eläimet, kodit, autot ja paljon muuta. Me hoidamme vakuutusasiat mutkattomasti, helposti ja hetkessä. Autamme myös yrityksiä turvaamaan toimintansa silloin, kun vahinko sattuu. 6 700 ammattitaitoista työntekijäämme huolehtivat, että 3,7 miljoonaa asiakastamme Pohjoismaissa ja Baltiassa saavat tarvitsemaansa apua ja oikeanlaista turvaa – jos jotain sattuisi tapahtumaan. If kuuluu Sampo-konserniin.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta If Vakuutus
Ilmastonmuutos lisää kotien riskejä – ennaltaehkäisyllä voi välttää suuria vahinkoja16.9.2025 07:00:00 EEST | Tiedote
If on havainnut, että rakennuksia liian lähellä olevat puut ja lumiesteiden puuttuminen on ongelma monissa omakotitaloissa.
Teini-iässä terveysriskit muuttuvat, eivät katoa - lapsivakuutus auttaa myös vanhempaa lasta3.9.2025 07:00:00 EEST | Tiedote
Joskus vanhemmat miettivät, onko lapsivakuutukselle tarvetta enää pikkulapsiajan jälkeen, kun lastentautien aiheuttamat toistuvat lääkärikäynnit vähenevät. Ifin tilastot kuitenkin osoittavat, että lapsen kasvaessa riskit eivät katoa vaan ne muuttuvat.
Ifin kyselytutkimus: Pitkät sairauslomat yksi suurimpia uhkia pienyrityksille – myös työntekijät huolissaan22.8.2025 08:45:00 EEST | Tiedote
Pitkät sairauslomat aiheuttavat taloushuolia sekä yrityksille että työntekijöille, selviää Ifin kyselytutkimuksista.
Ifin Q2-tulos: Vahvaa kokonaiskasvua, jota vauhditti henkilövakuutusten kysyntä6.8.2025 08:42:17 EEST | Tiedote
Ifin teki toisella vuosineljänneksellä vahvan tuloksen, jota tukivat korkea asiakaspysyvyys sekä asiakasmäärän kasvu. Inflaatio ja korvauskehitys olivat matalampia verrattuna edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon, jota rasittivat yksittäiset suuret vahingot. Myös kustannus- ja hinnoittelutoimet tukivat positiivista kehitystä neljänneksen aikana.
If on jakanut Keltanokka-lippiksiä jo 20 vuotta - lasten liikenneturvallisuus parantunut huimasti samassa ajassa5.8.2025 07:00:00 EEST | Tiedote
If jakaa tällä viikolla ekaluokkalaisille keltaiset huomiolippikset jo 20. kerran. Liikenneturvan tilastoista selviää, että 20 vuodessa lasten liikenneturvallisuus on ottanut selkeän loikan parempaan suuntaan.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme