If haluaa olla Pohjoismaiden välittävin vakuutusyhtiö

Pohjoismaiden suurin vakuutusyhtiö If haluaa nyt olla myös välittävin vakuutusyhtiö. If lanseeraa uuden asiakaslupauksen, ”Rinnallasi”, joka kiteyttää Ifin tavoitteen olla aidosti asiakkaan rinnalla kaikissa elämäntilanteissa ja valmiina auttamaan, jos jotakin tapahtuu.

If haluaa olla välittävin vakuutusyhtiö, kuvaa If-konsernin markkinointi- ja viestintäjohtaja Sumit Malhotra.

–  Tavoitteena on tehdä aiempaa näkyvämmäksi se, mitä me Ifissä oikeasti olemme. Huolenpito ja välittäminen ovat osa Ifin DNA:ta ja näkyvät joka päivä siinä, kuinka omistaudumme asiakkaan auttamiseen. Nyt haluamme kertoa siitä selkeämmin ja vahvemmin ulospäin, kuvaa If-konsernin markkinointi- ja viestintäjohtaja Sumit Malhotra.

–Useimpia tuotteita ja palveluja on mahdollista kopioida, mutta yrityskulttuuria tai työskentelytapoja ei. Uskon, että pohjimmiltaan meidät erottaakin muista ifläisten aito sitoutuminen ja välittäminen asiakkaista. Ifin asiakkaat ja työntekijät ovat tutkitusti tyytyväisiä, mikä mahdollisti, että voimme nyt asettaa tavoitteen yhä korkeammalle.

Ifin uutta tavoiteasemaa välittävimpänä vakuutusyhtiönä konkretisoi juuri käynnistynyt uusi markkinointiviestintäkampanja. Ifin uuden markkinointiviestintäkonseptin ovat rakentaneet yhdessä ruotsalainen mainostoimisto Åkestam Holst ja Ifin oma mainostoimisto, If Creative Agency.

Viestintäkonsepti nostaa esiin, kuinka If on asiakkaiden mukana läpi elämän – jo ennen kuin jotakin tapahtuu, vahingon yllättäessä ja sen jälkeen.

– Emme sitoudu ainoastaan maksamaan korvauksia nopeasti, vaan ymmärrämme aidosti asiakkaiden tarpeita. Autamme asiakkaita vakuuttamaan itsensä oikein, jotta he uskaltavat rakentaa elämäänsä ja liiketoimintaansa. Panostamme myös jatkuvasti enemmän vahinkojen ennaltaehkäisyyn, Malhotra kertoo.

Kampanjassa esitellään erilaisia elämäntilanteita ja arjen ongelmia. Lämpöä, avuliaisuutta ja positiivista tunnetta välittämään on luotu myös uusi visuaalinen ilme. Kampanja näkyy loppuvuoden ajan televisiossa, online-videopalveluissa, ulkomainoksissa ja sosiaalisessa mediassa kaikissa Pohjoismaissa.

Terveysbarometri: Korona on saanut suomalaiset huolestumaan terveydenhoitohenkilöstön riittävyydestä ja hoitoon pääsystä21.10.2020 07:55:00 EESTTiedote

Kahta kolmesta suomalaisesta huolettaa, ettei terveydenhoitohenkilöstön määrä riitä tulevaisuudessa. Lähes yhtä usea on huolestunut siitä, että kiireettömään hoitoon on jatkossa koronan vuoksi vaikeampi päästä. Suomalaisten arvio omasta terveydestä on kuitenkin parantunut vuoden aikana. Tiedot käyvät ilmi Ifin tuoreesta Terveysbarometrista.

Ifiltä ja Docrates Syöpäsairaalalta uusi palvelukokonaisuus yrityksille: tavoitteena syövän varhainen havaitseminen, nopea hoito ja työkyvyn tuki5.10.2020 09:58:15 EESTTiedote

Kolmasosa Suomessa vuosittain todetuista syövistä tulee työikäisille. Syövän nopea havaitseminen ja hoitoon pääsy parantavat merkittävästi ennustetta. Vakuutusyhtiö If ja Docrates Syöpäsairaala kehittivät yrityksille uudenlaisen palvelukokonaisuuden, joka mahdollistaa työntekijälle viiveettä yksityisen syöpäsairaalaan palvelut nopeasta diagnosoinnista ja hoidoista aina kuntoutukseen ja työhönpaluun tukemiseen asti.

Aila-myrskyn vahinkoja ilmoitetaan jo runsaasti – älä kuitenkaan lähde tarkistamaan myrskytuhoja ennen myrskyn laantumista17.9.2020 13:25:00 EESTTiedote

Ensimmäiset Aila-myrskyn aiheuttamat vahingot ovat Ifiin tulleiden ilmoitusten perusteella erityisesti puiden kaatumisia ja vesikattovuotoja. If muistuttaa, että myrskyn aikana ei ole turvallista lähteä tarkistamaan vahinkoja esimerkiksi venelaitureille tai mökeille. Etenkään pienten vahinkojen ilmoittamisella vakuutusyhtiöön ei ole kiire.