If muuttaa Niittykummusta Keilaniemeen vuonna 2021

Espoon Keilalammen kiinteistöön siirtyvät kaikki Ifin pääkaupunkiseudun 650 työntekijää. Uusien työtilojen suunnitteluun osallistuu koko henkilöstö. Valmistuessaan kiinteistö on yksi Suomen ensimmäisistä WELL-sertifioiduista toimistorakennuksista.

Havainnekuva: Arkkitehtitoimisto Sarc Oy

If on solminut vuokrasopimuksen Regenero Oy:n kanssa siirtymisestä päävuokralaiseksi Keilalammen kiinteistöön. YIT peruskorjaa kiinteistön vuoden 2020 aikana. Ifin henkilöstö pääsee muuttamaan tiloihin vuoden 2021 alussa.

– Aiomme osallistaa koko Suomen henkilöstömme uusien työtilojen suunnitteluun. Ajankohta on mitä otollisin, sillä aloitimme juuri kehityshankkeen, jossa uudistamme yhdessä työtapojamme ja rakennamme laadukasta työntekijäkokemusta. Nyt kaikki voivat olla mukana vaikuttamassa myös tilaratkaisuihin niin, että ne palvelevat uudistuvaa yrityskulttuuriamme, sanoo Ifin Suomen henkilöasiakkaista vastaava maajohtaja Timo Harju.

Keilalammen kiinteistö on osa Regenero Oy:n yli 100 000 neliömetrin laajuista Keilaniemenranta-hanketta, jossa aluetta kehitetään tiiviissä yhteistyössä Espoon kaupungin kanssa. Hankkeen tavoitteena on muun muassa rantaraitin elävöittäminen ja palveluiden tuominen alueelle.

– Keilaniemi on upea kehittyvä alue, joka sijaitsee hyvien julkisen ja kevyen liikenteen väylien varrella. Ifin kannalta alueen vetovoimaa lisäsi myös se, että Keilaniementorille on sijoittumassa runsaasti palveluita kuten kuntokeskus, päivittäistavarakauppa sekä päiväkoti, joita henkilöstömme varmasti arvostaa, Harju kuvailee.

WELL-sertifiointi keskittyy ihmisten hyvinvointiin

Ifin Keilaniemen toimipiste noudattaa valmistuessaan WELL-standardia, joka on Suomessa toistaiseksi varsin harvinainen.

– WELL-sertifiointi on perinteisiä rakennusstandardeja laajempi, sillä se huomioi myös kiinteistön hyvinvointivaikutukset. Ilman- ja vedenlaadun sekä työtilojen valaistuksen ja akustiikan lisäksi sertifikaatti edellyttää muun muassa henkilöstömme ravinnon, liikkumisen, mukavuuden ja mielen hyvinvoinnin jatkuvaa mittaamista, Ifin toimitilapäällikkö Tapio Karaus kertoo.

– Lähdemme hankkeeseen ihmiset edellä. Totta kai henkilöstömme terveydestä ja hyvinvoinnista hyötyvät myös asiakkaamme laadukkaan palvelun muodossa, Timo Harju toteaa.

Lue WELL-sertifioinnista osoitteesta wellcertified.com

Havainnekuva: Arkkitehtitoimisto Sarc Oy

Terveysbarometri: Lääkäripalveluissa suomalaisille on tärkeintä nopea pääsy lääkäriin ja kuulluksi tuleminen – mutta kenen vastuulle kuuluisi sairauksien ennaltaehkäisy?3.12.2019 08:30:00 EETTiedote

Suomalaisten mielestä tärkeintä lääkäripalveluissa on se, että lääkäriin pääsee nopeasti ja ihminen kokee tulleensa kuulluksi. Tämä selviää Ifin teettämästä Terveysbarometrista. Tutkimuksen mukaan tyytymättömyyttä lääkärikäynnissä aiheuttavat tyypillisesti väärät diagnoosit, lääkärin empatian puute ja kiire. Sairauksien ennaltaehkäisyä pitäisi tehdä nykyistä enemmän, mutta kuka ottaisi sen vastuulleen?

Älä hassahda Black Fridayna yksittäisten tavaroiden tuotevakuutuksiin – kotivakuutus kattaa samoja vahinkotilanteita mutta monesti pienemmällä hinnalla26.11.2019 09:29:02 EETTiedote

Black Friday on viime vuosina astunut myös suomalaiseen katukuvaan. Kaupat houkuttelevat ostoksille tarjoamalla tuotteita tarjoushinnoin. Moniin tavaroihin, kuten kodinkoneisiin, puhelimiin ja tietokoneisiin on tarjolla usein erillisiä tuotevakuutuksia, joka korvaa tuotteen vahingon sattuessa. Ifin tuotepäällikkö Henrik Rantanen muistuttaa, että myös kotivakuutus korvaa laajuudesta riippuen samanlaisia yksittäisten tavaroiden vahinkotilanteita.

Rikkoutuneista silmälaseista 350 euroa, vuotavasta astianpesukoneesta 4 500 euroa, asuntokauppariidoista 4 000 euroa – näitäkin kotivakuutus korvaa ja tällaisia korvauksia If keskimäärin maksoi14.11.2019 13:08:37 EETTiedote

Kun arjessa tapahtuu vahinko, elämä voi käydä kalliiksi ilman kotivakuutusta. Kotivakuutus korvaa isompia ja pienempiä arkisia vahinkoja tulipaloista ja vuotaneesta pesukoneesta rikkoutuneisiin kännyköihin ja varastettuihin polkupyöriin. Entä tiesitkö, että kotivakuutuksesta korvausta saa myös esimerkiksi muuttovahinkoihin, asunto- ja kiinteistökauppariitoihin tai vaikkapa siihen, jos jälkikasvu vahingoittaa naapurin autoa?