Ihanat koiramme -kirjassa tutustutaan eri koirarotuihin

Kirja kertoo, mihin erilaisiin askareisiin rotuja on ajan saatossa jalostettu. Upeat kuvat elävöittävät tekstiä ja antavat hyvän käsityksen eri rotujen ominaispiirteistä.

Sari Kanala, Daga Ulv (kuv.) : Ihanat koiramme

Koirat ovat olleet ihmisen apuna jo tuhansia vuosia. Niitä on jalostettu metsästämään, paimentamaan, vartioimaan ja vetämään rekikuormia. Koirilla on myös paljon muita tärkeitä tehtäviä. Ne toimivat muun muassa poliisikoirina, opaskoirina, seurakoirina, pelastuskoirina ja harrastekoirina. Kaikki ne ovat omistajilleen tärkeitä perheenjäseniä. Ihanat koiramme -kirjassa tutustutaan 20 eri koirarotuun sekä niiden työtehtäviin.

Sari Kanala on lastenkirjailija, tietokirjailija ja opettaja. Hänen perheeseen on kuulunut karjalankarhukoiria jo liki 30 vuoden ajan.

Daga Ulv on eläinmaalauksistaan tunnettu kuvittaja ja kuvataiteilija. Hän on kuvittanut mm. kirjoja, postikortteja sekä sisustustekstiilejä. Dagalla on lähes aina ollut koira elämässään. Tällä hetkellä Daga on amerikanakita Hugon onnellinen omistaja.

Teos: Ihanat koiramme
Kirjoittaja: Sari Kanala
Kuvitus & kansi: Daga Ulv

Kirja on ilmestynyt lokakuun lopussa.

Lisätiedot:

vilja.perttola@avain.net, puh. 040 755 3319

Arvostelukappaleet: info@avain.net

Sari Kanala, Daga Ulv (kuv.) : Ihanat koiramme

Avaimen kevät 2022: Kotimaista kulttuurihistoriaa, iltasatuja ja selkomukautettuja kaunokirjallisia helmiä10.11.2021 13:35:15 EET | Tiedote

Avaimen kevään kustannusohjelma tuo lukijoille uutta ja mielenkiintoista kulttuurihistoriaa, omakohtaisia tarinoita elämästä Euroopassa ja ajankohtaista pohdittavaa pukeutumisen vastuullisuudesta sekä sukupuolien tasa-arvosta koulutuksen ja tiedeyhteisön kentillä. Tuukka Sandströmin ja Varpu Erosen iltasatukirja Pienen pieni ilves ja iso karhu sekä Silva Lehtisen Kimalaiskuoriainen löytää vastauksen ilahduttavat perheen pieniä satujen ystäviä ja Sari Kanalan ja Hannu Ahosen lasten tietokirja Elämää pihapiirissä koko perhettä. Keväällä julkaistaan myös valikoima kaunokirjallisuuden helmiä selkokielellä. Joukosta löytyvät muun muassa Tommi Kinnusen romaani Ei kertonut katuvansa, Emmi Itärannan Teemestarin kirja sekä Tuija Takalan Sormus.