Kiinteistö Oy KaapelitaloKiinteistö Oy KaapelitaloKiinteistö Oy KaapelitaloKiinteistö Oy Kaapelitalo

Ikääntymistä juhlistava ARMAS-festivaali tulee taas 1.-14.10.2018!

ARMAS on valtakunnallinen, ikääntymistä juhlistava kaksiviikkoinen festivaali, joka nostaa esiin ikääntyneitä taiteilijoita sekä ikääntymisen teemoja taiteessa. Myös ikäihmiset itse pääsevät esiin taiteen ja kulttuurin tekijöinä.

Film stars don't die in Liverpool on yksi Armaksen ja R&A:n yhteistyöelokuvista (© HiFF)

Viime vuonna ensimmäistä kertaa järjestetty ARMAS-festivaali järjestetään tänä vuonna jälleen lokakuun alussa, 1.-14.10.2018. Tapahtumia on ympäri Suomea kolmellatoista paikkakunnalla eri taidelaitoksissa ja kulttuurikeskuksissa, hoivakodeissa ja palvelutaloissa. Ohjelmistossa on konsertteja, teatteriesityksiä, sirkusta, tanssia, seminaareja ja keskusteluja. Tapahtumia järjestetään yhteensä lähes kaksisataa.

ARMAS-festivaalin valtakunnallisia avajaisia juhlitaan Seinäjoella maanantaina 1.10.2018 Apila-kirjaston Jaaksi-salissa.

- Olemme saaneet tänä vuonna mukaan paljon uusia toimijoita ja paikkakuntia, iloitsee ARMAKSEN tapahtumakoordinaattori Raisa Karttunen.

- On mahtavaa, että kulttuuriseen vanhustyöhön tunnutaan nyt oikeasti panostettavan. Esimerkiksi Helsingin kaupunki järjesti tarjouskilpailun kulttuurisen vanhustyön tapahtumista ja esityksistä keväällä 2018.

Tukea saivat improvisaatioteatteri Stella Polaris, Sivuun ensemble -tanssiryhmä, Työryhmä Tarinatori, musiikkiteatteri Kapsäkki, Liikkeellisen Esittävän Taiteen ry, Red Nose Company sekä taiteilijaryhmä Terras.

Tukea myönnettiin myös Rakkautta & Anarkiaa -elokuvafestivaalille, joka näytti syyskuussa ohjelmistossaan kolme ARMAS-elokuvaa: tositapahtumiin perustuvan draamaelokuvan Film stars don’t die in Liverpool, joka kertoo nuoren miehen ja vanhemman elokuvatähden suhteesta, pitkän linjan tasa-arvotaistelijana tunnetun korkeimman oikeuden tuomari Ruth Bader Ginsburgista kertovan dokumentin RBG, sekä yhteiskunnallisesti ajankohtaisen Place Publiquen, jossa ikääntymisensä kanssa kipuileva tv-juontaja joutuu tahtomattaan sosiaalisen median kohun keskelle.

Elokuvat nähdään R&A:n jälkeen ARMAS-festivaalin aikana ilmaisesityksinä Helsingissä Kino Sherylissä Arabianrannassa ja Malmitalolla sekä mahdollisesti muillakin ARMAS-paikkakunnilla.

Raisa Karttunen
tuottaja
puh: 050 371 7818
sähköposti: raisa.karttunen@kaapelitehdas.fi

Lasipalatsin Mediakeskus Oy on Kiinteistö Oy Kaapelitalon tytäryhtiö. Mediakeskus koordinoi ARMAS-festivaalia.

Kiinteistö Oy Kaapelitalo on Helsingin kaupungin omistama yhtiö, joka peruskorjaa ja vuokraa vanhoja teollisuusrakennuksia taiteen, kulttuurin ja käsityön tarpeisiin. Se tarjoaa yrityksille, järjestöille, taiteilijoille ja tapahtumatuottajille tiloja Kaapelitehtaalla ja Suvilahdessa.

Kiinteistö Oy Kaapelitalon linjaukset vuokralaisten talousahdingon helpottamiseksi koronavirusepidemian johdosta30.3.2020 16:54:20 EESTTiedote

KOY Kaapelitalon hallitus päätti maanantaina 30.3.2020 pidetyssä kokouksessaan linjauksesta, jolla pyritään helpottamaan yhtiön vuokralaisille koronaepidemian torjuntatoimista aiheutunutta talousahdinkoa. KOY Kaapelitalo on Helsingin kaupungin omistama yhtiö, ja tehty linjaus noudattaa Helsingin kaupungin 27.3.2020 konserniyhtiöilleen antamaa suositusta tilavuokrien osalta.