Ikäihmisten Mummola tuli kauppakeskus Skanssiin

Attendo demonstroi ikäihmisten hoiva-asumista rakentamalla aitoa Mummolaa mukailevan ympäristön turkulaiseen kauppakeskus Skanssiin. Kauppakeskuksen Mummola avasi ovensa eilen ja tietoa ja toimintaa on tarjolla 27. syyskuuta asti.

- Ikäihmisten palveluasuminen kiinnostaa sekä ikäihmisiä että heidän läheisiään. Palveluasumiseen liittyy myös monia mielikuvia. Halusimme tuoda hoivakodin helposti kenen tahansa tutustuttavaksi ja samalla on mahdollisuus keskustella ulkopuolisten ja Attendon asiantuntijoiden kanssa ikääntymisestä ja hyvinvoinnista. Konseptin tuominen kauppakeskukseen on herättänyt mielenkiintoa, sanoo aluejohtaja Sari Laakso Attendosta.

Mummolassa on vaihtuvaa ohjelmaa koko aukiolon ajan. Tietoa sisällöistä saa Mummolasta tai Attendon kotisivuilta. Esimerkiksi 19. syyskuuta klo 16.30 – 17.30 geriatrian ylilääkäri Minna Löppönen keskustelee vanhenemisen tuomista muutoksista.

Mummola sijaitsee Skanssin 2. kerroksessa Intersportia vastapäätä K-Citymarketin puoleisella alueella ja on avoinna arkisin klo 10 – 18 ja lauantaisin klo 10 – 14. Sunnuntaisin Mummola on suljettu.

Sisustukseen on lainattu kalusteet sekä Jarkko Peltosen maalaukset Attendo Peiponhovin kulttuuri- ja teemahoivakodista. Kokeiltavana on myös innostuneen vastaanoton Attendon hoivakodeissa saanut suomalainen innovaatio yeti-jättitabletti.

Ensimmäisen kerran Attendo toi Mummolan näytille tämän vuoden alussa lahtelaisessa kauppakeskuksessa. Innostuneen vastaanoton myötä Mummola päätettiin jalkauttaa myös Varsinais-Suomeen.

Sari Laakso
aluejohtaja, Attendo
sari.laakso@attendo.fi

Attendo - johtava hoiva- ja terveyspalveluiden tarjoaja Pohjoismaissa

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa. Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Terveydenhuollon osaamiseemme kuuluu perusterveydenhuolto ja erikoissairaanhoito laaja-alaisesti ympäri Suomen. Meillä on yli 20 000 työntekijää yli 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Sipoon Wolf ja taksiyrittäjät haastavat hyviin tekoihin, tarjoavat palvelukodin asukkaille lätkämatsin kyytien kera12.10.2017 10:18Tiedote

Attendo Joenrannan palvelukodissa odotetaan innolla 14. lokakuuta Wolf Sipoon ja KJT Keravan välistä jääkiekon 2. divisioonan paikallisottelua. Miesten edustusjoukkueelle ilta on myös erityinen, sillä peli-illan kruunaa joukkueen ideoima hyvä teko. Jääkiekkojoukkue ja paikalliset taksiyrittäjät tarjoavat peli-illan ja kyydit jäähallille palvelukodissa asuville. Samalla Wolf Sipoon joukkue haastaa kaikki suomalaiset hyviin tekoihin.