Ikäihmisten Mummola tuli kauppakeskus Skanssiin

Attendo demonstroi ikäihmisten hoiva-asumista rakentamalla aitoa Mummolaa mukailevan ympäristön turkulaiseen kauppakeskus Skanssiin. Kauppakeskuksen Mummola avasi ovensa eilen ja tietoa ja toimintaa on tarjolla 27. syyskuuta asti.

- Ikäihmisten palveluasuminen kiinnostaa sekä ikäihmisiä että heidän läheisiään. Palveluasumiseen liittyy myös monia mielikuvia. Halusimme tuoda hoivakodin helposti kenen tahansa tutustuttavaksi ja samalla on mahdollisuus keskustella ulkopuolisten ja Attendon asiantuntijoiden kanssa ikääntymisestä ja hyvinvoinnista. Konseptin tuominen kauppakeskukseen on herättänyt mielenkiintoa, sanoo aluejohtaja Sari Laakso Attendosta.

Mummolassa on vaihtuvaa ohjelmaa koko aukiolon ajan. Tietoa sisällöistä saa Mummolasta tai Attendon kotisivuilta. Esimerkiksi 19. syyskuuta klo 16.30 – 17.30 geriatrian ylilääkäri Minna Löppönen keskustelee vanhenemisen tuomista muutoksista.

Mummola sijaitsee Skanssin 2. kerroksessa Intersportia vastapäätä K-Citymarketin puoleisella alueella ja on avoinna arkisin klo 10 – 18 ja lauantaisin klo 10 – 14. Sunnuntaisin Mummola on suljettu.

Sisustukseen on lainattu kalusteet sekä Jarkko Peltosen maalaukset Attendo Peiponhovin kulttuuri- ja teemahoivakodista. Kokeiltavana on myös innostuneen vastaanoton Attendon hoivakodeissa saanut suomalainen innovaatio yeti-jättitabletti.

Ensimmäisen kerran Attendo toi Mummolan näytille tämän vuoden alussa lahtelaisessa kauppakeskuksessa. Innostuneen vastaanoton myötä Mummola päätettiin jalkauttaa myös Varsinais-Suomeen.

Sari Laakso
aluejohtaja, Attendo
sari.laakso@attendo.fi

Attendo - johtava hoiva- ja terveyspalveluiden tarjoaja Pohjoismaissa

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa. Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Terveydenhuollon osaamiseemme kuuluu perusterveydenhuolto ja erikoissairaanhoito laaja-alaisesti ympäri Suomen. Meillä on yli 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Joel Hallikaisen keikkatahti ei hiljene, vauhdissa pitävät kunniakansalaiset31.5.2018 09:01Kutsu

Varaslähdön ottanut kesä näytti parastaan, kun Joel Hallikainen aloitti ensimmäisen Itä-Suomen osuuteensa mittavalla Attendon hoiva- ja palvelukotikiertueellaan toukokuun viimeisellä viikolla. Kaikkiaan Hallikainen on kutsuttu tähän mennessä 83 Attendon hoiva- tai palvelukotiin esiintymään. Hallikainen on jo käynyt 20 kodissa ja loputkin Attendon hoiva- ja palvelukotiesitykset on aikataulutettu tälle vuodelle. Hoiva- ja palvelukotikiertueellaan Hallikainen paitsi kiertää ympäri Suomea, saa myös tuntumaa ikäihmisten nykytilanteeseen. Toimitukset ovat lämpimästi tervetulleita seuraamaan, miten Joel Hallikaisen kiertue etenee ja kuinka hän ottaa erityisen yleisönsä.

Hoivakodissa heittäydyttiin ammattilaisten ehostettaviksi, seuraavana vuorossa seniorit Vaasassa30.5.2018 09:13Blogi

Meikkaaja-maskeeraaja ja blogisti Miia Ezen sekä drag queeniksi pukeutunut maskeeraaja Miikka, taiteilijanimeltään Miss B., jalkautuivat viime kuussa Attendon hoivakotiin Klaukkalassa. Suosion siivittämä tapahtuma on päätetty toteuttaa seuraavaksi Vaasassa, jonne Miia ja Miss B. matkaavat Attendo Kaarlentuvan hoivakotiin 11. kesäkuuta. Ensimmäisessä kauneuspäivässä myös muutamat miehet intoutuivat kokeilemaan käsihoitoja ensimmäistä kertaa elämässään.

Vantaalainen kioskiyrittäjä valitsi ikäihmiset ja vammautuneet Ärrä tekee hyvää –kampanjaansa9.5.2018 09:47Tiedote

Kauppakeskus Jumbon kioskikauppias Anu Tikka valitsi Attendo Lustikullan hyvänteon kohteeksi R-kioskeilla käynnissä olevaan Ärrä tekee hyvää -kampanjaan. Hyvänteon tempauksessa paikalliset kioskiyrittäjät ympäri Suomen päättävät oman kohteensa ja kahden kuukauden välein pääsee kahdeksan R-kioskia lahjoittamaan 1 000 euroa valitsemilleen tahoille. Ensimmäiset lahjoitukset on päätetty ja lahjoitukset tehdään toukokuussa. Lahjoittajana toimii R-kioski Oy.