Ilmainen PopPaavali-kesäklubi kutsuu juhlimaan Paavalinkirkon pihalle elokuun lopulla

Pandemian vuoksi jo kahtena kesänä peruttu PopPaavali-kesäklubi järjestetään tänä vuonna kaksipäiväisenä ilmaistapahtumana 20.–21. elokuuta Helsingin Paavalinkirkon sisäpihalla. Paavalinkirkolla juhlitaan molempina päivinä klo 17–22 pop-, rap-, rock- ja punk-keikkojen ja deejiiden tahdissa.

Tänä vuonna PopPaavali-kesäklubin lauantaina 20.8. soittavat PK Keränen ja Leija Lautamaja, Draama-Helmi, Sarparanta ja Pelle Miljoona Band. Sunnuntaina 21.8. PopPaavalin lavalle astuvat Mikko Joensuu (soolo), erityisen rock-gospel setin soittava Marjo Leinonen & Knucklebone Oscar bändeineen, Penniless ja Pietarin Spektaakkeli. Välimusiikista vastaavat lauantaina mm. Melrose-yhtyeen keulilta tuttu Tokela eli MC Tokemon ja sunnuntaina laajasta rytmimusiikkiskaalastaan tunnettu Dj Lord Fatty.

Ulkoilmassa järjestettävään tapahtumaan ovat tervetulleita kaikenikäiset ja -kokoiset seurueet omin piknik-eväin varustautuneena. Myös lapset ja lemmikit ovat tervetulleita asianmukaisesti varustautuneina (lapsille suosittelemme kuulosuojaimia, lemmikillisiä seurueita pyydämme varaamaan lemmikille mukaan oman juoma/ruoka-astian ja seuraamaan eläimen viihtyvyyttä ihmisjoukossa ja normaalia kaupunkihälyä kovemmassa äänenpaineessa). Alueella ei ole anniskelua, mutta tarjolla on piknik-vilttejä ja käsidesipisteitä sekä yleisö-WC:t.

Lämpimästi tervetuloa PopPaavali-viikonloppuun 20.–21.8. 2022!

POPPAAVALI 2022

milla@kulttuuritoimisto.fi

Kari Kanala, Paavalin seurakunnan kirkkoherra

kari.kanala@evl.fi

Teosto-palkitun säveltäjä Cecilia Damströmin Wasteland-orkesteriteos saa maailmanensi-iltansa 1. syyskuuta12.8.2022 10:00:00 EEST | Tiedote

Toukokuussa 2022 ensimmäisenä naispuolisena taidemusiikin edustajana arvostetun Teosto-palkinnon voittaneen säveltäjä Cecilia Damströmin uusin, ihmisten kulutuskäyttäytymisestä kumpuava Wasteland-orkesteriteos saa maailmanensi-iltansa 1. syyskuuta Umeån Norrlandsoperanissa. Damströmin syksy on kotimaassakin vilkas, säveltäjän teoksia kuullaan konserttitaloissa ympäri Suomen.

Kaija Saariahon juhlasyksy starttaa jo elokuussa Temppeliaukion kirkossa kuultavalla Reconnaissance-kuoroteoksella ja Alminsalin Between-esityksillä10.8.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Lokakuussa 70 vuotta täyttävän säveltäjä Kaija Saariahon juhlasyksy alkaa Helsingissä jo elokuussa kahdella Saariahon harvinaisella teoksella. Juhlaviikkojen ohjelmistoon kuuluva, 18. elokuuta Taiteiden yönä Temppeliaukion kirkossa kuultava Reconnaissance on Saariahon viimeisin kuoroteos, joka saa nyt Suomen kantaesityksensä. Elo-syyskuun taitteessa oopperan Alminsalissa esitettävät kolme Between-esitystä pitävät sisällään muun muassa 41 vuotta esityskiellossa olleen Study for Life -sävellyksen uuden produktion kantaesityksen.

Tuomo & Markus -duon uusi single Highest Mountain tekee kunniaa pop-legenda Nick Drakelle15.7.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Markus Nordenstrengin ja Tuomo Prättälän muodostaman Tuomo & Markus -voimaduon syyskuussa ilmestyvän Game Changing -albumin toinen singlelohkaisu, levyn harmoniarikasta äänimaailmaa avaava Highest Mountain julkaistaan tänään 15.7. tuoreen videon kera. Pääosin Yhdysvalloissa äänitetyllä albumilla kuullaan lisäksi Tuomo & Markus -duon pitkäaikaista taustayhtyettä, johon kuuluvat trumpetisti Verneri Pohjola, rumpali Juho Viljanen, pedal–steel-velho Miikka McGyver Paatelainen ja basisti Jere Ijäs. Levyllä vierailevat muun muassa Jonathan Wilson, jonka studiolla Los Angelesissa levy on osin äänitetty, sekä newyorkilainen kitaralegenda Marc Ribot.

Vihdin kesäteatterin Diivat-näytelmässä rakkaus on lämmöllä ohjaava kohtalon sormi28.6.2022 13:00:00 EEST | Tiedote

Vihdin kirkonkylän kesäteatterissa saa 9. heinäkuuta ensi-iltansa yhdysvaltalaisen lakimiehen ja näytelmäkirjailijan Ken Ludvigin vuonna 2004 käsikirjoittama ja Reita Lounatvuoren kääntämä näytelmä Diivat, alkuperäisnimeltään Leading Ladies. Ludvigin kansainvälisesti vuodesta toiseen menestyneen, sukupuolirooleja ja -oletuksia surutta pöllyttävän komedian ohjaa teatteritaiteen ammattilainen Antti Taipale, joka tunnetaan myös suosittuna drag queen -hahmona Sheila.