Ilmarisen toimitusjohtajaksi Jouko Pölönen

Ilmarisen hallitus on nimittänyt yhtiön toimitusjohtajaksi KTM, eMBA Jouko Pölösen.

Pölönen on tällä hetkellä OP Ryhmän pankkiliiketoiminnan johtaja ja johtokunnan jäsen, OP Yrityspankki Oyj:n toimitusjohtaja ja Helsingin Seudun Osuuspankin toimitusjohtaja. Aiemmin hän on toiminut Pohjola Vakuutuksen toimitusjohtajana ja Pohjola Pankin johtotehtävissä sekä tilintarkastajana PWC:ssä. Pölönen aloittaa uudessa tehtävässä viimeistään kesäkuussa.

”Valinnassa painoi vahva finanssimaailman sekä sijoitustoiminnan, talouden ja vakuuttamisen osaaminen. Pölösellä on näyttöä strategisesta johtamisesta säännellyssä liiketoimintaympäristössä sekä kykyä johtaa muutosta, mikä on erityisen tärkeää Ilmarisen ja Eteran yhdistyessä. Hänen johdollaan jatkuu entistäkin vahvemman Ilmarisen kehittäminen ketteräksi ja asiakaslähtöiseksi palveluyritykseksi, joka hyödyntää tehokkaasti digitalisaation mahdollisuuksia”, sanoo Ilmarisen hallituksen puheenjohtaja Mikko Helander.

”Pääsen aloittamaan uudessa tehtävässä erittäin kiinnostavassa vaiheessa, kun Ilmarisesta tulee Suomen johtava työeläkeyhtiö. Samaan aikaan digitalisaatio muuttaa koko finanssialaa ja tuo mukanaan uusia mahdollisuuksia. Ilmarinen keskinäisenä eläkevakuutusyhtiönä tekee tärkeää työtä asiakkaiden hyväksi - suomalaisten yritysten, paremman työelämän sekä nykyisten ja tulevien eläkkeensaajien puolesta”, Jouko Pölönen sanoo.

Ilmarisen nykyinen toimitusjohtaja Timo Ritakallio jatkaa tehtävässään helmikuun loppuun asti, jonka jälkeen hän aloittaa OP Ryhmän pääjohtajana.

Työeläkeyhtiö Etera sulautuu Ilmariseen vuodenvaihteessa. Yhdistymisessä syntyy vakavarainen ja kustannustehokas työeläkeyhtiö, jolla on alan kilpailukykyisimmät asiakasedut ja entistäkin monipuolisemmat palvelut. Yhdistymisen jälkeen Ilmarinen vastaa yli 1,1 miljoonan suomalaisen eläkevakuutusturvasta ja on Suomen suurin yksityisten alojen työeläkevakuuttaja.

Kutsu medialle:

Ilmarisen hallituksen puheenjohtaja Mikko Helander sekä toimitusjohtajaksi valittu Jouko Pölönen ovat median tavattavissa tänään 21.12. klo 10.30 Ilmarisen pääkonttorilla, osoite Porkkalankatu 1, Helsinki. Median edustajia pyydetään ystävällisesti ilmoittautumaan etukäteen Ilmarisen viestintään liina.aulin@ilmarinen.fi tai 040 770 9400.

Lisätietoja:

Mikko Helander, Ilmarisen hallituksen puheenjohtaja, p. 010 532 2301
Jouko Pölönen, p. 050 1282
llmarisen viestintä p. 010 284 2570

Liitteet:

• CV ja kuva Jouko Pölönen
  • Toimisuhteen keskeiset ehdot

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme lähes 1,1 miljoonaan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on yli 46 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Kysely: Puolet yrityksistä ei tunnista tulorekisterin vaikutuksia toimintaansa17.9.2018 13:49Tiedote

Yritysten ja tilitoimistojen tulorekisteritietous on kasvanut viime keväästä, mutta etenkin yrityksillä riittää tuntemuksessa vielä parannettavaa. Ilmarisen tuoreen kyselyn mukaan 96 % tilitoimistoista ja lähes 70 % yritysten palkka- ja taloushallinnossa työskentelevistä tiesi, mikä tulorekisteri on. Tulorekisterin vaikutukset toimintaan tiedosti 80 % tilitoimistoista ja 50 % yrityksistä.