Ilmarisen yhtiökokous valitsi hallintoneuvostoon uusia jäseniä

Ilmarisen varsinainen yhtiökokous 28.3.2022 valitsi hallintoneuvostoon neljä uutta jäsentä.

Yhtiökokous valitsi uusiksi hallintoneuvoston jäseniksi seuraavat henkilöt:

• Martti Ala-Härkönen, talous- ja rahoitusjohtaja, Neste Oyj (1.4.2022 alkaen)
  • Elina Engman, johtaja, Teollisuus-divisioona, Caverion Oyj
  • Veli-Matti Liimatainen, toimitusjohtaja, Helsingin Osuuskauppa Elanto
  • Heidi Lehikoinen, toiminnanjohtaja, Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

Muut hallintoneuvostoon valitut jäsenet jatkavat tehtävässään. Hallintoneuvoston puheenjohtajana jatkaa Metsä Groupin pääjohtaja Ilkka Hämälä. Akavan Erityisalat AE ry:n toiminnanjohtaja Salla Luomanmäki jatkaa hallintoneuvoston varapuheenjohtajana ja toisena varapuheenjohtajana yhtiökokouksen jälkeen aloittaa SOL Palvelut Oy:n hallituksen puheenjohtaja Juhapekka Joronen.

Hallintoneuvoston kokoonpano on saatavilla Ilmarisen verkkosivuilla.

Yhtiökokous päätti korottaa hallintoneuvoston jäsenten vuosipalkkioita noin kolmella prosentilla. Vuonna 2022 hallintoneuvoston puheenjohtajan vuosipalkkio on 5 740 euroa, varapuheenjohtajan 4 360 euroa ja jäsenten 2 870 euroa. Kokouspalkkio pysyy ennallaan eli 600 euroa kokoukselta, ja poissaolo hallintoneuvoston kokouksesta pienentää vuosipalkkiota 750 eurolla poissaoloa kohden.

Yhtiökokous vahvisti vuoden 2021 tilinpäätöksen ja konsernitilinpäätöksen, päätti voiton käytöstä hallituksen esityksen mukaisesti sekä myönsi vastuuvapauden vuodelta 2021 hallintoneuvoston ja hallituksen jäsenille sekä toimitusjohtajalle.

Yhtiökokous valitsi Ilmarisen tilintarkastajaksi uudelleen tilintarkastusyhteisö KPMG Oy Ab:n. Päävastuullisena tilintarkastajana jatkaa KHT-tilintarkastaja Juha-Pekka Mylén.

Lisätietoja:

Leena Siirala, lakiasiainjohtaja, p. 050 483 4263
Liina Aulin, viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja, p. 040 770 9400

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme noin 1,1 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on noin 60 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Ilmarinens delårsrapport 1.1–30.6.2022: Premieinkomsten växer starkt, placeringsavkastningen var negativ och solvensen är på en fortsatt god nivå16.8.2022 11:16:31 EEST | Tiedote

Avkastningen på Ilmarinens placeringsportfölj var -6,2 (8,9) procent, dvs. 3,8 miljarder euro negativ som en följd av aktiekursernas nedgång och räntestegringen. Placeringarnas marknadsvärde sjönk till 56,7 (60,8) miljarder euro. Den långfristiga medelavkastningen på placeringarna var 5,9 procent. Detta motsvarar en realavkastning på 4,1 procent.

Ilmarinen’s Interim Report 1 January to 30 June 2022: Premiums written growing strongly, return on investments negative, solvency remained good16.8.2022 11:12:16 EEST | Press release

The return on Ilmarinen’s investment portfolio was -6.2 (8.9 per cent), i.e. EUR 3.8 billion negative due to falling stock prices and rising interest rates. The market value of investments fell to EUR 56.7 (60.8) billion. The long-term average return on investments was 5.9 per cent. This corresponds to an annual real return of 4.1 per cent.

Ilmarisen osavuosiraportti 1.1.–30.6.2022: Vakuutusmaksutulo vahvassa kasvussa, sijoitustuotto jäi negatiiviseksi, vakavaraisuus edelleen hyvällä tasolla16.8.2022 11:07:04 EEST | Tiedote

Ilmarisen sijoitussalkun tuotto oli -6,2 (8,9) prosenttia eli 3,8 mrd. euroa negatiivinen osakekurssien laskun ja korkojen nousun seurauksena. Sijoitusten markkina-arvo laski 56,7 (60,8) miljardiin euroon. Sijoitusten pitkän aikavälin keskituotto oli 5,9 prosenttia. Tämä vastaa 4,1 prosentin reaalituottoa.