Insinööriliiton juhlavuoden konsertti lauantaina Jyväskylässä

Satavuotiaan Insinööriliiton juhlavuoden Tulevaisuutta luomassa -hyväntekeväisyyskonserttikiertue saapuu Jyväskylään.

Konsertin tähtiartisteina esiintyvät Olavi Uusivirta, Diandra, Osmo Ikonen ja Ida Elina. Juontajina toimivat koomikot Niina Lahtinen ja Janne Kataja. Konsertti pidetään lauantaina 14.9. kello 18–20.30 Jyväskylän Paviljongissa.

– Tänä vuonna insinöörit näkyvät ja kuuluvat kaikkialla. Tarkoitus on hauskanpidon ohella muistuttaa, kuinka tärkeää työtä he tekevät, sanoo juhlavuoden projektipäällikkö Grete Ahtola.

Illan ohjelmaan kuuluu dokumenttielokuva Insinööriliiton satavuotisen historian tärkeimmistä teemoista ja neljän erilaisen insinöörin elämästä.

Insinööriliitto lahjoittaa kuuden konsertin kiertueen tuotot juhlavuoden päätteeksi Me-säätiölle, joka tekee työtä vähentääkseen lasten, nuorten ja perheiden syrjäytymistä ja eriarvoistumista Suomessa.

– Konsertin tuotot käytetään säätiön projektiin, jonka tavoitteena on lisätä lasten teknistä osaamista arjessa, Ahtola kertoo.

Insinööriliiton juhlavuonna järjestetään yli 40 juhlatapahtumaa eri puolilla maata. Konserttien liput ovat avoimesti kaikkien saatavilla.

puheenjohtaja Samu Salo, 040 184 2290

juhlavuoden projektipäällikkö Grete Ahtola, 045 131 6992