Itä-Uudenmaan yrityspalkinto 2021 kilpailu käynnistyy – Oletko onnistuneesti hyödyntänyt sosiaalista mediaa?

Helsingin seudun kauppakamarin Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikkö etsii vuoden 2021 yrityspalkinnon saajaa. Tämän vuoden teemaksi on valittu ”Some – avain menestykseen”. Kilpailuun voi osallistua 7.4.2021 asti.

- Maailma muuttuu ja samalla myös vaikuttamisen keinot. Sosiaalisen median maailma on osa meidän jokapäiväistä elämäämme, myös yrityksille. Haemme alueeltamme yritystä, joka on onnistuneesti hyödyntänyt sosiaalista mediaa oman yrityksensä menestystä rakentaessaan, sanoo palkintolautakunnan puheenjohtaja Mauri Molander.

Yritykset voivat käyttää sosiaalista mediaa esimerkiksi yrityskuvan rakentamiseen, työnantajamielikuvan luomiseen, viestien välitykseen asiakkaille, palautteen keräämiseen ja myynnin vauhdittamiseen. Some luo mahdollisuuden yrityksille viestiä nykyisten ja uusien asiakkaiden kanssa ja somen kautta yritysten on helppo jakaa tarjouksia tai kuulumisia.

Sosiaalinen media on myös väline, joka kannustaa asiakkaita vuorovaikutukseen ja yrityksen tuotteiden tai palveluiden ostamiseen. Somen avulla voimme luoda henkilökohtaisemman suhteen asiakkaiden kanssa, Molander jatkaa.

Käyttämällä useita erilaisia some-kanavia kykenee yritys erottautumaan kilpailijoistaan. Sosiaalista mediaa voidaan käyttää myös vahvistamaan siteitä yhteistyökumppaneihin. Lisäksi yritykset hyödyntävät sosiaalista mediaa ulkoisessa ja sisäisessä viestinnässä.

Itä-Uudenmaan yrityspalkinnolla halutaan vuosittain korostaa yritysten merkitystä yhteiskuntamme hyvinvoinnin rakentajana.

Yritykset ovat merkittäviä työllistäjiä ja olemme Itä-Uudellamaalla hyvällä kasvualueella, Molander muistuttaa.

Kilpailuun osallistuvan yrityksen on toimittava Askolassa, Lapinjärvellä, Loviisassa, Myrskylässä, Porvoossa, Pukkilassa tai Sipoossa. Yritys voi olla myös valtakunnallinen toimija, jolla on liiketoimintaa Itä- Uudellamaalla. Yritykset voivat osallistua kilpailuun 7. huhtikuuta asti.

Itä-Uudenmaan yrityspalkinto julkistetaan ja jaetaan 12.5.2021 Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikön Elinkeinoaamussa.

Mauri Molander, palkintolautakunnan puheenjohtaja, p. 040 552 0714, mauri.molander@op.fi
Katarina Enholm, varapuheenjohtaja, p. 050 635 44, katarina.enholm@brunberg.fi

Helsingin seudun kauppakamari vahvistaa yritysten menestystä osallistumalla aktiivisesti Helsingin seudun kehittämiseen. Kauppakamariin kuuluu 21 kunnan alueelta yli 7 000 palveluja, kauppaa ja teollisuutta edustavaa yritystä.