Arktinen Banaani

Jalkapalloilija Teemu Pukista kertova kirja Teemu Pukki Baby kannustaa lapsia lukemaan ja liikkumaan

Suomen Palloliitto ja kustantaja Arktinen Banaani käynnistävät kampanjan, jolla kannustetaan lapsia lukemaan ja tuetaan vähävaraisten lasten liikuntaharrastusta. Teemu Pukki Baby on tarinan muotoon kirjoitettu teos, joka kertoo jalkapallosankarin jännittävästä matkasta lapsuuden takapihoilta Huuhkajiin ja Englannin Valioliigaan.

Hauskasti piirroskuvitetun kirjan sankari Teemu Pukki on myös itse mukana kannustamassa lapsia ja nuoria lukemaan sekä liikunnan harrastamiseen.

”Lukeminen on hauskaa ja tärkeää samoin kuin lasten liikunta. Jos saamme innostettua lapsia tälläkin tavalla lukemaan ja mahdollistetaan joillekin liikuntaharrastus, niin mahtavaa. Kiva olla mukana tällaisessa hankkeessa”, Teemu Pukki kertoo.

Maajoukkueen verkkokaupassa myytävien kirjojen hinnasta ohjataan puolet Jalkapallo-Säätiölle, joka osoittaa kertyvän summan lyhentämättömänä vähävaraisten lapsiperheiden liikuntaharrastusten tukemiseen.

Myös Jalkapallo-Säätiön asiamies Timo Huttunen pitää kampanjaa erittäin tervetulleena: ”Näin koulujen taas alkaessa tämä on oikein ajankohtaista. Lukeminen on tärkeää kaikille, ja hienoa, että voimme olla mukana jalkapallon avulla kannustamassa etenkin lapsia lukuharrastukseen. Palloliitto ohjaa kirjan myynnistä tulevat tuotot Pertti Alaja -rahastoon, jolla tuetaan vuosittain vähävaraisia perheitä. Teemu on hieno esikuva nuorille ja sopii loistavasti lastenkirjan sankariksi.”

Maajoukkueen verkkokaupan lisäksi myös junioriseuroilla on ollut kiinnostusta myydä kirjaa ja samalla hankkia varoja junioritoimintaan. Mahdollisuutta tähän voi tiedustella kirjan kustantajalta.

Tarinan on kirjoittanut lasten- ja nuortenkirjailija Mika Wickström ja sen on kuvittanut sarjakuvataiteilija Arto Nyyssönen.

Mika Wickström – Arto Nyyssönen
Teemu Pukki Baby
80 sivua. ISBN 978-952-270-441-2. Arktinen Banaani 2020.

Yhteyshenkilöt

Arktinen Banaani, kustantaja Harto Pasonen, puh. 050 529 9768, harto.pasonen@sarjakuva.com

Palloliitto, Jalkapallo-Säätiön asiamies Timo Huttunen, puh. 040 823 5270, timo.huttunen@palloliitto.fi

Kirjailija Mika Wickström, puh. 050 570 7001, miwi@welho.com

Tietoja julkaisijasta

Arktinen Banaani on 25 vuotta toiminut kustantamo, joka julkaisee kauno- ja tietokirjallisuutta, lastenkirjoja ja sarjakuvia niin uusilta kuin kokeneilta kirjailijoilta ja kuvantekijöiltä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Arktinen Banaani