Janne Laine Lumme Energia Oy:n yritysmyynnin liiketoimintajohtajaksi

Sähköenergiatekniikan diplomi-insinööri Janne Laine aloittaa Lumme Energian liiketoimintajohtajana yritysmyynnin osalta 6.1.2020 alkaen. Lumme Energia saa yritysmyynnin johtoon vankan energiamarkkinapalveluosaamisen nimityksen myötä. ”Olen erittäin motivoitunut päästessäni valjastamaan osaamiseni vauhdittamaan Lumme Energian kasvustrategiaa”, Laine kertoo.
Janne Laine

Janne Laineen tehtäviin tulee kuulumaan vahvasti yritysasiakasmyynnin kehittäminen ja kasvattaminen sekä salkkujen riskienhallinta. Yritysmyynnin lisäksi Laine tulee huolehtimaan yhteistyöstä Lumme Energian aurinkosähköä yrityksille tarjoavan tytäryhtiö Solarigo Oy:n kanssa. Laine katsoo tulevaisuuteen positiivisesti ja on valmis haasteisiin. ”Lumme Energian yritysasiakkaiden tarjoamasta tulee varmasti ainutlaatuinen. Toisaalta myös riskienhallinnan täytyy olla erittäin kilpailuilla markkinoilla ensiluokkaisessa kunnossa”, Laine kertoo tavoitteistaan.

Lumme Energia pääsee hyödyntämään Janne Laineen pitkää taustaa ja sähkömarkkinoiden osaamista osana yritysmyyntiä. Laineen historia on Energiakolmio Oy:ssa, jossa hän työskenteli seitsemän vuoden ajan liiketoimintajohtajana, salkunhoitajana ja fyysisen sähkökaupan tehtävissä. Ennen nimitystä Lumme Energialle Laine työskenteli viiden vuoden ajan sijoituspalvelutoimiluvitetun yhtiön (Energiakolmio Portfolio Services Oy, Energia Portfolio Services Oy ja Gasum Portfolio Services Oy) toimitusjohtajana. Näin ollen Lumme Energian jo ennestään hyvä riskienhallinta salkkujen osalta paranee entisestään.

Uusi nimitys vie Lumme Energian vahvalle kasvu-uralle. ”Jannen myötä saamme erinomaisen vahvistuksen tukemaan kasvuamme ja olen erittäin iloinen saadessani Jannen joukkoomme”, iloitsee Lumme Energian toimitusjohtaja Tapo Lehtoranta.

Lisätietoja:
Tapo Lehtoranta, toimitusjohtaja, Lumme Energia
+358 50 465 2860 / tapo.lehtoranta@lumme-energia.fi

Janne Laine, liiketoimintajohtaja yritysmyynti, Lumme Energia
+358 40 838 0679 / janne.laine@lumme-energia.fi

Janne Laine

Lumme Energia on suomalainen energiayhtiö, jonka juuret ovat Saimaalla. Lumme Energialla on yli 100 000 asiakasta eri puolella Suomea. Intohimomme on tuoda energia-alan tulevaisuus osaksi asiakkaidemme arkea sekä kannustaa omalla esimerkillämme ihmisiä pitämään huolta maapallostamme ja neljästä vuodenajasta.

Solarigo Systems on osa Lumme Energiaa. Lumme Energia ja Solarigo tarjoavat yhdessä yrityksille sekä yhteisöille mahdollisuuden helppoon energiaomavaraisuuteen ilman suuria investointeja.

Lisätietoa osoitteessa www.lumme-energia.fi