Janne Tähtikunnas Omakotiliiton uudeksi toiminnanjohtajaksi

Omakotiliiton uudeksi toiminnanjohtajaksi on valittu DI Janne Tähtikunnas, 43. Hän aloittaa tehtävässään 10.8.

Tähtikunnas tulee Omakotiliittoon Teräsrakenneyhdistyksestä, jossa hän on ollut toimitusjohtajana vuodesta 2014. Hän on myös rakennus-, LVI- ja kiinteistöalan henkilöpätevyyspalvelu FISE Oy:n hallituksen puheenjohtaja.

− Olen erittäin innostunut siirtymään yhteen Suomen suurimmista kansalaisjärjestöistä pientaloasumisen ja vapaa-ajan asumisen pariin. Pientaloasuminen on halutuin asumismuoto. Odotan innolla, että pääsen mukaan vaikuttamaan sen huomioimiseen yhteiskunnassa entistä paremmin sekä paikallisessa yhdyskuntasuunnittelussa että valtakunnallisessa lainsäädännössä.

Omakotiliiton puheenjohtaja Ari Rehnfors kertoo, että toiminnanjohtajan tehtävään oli runsaasti hyviä hakijoita. Omakotiliitto on vahva vaikuttaja ja toiminnanjohtajan paikka selvästi kiinnosti.

− Janne Tähtikunnaksella on vahvaa ja monipuolista osaamista ja annettavaa liiton toimintaan. Olemme erittäin iloisia, että saamme hänet kehittämään ja vahvistamaan vaikuttamistyötämme.

Tähtikunnas näkee tärkeäksi yhdessä toimimisen. – On hienoa päästä edistämään pientaloasumista ja vapaa-ajan asumista yhdessä liittohallituksen, liiton henkilöstön ja järjestöväen kanssa.

Suomen Omakotiliitto on maamme pientaloasukkaiden ja vapaa-ajan asunnon omistajien valtakunnallinen edunvalvonta- ja palvelujärjestö. Omakotiliittoon kuuluu 250 vapaaehtoisvoimin toimivaa omakotiyhdistystä ja vapaa-ajan asukkaiden yhdistystä, joiden yhteenlaskettu jäsenmäärä on 74 000 jäsentä. Omakotiliitto on maamme 1,1 miljoonan pienkiinteistön omistajan ja 2,7 miljoonan asukkaan asialla. Lisäksi liitto ajaa maamme lähes 500 000 vapaa-ajan asunnon omistajan etua.

Suomalaiset kaipaavat entistä enemmän mökille − Nuoret yhtä innokkaita mökkeilijöitä kuin vanhemmatkin15.5.2020 07:00:00 EESTTiedote

Suomalaisten into mökkeilyyn ei ole hiipumassa, päinvastoin. Yli puolet suomalaisista mökkeilee Omakotiliiton teettämän kyselyn mukaan, ja jopa joka neljäs aikoo viettää tulevaisuudessa enemmän aikaa mökillä. Nuorilla 18−34-vuotiailla ja kaupungissa asuvilla innokkuus on vielä suurempaa, sillä heistä lähes joka kolmas näkee viettävänsä tulevaisuudessa nykyistä enemmän aikaa mökillä.