Jaossa 100 000 euroa nuorten ja lasten joukkueurheiluun Kuortaneen, Parkanon ja Töysän Säästöpankkisäätiöiltä

Kolme OmaSp Säätiötä yhdistävät voimansa ja jakavat yhteensä 100 000 euroa avustusta toimialueidensa nuorten ja lasten urheiluseurojen joukkueille. Kuortaneen, Parkanon ja Töysän Säästöpankkisäätiöt haluavat tehdä hyvää ja edistävät muun muassa lasten ja nuorten hyvinvointia mahdollistamalla heille liikunnallisen lapsuuden ja nuoruuden. Avustusta joukkueet voivat hakea esimerkiksi kisamatkoihin, peliasuihin ja varusteisiin.

Töysän Säästöpankkisäätiön hallituksen puheenjohtaja Aino Lamminmäki näkee joukkueurheilun tukemisen tärkeänä ja konkreettisena tekemisenä: ”Olen itsekin saanut seurata oman lapsenlapseni lentopallon pelaamista ja miten vanhemmat laittavat itsensä likoon mahdollistaakseen lapselle turnauksia ja pelivaatteita. Joukkueurheilun taustalla perheet ja lähipiiri tekevät todella arvokasta työtä, jotta lapsi voi harrastaa.  Rahallinen tuki on myös panostus perheiden jaksamiseen. Toivon, että lasten ja nuorten urheilujoukkueiden vetäjät ja vanhemmat kiinnittäisivät huomioita tähän avustusmahdollisuuteen, jonka on tarkoitus olla kädenojennus ruohonjuuritasolle. Itse haku on myös tehty mahdollisimman helpoksi. Riittää, että joukkue perustelee hakemuksensa yksilöidysti eli mihin avustusta haetaan. Toivomme, että voimme jakaa avustuksia mahdollisimman monelle nuorisourheiluseuran joukkueelle.”

Vapaamuotoisen ja hyvin perustellun avustushakemuksen voi jättää 10.10.2020 mennessä sähköpostiosoitteeseen avustukset@omaspsaatiot.fi

Säätiöt käsittelevät hakemukset viikolla 43 ja avustusten saajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti.

Säätiöiden toimialueet ovat:

Kuortaneen Säästöpankkisäätiö: Ilmajoki, Kuortane, Lehtimäki ja Seinäjoki

Töysän Säästöpankkisäätiö: Alajärvi, Alavus, Hyllykallio, Tuuri ja Ähtäri

Parkanon Säästöpankkisäätiö: Jalasjärvi, Kankaanpää, Karvia, Kauhajoki, Kihniö, Kurikka, Parkano ja Tampere.

Oma Säästöpankki Oyj, Suomen suurin säästöpankki on aidosti suomalainen valtakunnallinen pankki, jossa päätökset tehdään paikallisesti. Asiakkaillemme tarjoamme paikkakunnan parasta pankkipalvelua konttoreissa ja digitaalisissa palvelukanavissa. Lupaamme pitää pankin vakavaraisuuden erinomaisella tasolla ja toimialan parhaimmistoon kuuluvan kannattavuuden korkeana. Hyvästä tuloksesta palautuu osa asiakkaitamme lähellä oleville yhteisöille ja yleishyödyllisiin tarkoituksiin seitsemän Säästöpankkisäätiön ja kahden Oma osuuskunnan kautta. Ne tukevat vaikutusalueidensa hyvinvointia, taloutta ja elinvoimaisuutta. Lähellä ja läsnä omasp.fi

Muutoksia OmaSp:n johdossa6.3.2024 13:26:01 EET | Tiedote

Varatoimitusjohtaja ja yritysasiakasliiketoiminnan johtaja Pasi Turtio on jäänyt pois OmaSp:n palveluksesta. Asiakasliiketoiminnan edustajana OmaSp:n johtoryhmässä aloittaa Markus Souru. Souru on toiminut OmaSp:n palveluverkoston johtajana joulukuusta 2023 lähtien vastuullaan henkilöasiakkaat, pienyritykset ja palveluverkosto. Hän on toiminut OmaSp:n aluejohtajana vuodesta 2018 lähtien. Sourulla on mittava kokemus pankkialalta 25 vuoden ajalta erilaisissa johto- ja esihenkilötehtävissä. Yritysasiakasliiketoiminnan johtajana aloittaa Jussi Pohto. Hän on työskennellyt OmaSp:n aluejohtajana vuosina 2014–2019 ja palasi OmaSp:lle joulukuussa 2023 yrityspankin kehitysjohtajan tehtävään. Yhtiön varatoimitusjohtajaksi on nimitetty Sarianna Liiri. Hän on toiminut OmaSp:n johtoryhmässä vuodesta 2015 lähtien ja talousjohtajana vuodesta 2018 lähtien vastuullaan talous, treasury ja HR.

OmaSp teki ennätystuloksen5.2.2024 08:54:08 EET | Tiedote

OmaSp:n liiketoiminnan kehitys jatkoi vahvaa kasvuaan tilikaudella 2023. Tuloskehitystä vauhditti alkuvuodesta toteutettu Liedon Säästöpankin liiketoiminnan hankinta sekä markkinakorkojen nousu. Koko vuoden vertailukelpoinen tulos ennen veroja kasvoi 89 % vertailukauteen ja oli 143,6 miljoonaa euroa. Vertailukelpoinen kulu-tuottosuhde parani entisestään tilikauden aikana ja oli 35,1 % sisältäen viranomaismaksut. Oma pääoma ylittää koko vuoden osalta ensimmäisen kerran yli 500 miljoonaa ja oli vuoden lopulla noin 541 miljoonaa euroa. Koko vuoden vertailukelpoinen oman pääoman tuotto nousi niin ikään ennätystasolle 25,3 %:iin. Vahva oman pääoman kertymä mahdollistaa omistajille ennätyksellisen voitonjaon sekä investointeja tulevaisuuteen. Taseen loppusumma oli 7,6 miljardia ja kasvoi tilikauden aikana yli 1,7 miljardia euroa.

Kutsu OmaSp:n vuoden 2023 tilinpäätöstiedotteen tiedotustilaisuuteen 5.2.202329.1.2024 12:05:23 EET | Kutsu

Oma Säästöpankki Oyj (OmaSp) julkaisee vuoden 2023 tilinpäätöstiedotteen maanantaina 5.2.2024 arviolta klo 8.30. Tiedote on luettavissa julkistuksen jälkeen yhtiön internetsivuilla https://www.omasp.fi/sijoittajalle. Tiedotustilaisuus vuoden 2023 tilinpäätöksestä järjestetään analyytikoille, institutionaalisille sijoittajille ja medialle maanantaina 5.2. klo 10.00 OmaSp:n Helsingin konttorissa, osoitteessa Kluuvikatu 3, 7.krs, Helsinki. Tiedotustilaisuus on suomenkielinen. Yhtiön tuloksen esittää toimitusjohtaja Pasi Sydänlammi. Lisäksi paikalla ovat talousjohtaja Sarianna Liiri ja viestintäjohtaja Minna Sillanpää.

Kaukoviisas säästäjä tähtää pidemmälle22.1.2024 07:23:13 EET | Tiedote

Kotitalouksien vilkkaimmat kulutusjuhlat ajoittuvat loma-aikojen ja juhlakausien ympärille. Tuolloin tehdään tyypillisesti isompia hankintoja, jotka maksetaan luotolla. Luottovelkaa lyhennetään tai se maksetaan kulutusjakson jälkeen pois, jolloin taloudessa saavutetaan hetkellinen tasapaino. Näin edetään kulutusjuhlasta toiseen. Käyttöluoton lisäksi moni kotitalous varautuu yllättäviin menoihin varapuskurilla turvatakseen kotitalouden heilahtelut esimerkiksi työttömyyden, lomautuksen, sairauden tai muun ennakoimattoman tilanteen osuessa kohdalleen. Talouden asiantuntijat suosittelevat varapuskuriksi vähintään kolmen kuukauden nettotulojen suuruista summaa, jolla selvitään yli kriittisen ajanjakson. Edellä mainitut ratkaisut tasapainottavat taloutta lyhyellä tähtäimellä, mutta viisas turvaa taloutensa paljon pidemmälle, aina työuran jälkeiseen aikaan.