
Järjestölehti voi olla tuottoisa

Järjestö- ja yhdistyslehdet ovat hyvin luettuja, niitä luetaan moneen kertaan miltei hiirenkorville. Moni päivälehti voi vain uneksia yhtä uskollisesta lukijakunnasta.
Yhdistyksille lehden tekeminen on yleensä suuri ponnistus. Se valjastaa kourallisen henkilöitä sekä myös maksaa pitkän euron. Lehti tarvitsee kiinnostavaa sisältöä, jotta se lunastaa paikkansa. Tarvitaan toimitusneuvosto, päätoimittaja, kirjoittajia, kuvaajia ja taittaja. Vaikka nämä toimet hoidettaisiinkin osin talkootyöllä, niin paino- ja postikulut tulee joka tapauksessa maksettaviksi.
Ilmoitusmyynnin organisoiminen on monesti lehtien pullonkaula. Siihen on vaikea löytää sitoutuneita ja ammattitaitoisia tekijöitä. Tämän tietää myös Opaskoirayhdistyksen puheenjohtaja Mika Tolvanen.
- Yhdistyksemme kolme kertaa vuodessa julkaisema Valjaissa-lehden printtiversio jäisi tekemättä, jos emme olisi voineet ulkoistaa ilmoitusmyyntiä Printmix Oy:lle, sanoo Tolvanen ykskantaan.
Lehti tuo varoja yhdistykselle
Pääsääntöisesti yhdistyksien lehdet ovat tappiollisia. Tappioita yritetään pienentää hakemalla tukea eri luukuilta. Valjaissa-lehti on tässäkin suhteessa poikkeus. Se ei saa lehden tekoon tukea ulkopuolisilta tahoilta.
- Lehti tuottaa ilmoitusmyynnin ansiosta tällä hetkellä voittoa. Sen tähden voimme tarjota muun muassa opaskoirakoulutusta. Meillä oli kurssi Oulussa, jossa opeteltiin koirankäyttöä talvella. Kurssit ovat erittäin tärkeitä näkövammaisille. Niissä on mukava yhteisöllinen meininki. Tämäkin talvikurssi olisi jäänyt pitämättä, ilman lehdestä tulevaa tuottoa, huomauttaa toiminnanjohtaja Tolvanen.
Juuri siitä syystä Valjaissa-lehden kustantaminen ulkoistettiin Printmixille, joka kuuluu METSEK Group Oy:n
- Voimme keskittyä lehden sisältöön, iloitsee Tolvanen.
Valjaissa on Opaskoirayhdistyksen tiedotus- ja kannatusjäsenlehti. Se sisältää opaskoira-aiheisia kirjoituksia ja uutisia, tietoa kaikenikäisistä opaskoirista kuvineen. Lehdessä on asiantuntijatekstejä, syvällisiä kertomuksia koirakoiden arjesta ja haastatteluita mielenkiintoista henkilöistä.
Ilmoitusmyynti on haastavaa
Printmix Oy poikkeaa muista painotaloista edukseen, sillä se hoitaa myös haastavan ilmoitusmyynnin asiakkaan puolesta.
- Ilmoitusmyynti on haastavaa, muttei mahdotonta. Useissa tapauksissa hoidamme avaimet käteen -periaatteella asiakkaalle koko lehden eli taiton, graafisen suunnittelun, jopa mainosten teon, ilmoitusmyynnin ja postituksen. Vain vastuu lehden sisällöstä jää asiakkaalle, selvittää Printmix Oy:n toimitusjohtaja Mika-Matti Trogen.
Printmixin myynnin hoitaa Suomen Myyntimediat Oy, joka on myös osa METSEK Groupia. Myyntityövälineenä käytetään kotimaista Soittolinjaa. Se poistaa päällekkäiset soitot lähes sataprosenttisesti. Internetpohjaiseen sovellukseen taltioituu niin puhelut, tilaukset, tilausvahvistukset kuin muukin tärkeät asiat tyytyväisen asiakaskokemuksen saavuttamiseksi.
- Telemarkkinointi on hyvin vastuullista työtä. Sitä on tehtävä tarkkojen ohjeistusten mukaan.
- Olemme toimineet alalla vuodesta 2008. Opaskoirayhdistyksen kanssa olemme tehneet työtä jo vuodesta 2010 lähtien, sanoo Printmixin toimitusjohtaja.
Kokonaisvaltaista palvelua
- Vaikka ilmoitusmyynti on haastavaa, niin opaskoirat ovat hyvin sympaattisia ja Valjaissa-lehteen on helpompi saada kannatusilmoituksia kuin joihinkin toisiin lehtiin, tietää Trogen.
Printmix huolehtii Valjaissa-lehden graafisesta suunnittelusta, taitosta, mainosten tekemisestä, ilmoitusmyynnistä sekä postituksesta. Lehti lähetetään yhdistyksen kannatusjäsenille sekä vapaaehtoistyöhön osallistuville peesareille, yhteyshenkilöille ja yhdistyksen sidosryhmille.
Vieläkin suurempi näkyvyys
Moni järjestölehti ilmestyy myös sähköisessä muodossa, mutta poikkeuksetta pdf-muodossa, jolloin hakukone ei löydä esimerkiksi yksittäisen lehden sisältöjä.
- Haluan tarjota hyvän asiakassuhteen kunniaksi Opaskoirayhdistyksen Valjaissa-lehdelle verkkosivualustan, joka taittuu mainiosti sähköisen lehden formaattiin. Hakukoneystävällisen alustan ansiosta lukijat pystyvät hakemaan yksittäisiä artikkeleita ja jakamaan niitä somessa.
- Tämä on kaikkien etu. Lehden suuri sidosryhmä hyötyy. Myös ilmoitusmyyjän haasteellinen työ helpottuu, kun pystyy näyttämään asiakkaalle haluttuja otoksia lehdestä, vaikka puhelinkeskustelun aikana, selvittää innovatiivinen Trogen, jolle asiakkaan etu on sydämen asia.
Lisätietoja:
METSEK Group Oy
Printmix
Suomen Myyntimediat
Mika-Matti Trogen
Vaihde: 010 319 6380 (ma-pe 10-14)
Höyläämötie 11B, 00380 Helsinki
Avainsanat
Kuvat




Tietoja julkaisijasta
Höyläämötie 11 B
00380 Helsinki
Printmix Oy on täyden palvelun kustannus- ja painotöiden tuottaja, joka on toiminut jo vuodesta 2008. Se tekee asiakas- ja järjestölehtiä avaimet käteen -periaatteella sisältäen graafisen suunnittelun, taiton, ilmoitusmyynnin ja postituksen.
Yhtiön voimavara on ammattitaitoinen ja sitoutunut henkilökunta. Yritys työllistää tällä hetkellä yli 40 henkilöä. Sen toiminta kasvaa tasaisesti.
Päätoimipaikka on Helsinki ja sivutoimisto sijaitsee Turussa. Printmix Oy ja Suomen Myyntimediat Oy on osa METSEK Group Oy:tä. Yhtiön toimitusjohtaja on Mika-Matti Trogen.
Printmixillä on AAA luottoluokitus, ja on kuulunut Suomen Vahvimmat platinasarjaan jo vuodesta 2010.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta BusinessRakentamo
#Someleontti pienyrittäjän digiapurina - vahva missio ohjaa yrittäjä Sanya Saarisen toimintaa1.3.2023 00:00:34 EET | Tiedote
Havainto siitä, että ilmaiset digityökalut tulivat kaikkien yrittäjien ulottuville, mutta silti harva uskalsi lähteä niitä hyödyntämään, käynnisti Sanya Saarisen toisen yrittäjätaipaleen. Ensimmäinen yrittäjäpolku käynnistyi suoraan ammattikorkeakoulun jälkeen vuonna 2004, kun Saarinen hyppäsi rohkeasti koulun penkiltä suoraan yrittäjäksi ja teki keikkoja yrittäjäkollegan kanssa ohjelmapalvelualalla show-palveluita tuottaen ja esiintyvänä taiteilijana toimien. Aiemmin laulu- ja showjuontokeikkojen myyntityö oli kylmäsoittelua, joten modernien työkalujen saapuminen Suomeen mullisti koko myyntiprosessin. Tämä käynnisti uuden uran markkinoinnin ja viestinnän tehtävissä ja nykyisin Saarinen on somekouluttaja, somestrategi ja digisisällöntuottaja, joka toimii käytännönläheisesti pienyrittäjien apuna modernien viestintä- ja markkinointityökalujen käytössä ja monikanavaisen viestinnän rakentamisessa.
BusinessRakentamon palvelut yrittäjille helposti ja sijainnista riippumatta28.2.2023 21:33:50 EET | Tiedote
Pienyrittäjävetoinen BusinessRakentamo ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Yhdistys tarjoaa asiantuntijoille ja mikroyrityksille tukea ja ratkaisuja yritystoiminnan kehittämiseen. Digitaalinen toimintamalli tuo palvelut jokaisen pienyrittäjän saataville ja mikroyritysten kehitysyhteisö toimii aktiivisesti uusia yhteistyökuvioita rakentaen. Jäsenyritykset voivat hyödyntää asiantuntijaverkoston monipuolista osaamista helposti ja sijainnista riippumatta.
UltraLean-CRM tarjoaa yksinyrityksille konkreettista apua asiakkaan ostokäyttäytymisen analysointiin.27.2.2023 08:05:00 EET | Tiedote
Myyntiprosessien jatkuva kehittäminen edellyttää myynnin tehokkuuden perusteellista arviointia. Kun nämä opit viedään käytäntöön järjestelmällisesti, parannat jatkuvasti tarjousten voittoprosenttia.
UltraLeanSales® 2.0 - Niin hullulta kuin se kuulostaakin, mutta harvoissa yrityksissä tunnetaan asiakkaan ostokäyttäytyminen riittävän hyvin.20.2.2023 08:05:00 EET | Tiedote
Mitä tapahtuisi, jos tuntisit paremmin asiakkaasi ostokäyttäytymisen? Osaisitko hyödyntää sitä? Parantaisiko tieto myyntiä? Lean-johtamisen malli on tuttu juttu tuotannon tehostamisessa, mutta miksi Lean-oppeja ei ole juurikaan sovellettu tarjousten voittoprosentin parantamiseen? UltraLeanBusiness Oy on tuotteistanut tiedolla johtamisen mallin itseoppivaksi prosessiksi, joka perustuu asiakkaan ostoprosessien tuntemiseen. Aiheesta on nyt julkaistu kirja, uusittu ja laajennettu painos nimeltään UltraLeanSales 2.0.
Vihtiläinen kasvava perheyritys Hiisi Homes & Hotels hankki ympäristösertifikaatin kuudessa kuukaudessa19.1.2023 08:06:00 EET | Tiedote
Kalustettuja asuntoja ja digihotellimajoitusta tarjoava teknologian mahdollistama Hiisi Homes & Hotels jalkautti vastuullisuuden järjestelmällisesti osaksi arkeaan noin puolessa vuodessa. Projektin aikana yritys suoritti Sustainable Travel Finland -ohjelman sekä hankki Ekokompassi-sertifikaatin.