Jenni Pääskysaari kannustaa lapsia rakentumaan juuri sellaiseksi kuin he ovat

Jenni Pääskysaaren ilmiöksi muodostuneet Tyttö sinä olet… ja Poika sinä olet… päivittyivät ja sulautuivat yhdeksi kirjaksi. Sinä olet… kannustaa lapsia ja nuoria omaan ajatteluun.

“Maailma on täynnä lapsia ja nuoria, jotka saavat kasvaa kannustavassa, rakkaudellisessa ja mahdollistavassa ympäristössä. Maailma on ikävä kyllä myös täynnä lapsia ja nuoria, jotka eivät koskaan saa kuulla niitä asioita, jotka jokaisen tulisi saada kuulla. Olen halunnut kirjoittaa kirjan, joka rohkaisee lasta ja nuorta kyseenalaistamaan ahtaat lokerot, kulahtaneet asenteet ja stereotypiat. Omien tekstieni lisäksi ajattelemisen aihetta antavat arvostamieni ihmisten haastattelut ja tarinat, Tiia Javanaisen kuvitus sekä tekstien sekaan ripotellut tehtävät”, Jenni Pääskysaari kertoo Sinä olet... -kirjan taustoista.

Erilaisista tärkeistä teemoista ovat kirjassa kertomassa Enni Rukajärvi, Linda Liukas, Pirjo Heikkilä, Eric Lakko Savolainen, Antti Holma, Arman Alizad, Aku Hirviniemi & Aino-Kaisa Pekonen, Iina & Minka Kuustonen, Jarno Laasala, Roope Salminen, Selma Vilhunen ja Meeri Koutaniemi.

Jenni toivoo, että kirja antaa lukijalleen iloa, tukea, tietoa tai lohtua elämän käännekohdissa. Niissä hetkissä, kun voi olla vaikeaa pysytellä uskollisena todelliselle minälleen.

"Jonkun ajattelemattoman aikuisen satuttavat, latistavat sanat ja ympäröivän maailman tarve viestittää, mikä on kenellekin mahdollista ja sopivaa ja mikä ei, ovat saaneet minut välillä raiteiltani. Pahimmillaan ne ovat vääristäneet omakuvaani ja estäneet minua tekemästä itseni näköisiä valintoja. Kaikki ei tietenkään ole kaikille mahdollista, mutta aika harva asia on täysin mahdoton", Jenni sanoo.

Jenni Pääskysaari on toimittaja, kirjoittaja, juontaja (Pitääkö olla huolissaan?, Vedetään Hatusta, SuomiLOVE), yrittäjä ja ihminen, joka haluaisi olla myös taitava tanssija ja rohkea ajattelija.

Kirjan kuvituksen ja visuaalisen ilmeen on tehnyt Tiia Javanainen, Purotie Design.

Sinä olet… on Jennin kuudes kirja.

Tyttö sinä olet… (Otava 2015) ja Poika sinä olet… (Otava 2016) -kirjat ovat synnyttäneet ilmiön. Niitä on myyty yhteensä lähes 60 000 kappaletta ja tänä keväänä ne ilmestyvät myös Puolassa.

Haastattelupyynnöt ja arvostelukappaleet Hannele Tavi hannele.tavi@otava.fi puh. 044 531 2225

Sinä olet...
Muistikirja

Yhdysvaltojen entisen presidentin puolison Michelle Obaman odotettujen muistelmien kansi on nyt julkistettu. Minun tarinani -kirja ilmestyy 13. marraskuuta 2018 maailmanlaajuisesti25.5.2018 12:20Tiedote

Helsinki/Suomi 25.5.2018 Yhdysvaltojen entisen presidentin puoliso Michelle Obama julkaisi Instagramissa eilen erittäin odotetun elämäkertansa Minun tarinani kannen. Kirja ilmestyy maailmanlaajuisesti 13. marraskuuta 2018. Englanninkielisen alkuteoksen nimi on BECOMING. Michelle Obama valitsi kirjan kanteen Miller Mobleyn valokuvan, joka otettiin tänä vuonna kuvauksissa Washington DC:ssä. Stailauksesta vastasi Meredith Koop, meikistä Carl Ray ja hiuksista Yene Damtew. Kirjan kannen on suunnitellut Crown Publishing Groupin varapääjohtaja, luova johtaja Christopher Brand. Michelle Obama jakoi Instagramissa kirjan kansikuvan ja neljä aiemmin julkaisematonta perhekuvaa, jotka kertovat hänen matkastaan naiseksi, jollainen hän tänä päivänä on. Michelle Obama toteaa (@michelleobama): “Olen haltioissani siitä, että saan jakaa kanssanne kirjani BECOMING kannen. Kirjan kirjoittaminen on ollut minulle henkilökohtaisesti tärkeää ja valaisevaa. Toivon, että kun kirjani BECOMING ilmestyy syksyllä, a

Kevään kotimaisissa kuvakirjoissa ratsastetaan keppareilla ja tutustutaan merkityksellisyyteen14.5.2018 10:16Tiedote

Otavan kevään kotimaiset kuvakirjat huipputekijöiltä kannustavat huomaamaan, kuinka jokainen meistä on tärkeä ja merkityksellinen. Kuvittaja Jenna Kunnaksen ensimmäisessä kuvakirjassa seikkaillaan kirjojen maailmassa. Kikattavan Kakkiainen taas alkaa naurattaa ystäviään television ja sovellusten lisäksi myös perinteisissä iltasatukirjoissa. Tikkumäen kepparikirjassa jaetaan kivoja vinkkejä ja ohjeita pienille keppariharrastajille.