Jenni Pääskysaari kannustaa lapsia rakentumaan juuri sellaiseksi kuin he ovat

Jenni Pääskysaaren ilmiöksi muodostuneet Tyttö sinä olet… ja Poika sinä olet… päivittyivät ja sulautuivat yhdeksi kirjaksi. Sinä olet… kannustaa lapsia ja nuoria omaan ajatteluun.

“Maailma on täynnä lapsia ja nuoria, jotka saavat kasvaa kannustavassa, rakkaudellisessa ja mahdollistavassa ympäristössä. Maailma on ikävä kyllä myös täynnä lapsia ja nuoria, jotka eivät koskaan saa kuulla niitä asioita, jotka jokaisen tulisi saada kuulla. Olen halunnut kirjoittaa kirjan, joka rohkaisee lasta ja nuorta kyseenalaistamaan ahtaat lokerot, kulahtaneet asenteet ja stereotypiat. Omien tekstieni lisäksi ajattelemisen aihetta antavat arvostamieni ihmisten haastattelut ja tarinat, Tiia Javanaisen kuvitus sekä tekstien sekaan ripotellut tehtävät”, Jenni Pääskysaari kertoo Sinä olet... -kirjan taustoista.

Erilaisista tärkeistä teemoista ovat kirjassa kertomassa Enni Rukajärvi, Linda Liukas, Pirjo Heikkilä, Eric Lakko Savolainen, Antti Holma, Arman Alizad, Aku Hirviniemi & Aino-Kaisa Pekonen, Iina & Minka Kuustonen, Jarno Laasala, Roope Salminen, Selma Vilhunen ja Meeri Koutaniemi.

Jenni toivoo, että kirja antaa lukijalleen iloa, tukea, tietoa tai lohtua elämän käännekohdissa. Niissä hetkissä, kun voi olla vaikeaa pysytellä uskollisena todelliselle minälleen.

"Jonkun ajattelemattoman aikuisen satuttavat, latistavat sanat ja ympäröivän maailman tarve viestittää, mikä on kenellekin mahdollista ja sopivaa ja mikä ei, ovat saaneet minut välillä raiteiltani. Pahimmillaan ne ovat vääristäneet omakuvaani ja estäneet minua tekemästä itseni näköisiä valintoja. Kaikki ei tietenkään ole kaikille mahdollista, mutta aika harva asia on täysin mahdoton", Jenni sanoo.

Jenni Pääskysaari on toimittaja, kirjoittaja, juontaja (Pitääkö olla huolissaan?, Vedetään Hatusta, SuomiLOVE), yrittäjä ja ihminen, joka haluaisi olla myös taitava tanssija ja rohkea ajattelija.

Kirjan kuvituksen ja visuaalisen ilmeen on tehnyt Tiia Javanainen, Purotie Design.

Sinä olet… on Jennin kuudes kirja.

Tyttö sinä olet… (Otava 2015) ja Poika sinä olet… (Otava 2016) -kirjat ovat synnyttäneet ilmiön. Niitä on myyty yhteensä lähes 60 000 kappaletta ja tänä keväänä ne ilmestyvät myös Puolassa.

Haastattelupyynnöt ja arvostelukappaleet Hannele Tavi hannele.tavi@otava.fi puh. 044 531 2225

Sinä olet...
Muistikirja

Pajtim Statovci ensimmäisenä suomalaiskirjailijana maailman arvostetuimpia kirjailijoita edustavaan Wylie-kirjallisuusagentuuriin13.8.2018 13:00Tiedote