Johanna von Hertzenin ja Junon uusi kesäbiisi All in on rakastumislaulu, jonka tarina alkoi sipoolaisesta aamubussista

Kesäkuun toisena päivänä julkaistava kahden artistin yhteistuotos All in on valoisa ja reipas rakastumisralli, jossa nautitaan ihastumisen ensiaskeleista.

Kappaleen sanoittajien ja esittäjien, eli Johanna von Hertzenin ja Junon yhteistyö alkoi sattuman kautta. Heidän yhteinen ystävänsä ohjasi Junolle musiikkivideota, ja kuvauspaikkana toimineeseen sipoolaiseen aamubussiin tarvittiin nopealla aikataululla ihmisiä avustajiksi. Yhteinen ystävä pyysi von Hertzeniä kasaamaan porukkaa paikalle ja kuvauksissa tuli puheeksi, että molemmat pitivät toistensa musiikista.

– Olin säveltänyt pohjan tähän biisiin entisen kitaristini Sami Selein kanssa. Halusin alusta asti mukaan räppärin ja heti kun tutustuin Junoon niin tiesin, että tässä hän on.

Juno lähti oitis projektiin mukaan ja kaksikko kirjoitti puuttuvat osuudet yhden session aikana. Sen jälkeen mukaan tulivat Johannan bändi sekä kappaleen äänittänyt ja osaltaan tuottanut Juha Pöysä.

All inin teksti sai alunperin alkunsa tositilanteesta, jossa festareilla otetut filmikamerakuvat olivat kaikki epäonnistuneita. Syntyi ensimmäinen rivi:

Miks on sadepäiviä, miks kaikki kuvat viikonlopulta on tärähtäneitä?

Sitten lakataan murehtimasta, juodaan vettä viinilaseista ja sytytellään tähtisädetikkuja kerrostalon ikkunoista.

Sekä von Hertzen että Juno ovat sitä mieltä, että elämään pitää suhtautua huumorilla ja hassutellen aina, kun mahdollista. Tylsiä aikuisten asioita joutuu kohtaamaan käsittelemään ihan tarpeeksi muutenkin.

– Tämä on ollut kiva projekti, koska meillä on aina hauskaa ja yhdessä tekeminen on helppoa, kommentoi Juno.

Tästäkään syystä projekti ei jää pelkästään yhteen biisiin, vaan tekeillä on myös kappaletta taustoittava podcast-jakso sekä biisin äänityssessioista kuvattu studiovlogi. Lisäksi kaksikko on kerännyt somessa hassuimpia treffitarinoita toteutettavaksi myöhemmin kuvattavalla musiikkivideolla.

Saattaa olla, että luvassa on muun muassa laskuvarjohyppy.

PressikuvatOpen Creative House (OCH) on uusi luovien alojen keskittymä, joka yhdistää tekijät, yritykset ja organisaatiot toimimaan uudella tavalla yhteistyössä saman katon alla. OCH tarjoaa tiloja ja palveluita luovan alan toimijoille rakentaen siltoja digikulttuuriin ja globaaliin kasvuun.