Jouni Kemppainen valittiin PTY:n puheenjohtajaksi

Maaseudun Tulevaisuuden päätoimittaja Jouni Kemppainen on valittu Päätoimittajien yhdistyksen uudeksi puheenjohtajaksi Helsingissä 22.3.23 pidetyssä vuosikokouksessa.

Jouni Kemppainen (kuva: Jaana Kankaanpää).

Yhdistyksen hallitukseen valittiin lisäksi Antti Kokkonen Lapin Kansasta, Jussi Kärki Talouselämästä, Johanna Lahti Ilta-Sanomista, Antti Marttinen (pääsihteeri), Inkeri Pasanen Keskisuomalaisesta, Riikka Räisänen Ylestä sekä Erja Yläjärvi Hufvudstadsbladetista.

Päätoimittajien yhdistykseen kuuluu vastuullisen journalismin periaatteisiin sitoutuneiden uutismedioiden päätoimittajia ja vastaavissa tehtävissä toimivia. Yhdistyksessä on runsaat 200 jäsentä.

Yhdistys tukee apurahoilla jäsentensä sivistystä sekä opillista ja ammatillista kehitystä. Se tukee ja edistää omalta osaltaan media-alaan ja journalismiin kohdistuvia tutkimusprojekteja. PTY ottaa kantaa journalistisiin kysymyksiin sekä antaa lausuntoja media-alaan ja sananvapauteen liittyvistä lainsäädäntöhankkeista.

Lisätiedot:

Jouni Kemppainen, puheenjohtaja, jouni.kemppainen@mt.fi

Antti Marttinen, pääsihteeri, antti.marttinen@live.com

Jouni Kemppainen (kuva: Jaana Kankaanpää).