Juha Itkonen kirjoitti vimmaisen romaanin miehisestä egosta ja maailmanlopusta

Kaikki oli heidän kertoo isistä ja pojista sekä naisista, jotka heidän kanssaan elävät. Se pohtii vanhenemista ja tuntematonta tulevaisuutta.

Vilhon isä Ilmari, nelikymppinen teatteriohjaaja, tasapainoilee omasta mielestään onnistuneesti uran ja perhe-elämän ristipaineessa. Puutaloidyllin rauha kuitenkin järkkyy, kun leskeksi jäänyt isoisä muuttaa väliaikaisesti asumaan nelihenkisen perheen luokse. 30 vuotta myöhemmin, täysin muuttuneessa maailmassa, vuosituhannen alkupuolella eletty elämä ja silloin tehdyt valinnat näyttäytyvät uudessa, ankarassa valossa. Mihin heidän päivänsä katosivat?

Juha Itkosen Kaikki oli heidän sukeltaa miehen roolin muutokseen ja nykymaailman ristipaineisiin esittäen tärkeän kysymyksen: Miltä tämä kaikki näyttää lapsistamme sitten, kun he ovat aikuisia? Teemmekö oikeita valintoja nyt, kun kaikki vielä on meidän?

Juha Itkonen (s. 1975 Hämeenlinnassa) kuuluu nuoren kirjailijapolven kärkinimiin. Itkonen asuu Helsingissä, Arabianrannassa vaimonsa Maija Itkosen ja neljän lapsensa kanssa.

Tiedustelut, haastattelupyynnöt ja pdf-vedokset: jenni.heiti@otava.fi

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi