JULKISTUS: Suomalainen ja ruotsalainen kamppailivat taloudellisessa mielenrauhassa, kumpi voitti - materiaalit tilattavissa

Danske Bank julkistaa toisen kerran tutkimuksen taloudellisesta mielenrauhasta 6. kesäkuuta. Aiemmasta tiedosta poiketen asiasta ei järjestetä tilaisuutta, mutta materiaalit ovat tilattavissa ja pankin edustajat haastateltavissa.

Danske Bankin Taloudellinen mielenrauha -tutkimus kertoo, millainen on suomalaisten suhde omaan talouteensa juuri, kun uusi hallitus on aloittamassa kautensa. Tutkimuksessa usean muuttujasta muodostetaan Taloudellinen mielenrauha -indeksi. Sama tutkimus on tehty myös Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa, mikä mahdollistaan pohjoismaalaisten taloustilanteen vertailun.

Materiaalitilaukset ja haastattelupyynnöt:

Lehdistöpäällikkö Josi Tikkaselle, josi.tikkanen@danskebank.fi tai 050 326 9701.

Danske Bankin ennuste: Hallituksen työllisyystavoitteen saavuttaminen vaikeaa – kasvun hyytyminen ja rakenteellinen työttömyys esteenä17.6.2019 10:00:00 EESTTiedote

Suomen talous kehittyy nyt heikommin kolmen kasvuvuoden jälkeen, arvioivat Danske Bankin ekonomistit suhdannekatsauksessaan. Talouskehitys vaikeuttaa uuden hallituksen työllisyystavoitteen saavuttamista ja johtaa lisävelkaantumiseen. Maailmatalouden näkymät ovat kauppasodan sumentamat ja markkinakorot pysyvät matalalla.

Lähes 50 000 muovikorttia kuukaudessa vaihtuu yhteen sovellukseen ja laitteeseen - helpottaa asiointia sadoissa palveluissa ja verkkokaupoissa12.6.2019 08:00:00 EESTTiedote

Danske Bank on lanseerannut uuden Danske ID -tunnistussovelluksen, jonka kautta pankin asiakkaat kirjautuvat pankin palveluiden lisäksi satoihin erilaisiin palveluihin ja verkkokauppoihin. Jo 100 000 pankin asiakasta on ottanut sovelluksen käyttöönsä. Tunnistussovelluksen lisäksi tarjolla on myös tunnuslukulaite heille, jotka eivät käytä älypuhelinta.