Jussi Pekkala luotsaamaan vauhdilla kansainvälistyvän Fiksuruoan brändiä

Hävikkiruoan verkkokauppa Fiksuruoka.fi:n uutena brändijohtajana aloittanut Jussi Pekkala tulee vastaamaan yrityksen brändistä sekä kotimaassa että ulkomailla. Vuoden 2022 aikana kansainvälisille markkinoille laajentanut Fiksuruoka toimii tällä hetkellä Suomen lisäksi Hollannissa ja Belgiassa, joissa se käyttää nimeä Foodello. Brändin systemaattinen kehittäminen on vauhdilla kasvavalle yritykselle entistä tärkeämpää. Myös kansainvälistyminen tuo brändityöhön uusia ulottuvuuksia.
“Pyrimme rakentamaan Fiksuruoasta huippubrändin, joka tunnetaan ympäristöystävällisenä vaihtoehtona tehdä ruokaostoksia ja säästää samalla rahaa. Missiomme vähentää ruokahävikkiä onnistuu sitä paremmin, mitä suurempi osa kuluttajista ryhtyy omalta osaltaan vähentämään hävikkiä. Investoimmekin paljon resursseja brändityöhön ja tarvitsemme Jussin kaltaisia osaajia tiimiimme rakentamaan bränditarinaa, joka kiinnostaa ja aktivoi kuluttajia. Jussi tuo Fiksuruoalle erittäin arvokasta strategista osaamista brändin kehittämisestä ja odotan innolla yhteistyötämme”, kommentoi Fiksuruoan markkinointijohtaja Riku Poutanen.
“Olo on kuin lapsella karkkikaupassa”
Luovaa tiimiä johtamaan tuleva Pekkala siirtyy tehtäviin helsinkiläisestä mainostoimistosta Bob the Robotista, jossa hän toimi luovana johtajana viimeiset vuodet. Aikaisemmin hän on toiminut copywriterina hasan & partnersilla sekä Avidlylla, ja päässyt vuosien varrella tekemään töitä kiinnostavien brändien, kuten Applen, Valion, Mehiläisen ja LähiTapiolan kanssa.
Pekkala näkee, että Fiksuruoka on yksi niistä harvoista suomalaisista yrityksistä, joka on alusta asti rakennettu kansainvälisille markkinoille, ja jossa vahvan brändin rakentaminen on nähty investointina eikä kulueränä.
“Olen iloinen päästessäni jatkamaan hyvin tehtyä työtä tässä nälkäisessä, monialaisessa ja taitavassa porukassa kansainvälisen kasvun ollessa hyvässä vauhdissa. On virkistävää päästä tekemään asioita tältä puolen pöytää ja tuoda porukkaan kokemusta kotimaisten ja kansainvälisten brändien rakentamisesta. Olo on kuin lapsella karkkikaupassa, kun pääsen yhdessä muiden kanssa rakentamaan yhtä vahvaa Fiksuruokaa. Tulevaisuuden maailmassa pärjää vain läpinäkyvät yritykset, jotka tekevät oikeita asioita oikein ja Fiksuruoka on yksi niistä. On ammatillisesti mielenkiintoista laittaa parasta peliin aidosti vastuulliselle brändille ja luoda samalla seuraava suomalainen menestystarina”, Pekkala kertoo.
Pekkala aloitti tehtävässä joulukuun 12. päivä.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Jussi Pekkala
Fiksuruoka/Foodello, Head of Brand
jussi.pekkala@fiksuruoka.fi
Riku Poutanen
Fiksuruoka/Foodello, CMO
riku.poutanen@fiksuruoka.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Fiksuruoka.fi
Fiksuruoka.fi on suomalainen hävikkiruoan verkkokauppa, joka toimii kansainvälisillä markkinoilla nimellä Foodello. Verkkokaupan valikoima koostuu elintarvikevalmistajien, maahantuojien ja tukkuketjujen poisto- ja jäännöseristä, jotka ovat vaarassa tulla hävitetyiksi. Syynä voi olla esimerkiksi tuotteen poistuminen valikoimasta, uudistunut myyntipakkaus, liian suuri varasto tai lähestyvä parasta ennen -päiväys.
Fiksuruoka.fi on perustettu vuonna 2016, ja yritys on kasvanut lähes 60 henkilöä työllistäväksi yritykseksi. Fiksuruoka toimii tällä hetkellä kolmella markkinalla: Suomessa, Alankomaissa ja Belgiassa. Yritys tekee yhteistyötä paikallisten kuivaelintarvikkeiden valmistajien ja maahantuojien kanssa. Suomessa toimittajina ovat mm. Jalostaja, Nestlé, Orkla Care, Oriola, Fredman ja Läntmannen Cerelia.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Fiksuruoka.fi
Havainnekuva paljastaa karun totuuden: näin paljon Suomessa menee ruokaa roskiin joka vuosi12.4.2023 08:00:00 EEST | Tiedote
Liki kolmannes kaikesta maailmassa tuotetusta ruoasta päätyy roskiin. Suomessa syömäkelpoista ruokaa haaskataan koko elintarvikeketjussa vuosittain noin 360 miljoonaa kiloa, mikä vastaa 10–15 % tuotetun ruoan määrästä. Sillä peittäisi Helsingin Tuomiokirkon.
Fiksuruoka laajentaa toimintaansa Belgiassa: “Uudet markkinat ovat ottaneet lentävän lähdön”7.3.2023 08:05:00 EET | Tiedote
Fiksuruoan hävikkiruokaa myyvä verkkokauppa on otettu ulkomailla innolla vastaan, ja uusien markkinoiden avaukset ovat ylittäneet odotukset. Viime syksynä Belgian Flanderista aloitettu toiminta kattaa nyt myös maan ranskankielisen alueen.
Joulun ruokahävikki kuriin Fiksuruoan vinkeillä15.12.2022 09:00:00 EET | Tiedote
Hävikkimarkkinoiden kiireinen sesonki alkaa heti jouluaaton jälkeen ja jatkuu pitkälle tammikuuhun. Fiksuruoka.fi:n verkkokauppamyynnin kautta säästyy vuosi vuodelta enemmän ruokahävikkiä.
Fiksuruoan kansainvälinen kasvu jatkuu – avaa hävikkiruoan verkkokaupan Belgiaan11.10.2022 08:10:00 EEST | Tiedote
Suomessa jo kuusi vuotta ruokahävikin pioneerityötä tehnyt Fiksuruoka.fi uskoo suurimman kasvun tulevan ulkomailta. Belgian markkinan avaus on jatkoa alkuvuodesta Hollantiin avatulle verkkokaupalle.
Hinta on yhä useammin syy ostaa hävikkiruokaa – Fiksuruoan asiakkaat säästävät jopa satoja euroja12.9.2022 08:15:00 EEST | Tiedote
Hävikkiruokaa ostamalla voi pienentää kotitalouden ruokakustannuksia. Fiksuruoka haastoi Sikke Sumarin, Harri Syrjäsen, Linnea Vihosen, Petra Väänäsen ja Jaakko “Lieminen” Luomasen elämään viikon pelkällä hävikkiruoalla. Ruokavaikuttajien yhteenlaskettu rahallinen säästö Fiksuruoan tilausten kautta oli yli 300 euroa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme