Juustoportti avaa vientiin ja kotimaan markkinoille suunnatun vegetehtaan

Jalasjärvi 20.12.2017. Vientiin ja kotimaan markkinoille suunnattu tehdas rakentuu meijerin ja pääkonttorin yhteyteen Jalasjärvelle. Uusista kauratuotteista kotimaan markkinoille ehtii ensimmäisenä kylmästä myytävä kaurajuoma helmikuun alussa. Kaurajuoma valmistetaan suomalaisesta gluteenittomasta luomukaurasta.

Juustoportin uusi kaurajuoma, kuva vapaasti käytettävissä artikkelin yhteydessä

Uusien tuotantoteknologioiden avulla Juustoportti kykenee valmistamaan myös vientiin sopivia tuotteita. Juustoportilta kerrotaan, että elintarvikkeiden viennissä laadun ja maun lisäksi korostuvat myös säilyvyysajat. Yhtiö kertoo, että oikeanlaisilla suomalaisilla tuotteilla on hyvä vientipotentiaali ulkomailla, kunhan asiakas on vain oikea.

”Investointi on jaksotettu useampaan osaan ja ensimmäinen osa maksaa lähes 10 miljoonaa. Henkilökuntaa tulee työskentelemään ensimmäisen osan ylösnoston jälkeen kymmenkunta, myöhemmässä vaiheessa enemmän. Tällä hetkellä tehtaan ensimmäisen osan rakentaminen on koeajovaiheessa” kertoo Juustoportin tehdaspäällikkö Marko Viitala.

Juustoportti on kuluttajille tunnettu kahviloistaan ja meijerituotteistaan. Konserniin kuuluu myös kasvisruokiin erikoistunut ruokatehdas Kasvis Galleria. Uusi tehdas on jatkoa Juustoportin työlle kasvisruokien parissa. Jatkossa Juustoportti pystyy palvelemaan yhä laajempaa kuluttajakuntaa.

”On mukavaa, että voimme olla vaihtoehto myös niille, jotka eivät voi käyttää eläinperäisiä tuotteita. Uusi lanseerattava kaurajuoma eroaa markkinoilla olevista vastaavista tuotteista monella tapaa ja se on jo nyt herättänyt mielenkiintoa ulkomailla. Edistämme edelleen herkullisten maitotuotteiden, eläinten hyvinvoinnin ja ympäristöystävällisyyden kehittymistä. Tämän vuoksi uusi tehdas tuntuu luonnolliselta osalta Juustoporttia jo nyt rakennusvaiheessa.” Juustoportin toimitusjohtaja Timo Keski-Kasari toteaa.

Tehdas aloittaa tuotantotoiminnan tammikuun lopulla.

Liite: Juustoportin uusi kaurajuoma, kuva vapaasti käytettävissä artikkelin yhteydessä

Lisätiedot:
Niklas Keski-Kasari

Timo Keski-Kasari

Juustoportin uusi kaurajuoma, kuva vapaasti käytettävissä artikkelin yhteydessä

Juustoportti on jalasjärveläinen perheyritys, joka on kasvanut viidessäkymmenessä vuodessa pienestä maatilajuustolasta yli 200 henkilöä työllistäväksi kasvuyritykseksi. Juustoportilla on meijeritoiminnan lisäksi kahvila-ravintolat Jalasjärvellä, Mäntsälässä ja Kärsämäellä, sekä ruokatuotteita valmistava Kasvis Galleria Kuopiossa. Suomessa Juustoportti tunnetaan hyvänä työnantajana ja toimialansa vastuullisena uudistajana, sekä edelläkävijänä ympäristö- ja hyvinvointiasioissa. Juustoportin tuotteet ovat saaneet useita tunnustuksia niin kotimaassa, kuin myös kansainvälisesti. Juustoportti on jo parinkymmenen vuoden ajan luonut joka kuukausi yhden uuden pysyvän työpaikan Suomeen.