Jyväskylän kaupunki ja Digita yhteistyöhön tulevaisuuden mobiiliverkkojen mahdollistamiseksi

Jyväskylän kaupunki ja teknologiayhtiö Digita Oy ovat allekirjoittaneet puitesopimuksen kaupungin palvelukiinteistöjen hyödyntämisestä tulevaisuuden mobiiliverkkojen kehittämisessä.

Kuva Pirjo Ala-Hynnilä, Jyväskylän kaupunki.

”Jyväskylän kaupungille on keskeistä varmistaa yhteiskuntamme digitalisaatiokehityksen myötä yleisen edun mukaiset mobiiliyhteydet kaupungissa. Tämän tulee kuitenkin tapahtua kiinteistöjen ja kiinteistöjen käyttäjien turvallisuus varmistaen”, kertoo Jyväskylän kaupungin kiinteistöjohtaja Mikko Lepo. ”Haluamme samalla kehittää sujuvan ja vastuullisen toimintamallin, joka on meille tärkeämpää kuin vuokratulon kasvattaminen”, jatkaa Lepo. ”Toki haluamme esimerkiksi kiinteistöjen sähkökulut kuriin eriyttämällä antennien ja tukiasemien sähköistyksen kiinteistöjemme sähkömittauksesta”.

”Kattojen ja laitetilojen rakenteiden soveltuvuuden arvioiminen ja varmistaminen sekä varsinaisten Telecom-asennusten tarkastaminen eivät ole kaupungin ydintehtäviä, siksi valitsimme tähän tehtävään asiantuntijaksi Digitan”, jatkaa Lepo.

”Olemme erittäin tyytyväisiä Jyväskylän kaupungin kanssa alkavaan yhteistyöhön, jonka myötä Digita vuokraa myös Jyväskylän kiinteistökohteita mobiilioperaattoreille edelleen tukiasemakäyttöön. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Digita tekee sopimukset mobiilioperaattoreiden kanssa ja vastaa jatkossa kaikista Telecom-toimintaan liittyvästä vuokrauksesta ja sopimushallinnasta. Pystymme näin palvelemaan operaattoriasiakkaitamme entistä kattavammin ja auttamaan mobiiliverkkojen kehittämistä Suomessa tältä osin, nyt myös Jyväskylän seudulla”, kertoo Digitan operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala.

Median yhteydenotot

Jyväskylän kaupunki, Tilapalvelu, kiinteistöjohtaja Mikko Lepo,
p. 040 830 6379, mikko.lepo(a)jyvaskyla.fi

Digita Oyj, operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala,
p. 0400 549 023, markus.ala-hautala(a)digita.fi

Digita omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa ja on maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen ja tukiasemapaikkojen omistaja. Yhtiö on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja. Digitan palveluihin kuuluvat tietoliikennemastot, konesali- ja esineiden internet (IoT) -palvelut ja tulevaisuuden broadcasting-palvelut. Palveluita tarjotaan maan suurimmille matkapuhelinoperaattoreille, internet- ja mediayhtiöille, infrastruktuuriyhtiöille ja kiinteistöjen omistajille. Digitassa työskentelee valtakunnallisesti 180 alan osaajaa. www.digita.fi

Kuva Pirjo Ala-Hynnilä, Jyväskylän kaupunki.

MTV ja Digita lanseerasivat uuden tuotteen suomalaisille antennitalouksille: osoitteesta cmore.fi/antenni kuluttajat voivat jatkossa hankkia vaivattomasti yhdellä tilauksella antenniverkon maksu-tv-kanavat ja C More suoratoistopalvelun. Uudella C More suoratoistopalvelusta saatavalla tuotteella voi katsoa viihdettä ja urheilua niin kotona kuin matkoillakin joko netin yli tai antenniverkon välityksellä. Antenniverkon maksu-tv-kanavat välitetään kuluttajien televisioihin Digitan toimintavarman, viiveettömän ja valtakunnallisen antenniverkon avulla. Digita aloitti maksu-tv-liiketoimintansa vuoden 2020 alussa ostaessaan DNA:n antennitelevisioverkon maksu-tv-asiakkuudet. Nyt Digita kehitti kotimaisen suoratoistopalvelun C Moren kanssa uuden tuotteen. Tuttujen C Moren maksu-tv-kanavien kuten C More Max sekä C More Sport 1 ja 2 lisäksi asiakkaat saavat samaan pakettiin enemmän sisältöä liittämällä siihen C Moren suoratoistopalvelun. ”Asiakaslähtöisyys on meillä kaiken tekemisen ytimessä. Nyt

Mitä korkeapaine tekee TV-signaalille? Näin pääset parhaiten eroon korkeapaineen aiheuttamista television vastaanotto-ongelmista24.6.2020 09:30:00 EESTTiedote

Digita on saanut viime viikkojen aikana yhteydenottoja Kemin ja Tornion alueelta television vastaanotto-ongelmiin liittyen. Ainakin osan vastaanotto-ongelmien taustalla on ollut niin sanottu radiokeli. Radiokelejä esiintyy yleensä korkeapaineen vallitessa. Radiokelit voivat kestää tunneista vuorokausiin. Häiriöt häviävät säätilan muuttuessa.