Kaapelikierrokset vievät elämysmatkalle Kaapelitehtaaseen

Mitä presidentti Urho Kekkonen tarjoili valtiovieraille Kaapelitehtaan hississä? Miten Mick Jagger liittyy Kaapelitehtaaseen? Entä miten Kaapelitehdas linkittyy suomalaisen urheilun historiaan? Kaapelitehdas on täynnä tarinoita! Opastetuille kiertokäynneille pääsee nyt aina lauantai-iltapäivisin.

Kuva: Patrik Rastenberger

Kaapelikierrokset syntyivät kysynnästä.

- Meille tulee jatkuvasti pyyntöjä päästä tutustumaan Kaapelitehtaan toimintaan,
Kiinteistö Oy Kaapelitalon toimitusjohtaja Kai Huotari kertoo.

Oppaat kuljettavat vierailijoita Kaapelitehtaan käytävillä ja kulissien takana sekä kertovat tarinoita talon vaiherikkaasta historiasta. Kierrosten aikana pääsee sukeltamaan suomalaisen yhteiskunnan muutoksiin aina teollistumisen ajasta luovan luokan esiinmarssiin. Miten Kaapelitehtaalla siirryttiin kaapelin valmistamisesta tietokoneajan kautta Suomen suurimmaksi kulttuurikeskukseksi?

Osallistujilla on mahdollisuus päästä kurkistamaan taiteilijoiden työhuoneisiin, nähdä arkistohelmiä Kaapelitehtaalla kuvatuista elokuvista ja testata vaikkapa soittotaitojaan bändikämpäksi sisustetussa Poppikopissa.

- Olemme erittäin ylpeitä Kaapelitehtaan vaiherikkaasta historiasta ja elävästä,
monimuotoisesta nykyisyydestä, Huotari toteaa.

Kukin kierros on omannäköisensä oppaasta ja ryhmän toiveista riippuen. Kierroksia
järjestetään aluksi kerran viikossa aina lauantaisin iltapäivällä, mutta tarvittaessa kierroksia lisätään kevään mittaan.

Myös räätälöidyt kierrokset kokousvieraille, yritystapahtumiin sekä erilaisille ryhmille
ovat mahdollisia.

Hyppää mukaan elämysmatkalle!

KaapeliWalks - Kaapelikierros joka lauantai klo 14
Kierroksen kesto n. 1,5 h. Lähdöt C-aulasta.

Liput:
22 € opiskelijat, eläkeläiset, työttömät
12,50 € alle 12-vuotiaat

Liput ovat myynnissä Kaapelin kaupassa / Infossa C-aulassa.
Varaukset ja tiedustelut: raisa.karttunen@kaapelitehdas.fi

Tuottaja Raisa Karttunen, raisa.karttunen@kaapelitehdas.fi

Kuva: Patrik Rastenberger

Planeringen av Dansens hus börjar ta form10.4.2018 16:00Tiedote

The design of Dance House Helsinki is starting to take shape10.4.2018 16:00Tiedote

Tanssin talon suunnitelma jalostuu kohti lopullista muotoaan10.4.2018 16:00Tiedote

Ensimmäinen kansainvälinen taiteen ja luovien alojen ammattilaistapahtuma SULA järjestetään Kaapelitehtaalla 11.-12.10.20179.10.2017 12:52Tiedote

Helsingin Kaapelitehtaalla järjestettävä SULA – Sustainability and Love for Arts 11.-12.10.2017 nostaa esiin taiteen ja luovien alojen keskeisiä osaajia, selviytymistarinoita ja uusien kestävien toimintamallien luomisen. Tapahtuma on suunnattu luovien alojen toimijoille, yrittäjille, startupeille, taiteilijoille sekä luovien alojen liiketoiminnan kehittäjille.