Kalevala-korut pilottimyyntiin kahteen K-Citymarketiin

Suomalainen Kalevala Koru ja Kesko pilotoivat jakeluyhteistyötä. Kalevala-korut ovat myynnissä 11.10.2021 – 18.1.2022 K-Citymarket Järvenpäässä ja K-Citymarket Pirkkalassa. Pilotti on osa Kalevala Korun pyrkimystä vastata kuluttajien muuttuvaan ostokäyttäytymiseen ja olla saatavilla siellä, missä asiakkaat päivittäin liikkuvat. Hypermarketeista on tullut merkittäviä muodin, kodin tuotteiden ja lahjatavaroiden ostopaikkoja. Kalevala Koru haluaa tarttua tähän ilmiöön.

11.10. alkaen valikoima Kalevala-koruja on saatavilla Citymarket Järvenpäästä ja K-Citymarket Pirkkalasta. Myymälöissä on tarjolla valikoima lahjaksi sopivia brändin hopea- ja pronssiriipuksia sekä korvakoruja. Myyntiin tulevat tuotteet on tarkoin valittu Kalevala Korun olemassa olevasta mallistosta. Pilottimyymälöihin tulevassa valikoimassa painottuvat suosittujen Kalevala-tuotesarjojen matalamman hintapisteen korut, jotka on helppo ostaa lahjaksi, eivätkä vaadi sovittamista.

”Jakelutien jatkuva kehittäminen on meillä toiminnan fokuksessa. Verkkokaupan kasvu vain kiihtyy, perinteisessä kivijalassa ja erikoiskaupassa puolestaan korostuu laadukkaan ja asiantuntevan palvelun, sekä kattavan valikoiman merkitys” – kertoo Kalevala Korun myyntijohtaja Pekka Särkilahti. ”Näemme potentiaalia näiden kanavien lisäksi kentällä, jolla emme ole aiemmin toimineet: hypermarketeissa. Yhä useampi etsii päivittäistavaraostosten varrella suoritettavia, itsepalveluna mukaan napattavia tuotteita, joissa keskeistä on ostotapahtuman helppous ja suurta yleisöä kiinnostava valikoima maltilliseen hintatasoon.” – Särkilahti jatkaa.

K-Citymarketin pyrkimys on tarjota asiakkailleen heidän toivomiaan, heille sopivia ja erityisiäkin tuotteita. Ostotapahtuman helppous kauppareissun yhteydessä on erittäin tärkeää suurelle osalle K-Citymarketin asiakkaista

”Ikoninen Kalevala-brändi on kaikkien tuntema ja rakastama - brändi, jonka korut tehdään edelleen Suomessa. Juuri tästä syystä se täydentää erinomaisesti valikoimaamme niin lahjatuotteiden kuin oman pukeutumisen osalta. Panostamme jatkossa huomattavasti enemmän kauppakohtaisen asiakastarpeen ja mieltymysten täyttämiseen, ja Kalevala Koru -pilotti on suuri harppaus tähän suuntaan. Jotta pystymme ylittämään asiakkaidemme odotukset jatkossakin, haluamme valikoimiimme juuri Kalevala Korun kaltaisia vahvoja, tunnettuja kumppaneita”, kertoo Keskon osto- ja myyntipäällikkö Kirsi-Marja Laiho

K-Citymarketin Kalevala-korujen valikoima ja esillepano on suunniteltu tukemaan asiakkaiden ostokäyttäytymistä. Korut on rasioitu valmiiksi ja niissä on läpinäkyvä kääre, jonka voi oston jälkeen poistaa. Korut on selkeästi ryhmitelty ja ripustettu esiin, ja korujen ilmettä ohjeistetaan esillepanotelineessä näkyvillä kuvilla.

Lisätiedot ja yhteydenotot:

Kalevala Koru Oy, myyntijohtaja
Pekka Särkilahti, puh. 040 836 4396

Kesko Oyj, kosmetiikan osto- ja myyntipäällikkö
Kirsi-Marja Laiho, puh. 050 306 4219

Vuonna 1937 perustettu Kalevala Koru on Suomen rakastetuin korutalo ja merkittävin kultaseppien ja korualan ammattilaisten työllistäjä Suomessa. Kalevala-korut valmistetaan käsityönä yrityksen omalla tehtaalla Helsingin Konalassa yli 80 Korulaisen voimin. Kotimainen valmistus ja sosiaalinen vastuu ovat tärkeitä arvoja yrityksen toiminnassa.

Lapponian ikoninen Prinsessa Leian kaulakoru Disney-jakeluun USA:han31.5.2019 11:55:44 EEST | Tiedote