Kalevala Koru Oy

Kalevala-korut pilottimyyntiin kahteen K-Citymarketiin

Jaa
Suomalainen Kalevala Koru ja Kesko pilotoivat jakeluyhteistyötä. Kalevala-korut ovat myynnissä 11.10.2021 – 18.1.2022 K-Citymarket Järvenpäässä ja K-Citymarket Pirkkalassa. Pilotti on osa Kalevala Korun pyrkimystä vastata kuluttajien muuttuvaan ostokäyttäytymiseen ja olla saatavilla siellä, missä asiakkaat päivittäin liikkuvat. Hypermarketeista on tullut merkittäviä muodin, kodin tuotteiden ja lahjatavaroiden ostopaikkoja. Kalevala Koru haluaa tarttua tähän ilmiöön.

11.10. alkaen valikoima Kalevala-koruja on saatavilla Citymarket Järvenpäästä ja K-Citymarket Pirkkalasta. Myymälöissä on tarjolla valikoima lahjaksi sopivia brändin hopea- ja pronssiriipuksia sekä korvakoruja. Myyntiin tulevat tuotteet on tarkoin valittu Kalevala Korun olemassa olevasta mallistosta. Pilottimyymälöihin tulevassa valikoimassa painottuvat suosittujen Kalevala-tuotesarjojen matalamman hintapisteen korut, jotka on helppo ostaa lahjaksi, eivätkä vaadi sovittamista.

”Jakelutien jatkuva kehittäminen on meillä toiminnan fokuksessa. Verkkokaupan kasvu vain kiihtyy, perinteisessä kivijalassa ja erikoiskaupassa puolestaan korostuu laadukkaan ja asiantuntevan palvelun, sekä kattavan valikoiman merkitys” – kertoo Kalevala Korun myyntijohtaja Pekka Särkilahti. ”Näemme potentiaalia näiden kanavien lisäksi kentällä, jolla emme ole aiemmin toimineet: hypermarketeissa. Yhä useampi etsii päivittäistavaraostosten varrella suoritettavia, itsepalveluna mukaan napattavia tuotteita, joissa keskeistä on ostotapahtuman helppous ja suurta yleisöä kiinnostava valikoima maltilliseen hintatasoon.” – Särkilahti jatkaa.

K-Citymarketin pyrkimys on tarjota asiakkailleen heidän toivomiaan, heille sopivia ja erityisiäkin tuotteita. Ostotapahtuman helppous kauppareissun yhteydessä on erittäin tärkeää suurelle osalle K-Citymarketin asiakkaista

”Ikoninen Kalevala-brändi on kaikkien tuntema ja rakastama - brändi, jonka korut tehdään edelleen Suomessa. Juuri tästä syystä se täydentää erinomaisesti valikoimaamme niin lahjatuotteiden kuin oman pukeutumisen osalta. Panostamme jatkossa huomattavasti enemmän kauppakohtaisen asiakastarpeen ja mieltymysten täyttämiseen, ja Kalevala Koru -pilotti on suuri harppaus tähän suuntaan. Jotta pystymme ylittämään asiakkaidemme odotukset jatkossakin, haluamme valikoimiimme juuri Kalevala Korun kaltaisia vahvoja, tunnettuja kumppaneita”, kertoo Keskon osto- ja myyntipäällikkö Kirsi-Marja Laiho

K-Citymarketin Kalevala-korujen valikoima ja esillepano on suunniteltu tukemaan asiakkaiden ostokäyttäytymistä. Korut on rasioitu valmiiksi ja niissä on läpinäkyvä kääre, jonka voi oston jälkeen poistaa. Korut on selkeästi ryhmitelty ja ripustettu esiin, ja korujen ilmettä ohjeistetaan esillepanotelineessä näkyvillä kuvilla.

Yhteyshenkilöt

Lisätiedot ja yhteydenotot:


Kalevala Koru Oy, myyntijohtaja
Pekka Särkilahti, puh. 040 836 4396


Kesko Oyj, kosmetiikan osto- ja myyntipäällikkö
Kirsi-Marja Laiho, puh. 050 306 4219

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Kalevala Koru Oy
Kalevala Koru Oy
Hankasuontie 11 A
00390 Helsinki

https://www.kalevala.fi

Vuonna 1937 perustettu Kalevala Koru on Suomen rakastetuin korutalo ja merkittävin kultaseppien ja korualan ammattilaisten työllistäjä Suomessa. Kalevala-korut valmistetaan käsityönä yrityksen omalla tehtaalla Helsingin Konalassa yli 80 Korulaisen voimin. Kotimainen valmistus ja sosiaalinen vastuu ovat tärkeitä arvoja yrityksen toiminnassa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kalevala Koru Oy

Kalevala Koru esittäytyy Kööpenhaminan muotiviikoilla yhdessä Rolf Ekrothin kanssa3.8.2023 09:00:00 EEST | Tiedote

Kalevala Koru on ensimmäisenä suomalaisena korubrändinä mukana Kööpenhaminan muotiviikoilla. Uraauurtavan KALEVALA Pidetty -malliston second hand -korut ovat osa Rolf Ekrothin ja Kalevala Korun yhteismallistoa, joka lanseerataan muotiviikoilla 8. elokuuta. KALEVALA Pidetty -korujen ja Rolf Ekroth -yhteistyön esitteleminen Kööpenhaminan muotiviikoilla tukee Kalevala Korun kansainvälisen kasvun strategiaa tekemällä Suomen tunnetuinta korubrändiä tutuksi myös laajemmalle kansainväliselle yleisölle.

Ruusut puhkeavat pimeässä – Kalevala Koru lanseeraa vaatesuunnittelija Anni Ruuthin suunnitteleman korusarjan19.1.2023 12:00:00 EET | Tiedote

Kalevala Korun kevään uutuuskokonaisuuden avaa tänään julkistettava Kesäyön ruusu. Korusarjan on suunnitellut ylellisistä juhla-asuistaan tunnettu vaatesuunnittelija Anni Ruuth. Vintage pronssi -sävyinen Kesäyön ruusu -korusarja ammentaa suomalaisen kesäyön taiasta, menneiden aikojen lumosta ja kauniiden hetkien viattomuudesta. Se kannustaa haaveilemaan ilosta ja kauneudesta aikana, jona jokainen meistä odottaa muutosta parempaan. Kesäyön ruusu on ensimmäinen Anni Ruuthin suunnittelema korumallisto.

85 vuotta nuori – Kalevala Koru panostaa vastuullisuuteen ja kiertotalouteen, mutta hyvän tekeminen on edelleen kaiken ytimessä8.12.2022 08:00:00 EET | Tiedote

Suomalaisten naisten perustama ja omistama Kalevala Koru on aina ollut enemmän kuin muotoilutalo. Perustamisestaan lähtien yrityksen missiona on ollut naisten ja tyttöjen aseman vahvistaminen. Tänään 85 vuotta täyttävässä Kalevala Korussa hyvän tekemisen perinne elää vahvana edelleen: Tavoitteena on, että yhtiön vuosittaisesta tuloksesta kolmasosa jaetaan työntekijöille ja hyvän tekemiseen. Tänä vuonna yhtiö on ottanut monta merkittävää askelta matkallaan – niin vastuullisuudessa, hyvän tekemisessä kuin kansainvälistymisessäkin.

Kalevala Koru lähtee hakemaan kasvua second handista – “Haluamme osoittaa, että myös korubisnes voi rakentua vahvasti kiertotalouteen”15.11.2022 09:34:51 EET | Tiedote

Kalevala Koru lähtee ensimmäisenä suomalaisena korubrändinä rakentamaan liiketoimintaansa kiertotalouden varaan. Uusi korumallisto Kalevala Pidetty on kiertotalousponnistus, jonka kautta Kalevala myy uudenveroisiksi kunnostettuja korujaan. Tähtäimessä on, että vuoteen 2025 mennessä käytettyjen korujen myynti kattaa yhtiön suorasta kuluttajakaupasta neljänneksen.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye