Kansainvälistä museopäivää vietetään keskiviikkona 18. toukokuuta

Museoiden yhteistä tapahtumapäivää vietetään keskiviikkona 18.5. teemalla museoiden voima, The Power of Museums. Tapahtumapäivän aikana museot järjestävät monenlaista ohjelmaa sekä verkossa että läsnä museoissa.

Kansainväliseen museopäivää vietetään 18.5. Päivän aikana museot järjestävät monenlaista ohjelmaa niin verkossa kuin läsnä. Kansainvälisenä museopäivänä museot ovat perinteisesti tarjonneet ilmaisen sisäänpääsyn vierailijoilleen.

Hotelli- ja ravintolamuseossa tanssahdellaan afterwork-diskossa, kun taas Museokeskus Taikassa esiintyy Hymo Purple in the Rock. Teatterimuseossa on tarjolla maksuttomia yleisöopastuksia, Mikkelin taidemuseossa on luvassa Kenen luonto? -näyttelyn esittely.

Rauman merimuseo järjestää Rauman merimuseon kovimmat ja kummimmat -verkko-opastuksen. Digimuseo.fi-palvelussa avautuu 360°-näkymänä Luostarinmäki Klosterbacken 1827.

Museoiden näyttelyihin ja tapahtumiin voi tutustua museoiden omilla nettisivuilla tai esimerkiksi osoitteessa museot.fi. Sosiaalisesta mediasta tapahtumapäivää voi seurata tunnisteella #IMD2022.

Tervetuloa viettämään Kansainvälistä museopäivää ainutlaatuisten museosisältöjen parissa!

Viestintäsuunnittelija Kirsti Ruissalo
kirsti.ruissalo@museoliitto.fi

Suomen museoliitto on museoalan keskusjärjestö. Sen 221 yhteisöjäsentä ylläpitävät yli 400 ammattimaisesti hoidettua museokohdetta: kulttuurihistoriallisia museoita, taidemuseoita ja tiedekeskuksia. Museoliitto valvoo museoiden etua, edustaa museoita alan yhteisissä kysymyksissä ja toimii museoiden yhteistyöverkostona.