Kansallisgallerian museot avataan ti 4.1.2022

Kansallisgallerian koronatyöryhmä on tehnyt suunnitelman mahdollisimman terveysturvallisen museovierailun luomiseksi. Ateneumin ja Sinebrychoffin taidemuseot avataan yleisölle tiistaina 4.1.2022 pienemmällä asiakasmäärällä. Museovierailta edellytetään edelleen voimassa olevaa koronapassia.

Ateneumin taidemuseo / Konstmuseet Ateneum / Ateneum Art Museum

Molempien museoiden sisään pääsevää yleisömäärää rajoitetaan niin, että näyttelysaleissa on mahdollisuus ylläpitää turvallisia välimatkoja sekä yksilöiden että ryhmien välillä. Mahdollinen jonotus tapahtuu museoiden ovien ulkopuolella. Museoiden ryhmävierailut, opastukset ja tapahtumat keskeytetään toistaiseksi. Outi Heiskasen näyttelyssä oleva elokuvasali suljetaan sen pienen koon vuoksi.

Ateneumin taidemuseon Outi Heiskanen -näyttely ja Sinebrychoffin taidemuseon Aarteet maailmalla-näyttely ovat avoinna suunnitelmien mukaisesti su 9.1.2022 asti eikä näyttelyiden aukioloa tulla pidentämään.

Ateneumin taidemuseon rakennuksessa sijaitsevat museokauppa ja Ateneum Bistro ovat auki museon aukioloaikoina.

Asiakkaita pyydetään tulemaan museoon vain terveinä ja noudattamaan koronaturvallisuuteen liittyviä ohjeita.  Aluehallintoviranomaisen tulkinnan mukaisesti museovierailta edellytetään voimassa olevaa koronapassia.

Lisätietoa:

Kimmo Levä, pääjohtaja, puh. 050 9113 884

Ateneumin taidemuseo / Konstmuseet Ateneum / Ateneum Art Museum
Sinebrychoffin taidemuseo / Konstmuseet Sinebrychoff / Sinebrychoff Art Museum

THE DIGITAL NATIONAL GALLERY PROGRAMME WILL PROVIDE A PLATFORM FOR NEW ART EXPERIENCES12.5.2022 14:08:07 EEST | Press release

The Board of the Finnish National Gallery has established a three-year Digital National Gallery programme for the creation of a functional platform for new digital and experience-oriented services online. Johanna Eiramo has been named as director of the programme as of 1 June 2022. Ms. Eiramo will transfer to the programme from her previous position as the Head of Communications at Ateneum Art Museum.