Kansallisgallerian museot avataan ti 4.1.2022

Kansallisgallerian koronatyöryhmä on tehnyt suunnitelman mahdollisimman terveysturvallisen museovierailun luomiseksi. Ateneumin ja Sinebrychoffin taidemuseot avataan yleisölle tiistaina 4.1.2022 pienemmällä asiakasmäärällä. Museovierailta edellytetään edelleen voimassa olevaa koronapassia.

Ateneumin taidemuseo / Konstmuseet Ateneum / Ateneum Art Museum

Molempien museoiden sisään pääsevää yleisömäärää rajoitetaan niin, että näyttelysaleissa on mahdollisuus ylläpitää turvallisia välimatkoja sekä yksilöiden että ryhmien välillä. Mahdollinen jonotus tapahtuu museoiden ovien ulkopuolella. Museoiden ryhmävierailut, opastukset ja tapahtumat keskeytetään toistaiseksi. Outi Heiskasen näyttelyssä oleva elokuvasali suljetaan sen pienen koon vuoksi.

Ateneumin taidemuseon Outi Heiskanen -näyttely ja Sinebrychoffin taidemuseon Aarteet maailmalla-näyttely ovat avoinna suunnitelmien mukaisesti su 9.1.2022 asti eikä näyttelyiden aukioloa tulla pidentämään.

Ateneumin taidemuseon rakennuksessa sijaitsevat museokauppa ja Ateneum Bistro ovat auki museon aukioloaikoina.

Asiakkaita pyydetään tulemaan museoon vain terveinä ja noudattamaan koronaturvallisuuteen liittyviä ohjeita.  Aluehallintoviranomaisen tulkinnan mukaisesti museovierailta edellytetään voimassa olevaa koronapassia.

Lisätietoa:

Kimmo Levä, pääjohtaja, puh. 050 9113 884

Ateneumin taidemuseo / Konstmuseet Ateneum / Ateneum Art Museum
Sinebrychoffin taidemuseo / Konstmuseet Sinebrychoff / Sinebrychoff Art Museum

Finnish National Gallery to close its museums from 30 December 2021 to 20 January 202229.12.2021 11:30:18 EET | Press release

The Finnish Government has made the decision on 28 December 2021, to restrict the use of COVID-19 passports between the dates of 30 December 2021 and 20 January 2022. Without the possibility to check the COVID-19 passport from visitors, it is impossible to safeguard the health safety of visitors in the museums. As a result, the Ateneum Art Museum and Sinebrychoff Art Museum will be closed from 30 December 2021 to 20 January 2022.