Kanta-Hämeen alueen laboratoriot palvelevat asiakkaita ensisijaisesti ajanvarauksella

Kanta-Hämeen koronatilanteesta johtuen alueen laboratoriot palvelevat asiakkaitaan ensisijaisesti ajanvarauksella.

Ajanvarauksen avulla tasataan asiakasvirtaa, vältetään odotustilojen ruuhkautumista ja vähennetään asiakkaiden sairastumisaltistusta koronaepidemian aikana.

Vuoronumerolla voi asioida ainoastaan, mikäli hoitoyksikkö on pyytänyt tutkimukset päivystyksenä tai noudetaan tarvikkeita kotinäytteenottoa varten tai palautetaan kotona otettuja näytteitä.

Kiireellisissä tapauksissa ajan voi varata verkkosivuiltamme osoitteessa www.fimlab.fi/ajanvaraus tai soittamalla arkisin klo 7–18 numeroon 010 808 515.

Ei-kiireellisissä tapauksissa pyydämme asiakkaitamme perumaan varatun näytteenottoajan ja varaamaan uuden ajan tilanteen helpottaessa. Ajan voi perua sähköisesti tai puhelimitse:

• Ajan peruminen sähköisesti: fimlab.vihta.com
• Ajan peruminen puhelimitse: 010 808 515 (arkisin klo 7–18)

Kaikkien hengitystieoireita potevien asiakkaiden on vältettävä asiointia laboratoriossa. Huomioithan, että toimipisteissämme ei oteta koronanäytteitä.

Käytä maskia asioidessasi laboratoriossa

Laboratorion tiloissa on syytä noudattaa hyvää käsihygieniaa ja yskimishygieniaa, kuten muuallakin yleisissä tiloissa. Pidä aina hyvää turvaväliä muihin ihmisiin. Laboratorioidemme odotustiloista on tehty väljempiä istuimia vähentämällä.

Saavu näytteenottoon vasta juuri ennen varattua aikaa. Näin vältät tarpeetonta oleskelua odotustilassa ja lähikontaktia toisiin asiakkaisiin. Vältä ruuhkaisia aamuaikoja, jos mahdollista.

Toivomme myös, että vain välttämättömät saattajat ovat näytteenotossa mukana. Muiden saattajien tulisi odottaa laboratorion ulkopuolella, jotta asiakasmäärät pysyvät kohtuullisina ja riittävät turvavälit asiakkaiden välillä toteutuvat.

Henkilökuntamme näytteenotossa kiinnittää erityistä huomiota turvallisuuteen. Henkilökuntamme käyttää visiiriä tai kirurgista suu-nenäsuojaa näytteenotossa. Henkilökuntamme ei työskentele sairaana ja he huolehtivat hyvästä käsihygieniasta jokaisessa asiakastilanteessa.

Seuraa uutisointiamme: fimlab.fi/ajankohtaista

Lisätietoja antaa:

Aluejohtaja Sari Paukku-Sani, Fimlab Laboratoriot Oy
p. 044 4403 459, sari.paukku-sani@fimlab.fi

Fimlab Laboratoriot Oy tuottaa laboratoriopalveluita sekä laboratorioalan koulutusta ja tutkimusta. Fimlabin omistavat Pirkanmaan, Keski-Suomen, Kanta-Hämeen ja Vaasan sairaanhoitopiirin kuntayhtymät ja Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä. Fimlab on ensimmäinen julkisen terveydenhuollon puolelle perustettu laboratorioyhtiö. Fimlabilla on lähes 120 toimipistettä ja sen palveluksessa on noin 1 100 laboratorioalan ammattilaista.