Mellakka Helsinki

Kasvava Måndag haastaa yrityksiä ja yhteisöjä läpinäkyvyyteen ja aktivismiin

Jaa

"Ainoa tapa yrityksille ja yhteisöille olla uskottavasti vastuullinen on olla täysin läpinäkyvä, tai haluta tulla sellaiseksi. Kasvun myötä pystymme auttamaan entistä laajempaa asiakaskuntaa."

Måndag-tiimi: Ina Mikkola, Jari Ullakko, Laura Vainio, Arto Sivonen, Noora Shingler ja Jan Zapasnik. Kuvaaja: Meeri Koutaniemi
Måndag-tiimi: Ina Mikkola, Jari Ullakko, Laura Vainio, Arto Sivonen, Noora Shingler ja Jan Zapasnik. Kuvaaja: Meeri Koutaniemi

Yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen sekä ympäristö- ja ihmisoikeusteemoihin keskittynyt luova toimisto Måndag kasvaa. Markkinointi-alan aktivistina tunnetun Arto Sivosen yhtiö laajentaa yrityksen osakaspohjaa, toimintakenttää ja palveluvalikoimaa.

Meillä on yksiselitteinen tehtävä: valmennamme yritykset ja järjestöt brändiaktivismiin. Kun viherpuheet muuttuvat teoiksi ja aidoksi vaikuttamiseksi, myös liiketoiminta kasvaa ja ihmiset sekä ympäristö voivat paremmin”, linjaa kasvavan yhtiön toimitusjohtajan tehtävistä luovaksi johtajaksi siirtyvä Sivonen.

"Måndag on aina tehnyt 100% arvolähtöistä työtä. Se ei kasvun myötä muutu mihinkään. Nyt haluamme keskittyä vahvistamaan osaamistamme ja ottaa isomman otteen myös yhteiskunnallisten keskusteluiden ja puheenvuorojen aloittajana", Sivonen jatkaa.

Yhtiön uusien osakkaiden joukossa on useita nimekkäitä tekijöitä, kuten keskustelua herättävistä aiheistaan tunnettu toimittaja Ina Mikkola, mediatalo Basson perustaja Jan Zapasnik, kansainvälisesti arvostettu mainoskonkari Jari Ullakko sekä kriittisestä otteestaan tunnettu vastuullisuusvaikuttaja ja toimittaja Noora Shingler.

Shingler tuo myös suositun Kemikaalicocktail-mediansa osaksi Måndagia. Uusi media saa nimekseen NU.

“Aktivismi ei ole vain yksilön etuoikeus, vaan tänä päivänä myös brändien velvollisuus"

Euroopankin mittakaavassa ainutlaatuinen koalitio
Måndag + NU tähtää yritysten, brändien ja julkisen sektorin kokonaisvaltaisempaan auttamiseen vastuullisuuteen ja ihmisoikeuksiin liittyvissä, toisinaan poliittisissakin kysymyksissä.

”Valtiolliset päätöksentekojärjestelmät ontuvat. Vastuu oikeudenmukaisemman maailman rakentamisesta tarjoutuu nyt yrityksille, järjestöille ja jopa yksittäisille vaikuttajille, joilla on kyky muuttaa maailmaa nopeastikin. Aktivismi ei ole enää vain yksilön etuoikeus, vaan tänä päivänä myös brändien velvollisuus, jossa on valtava potentiaali”, kertoo yhtiön toimitusjohtaja Zapasnik.

"Viher- ja sosiaalipesu tulee vain lisääntymään. Siksi ainoa tapa yrityksille ja yhteisöille olla uskottavasti vastuullinen on olla täysin läpinäkyvä, tai haluta tulla sellaiseksi. Kasvun myötä pystymme auttamaan tässä asiassa entistä laajempaa asiakaskuntaa. Meillä on vuosien johdonmukaisen työn tuloksena käytössämme lahjomaton vaikuttajaverkosto yritysten ja yhteisöjen vastuullisuuden todentamiseen", jatkaa Zapasnik.

Laajan verkostonsa kautta myös kansainväliseksi tekijäksi kasvavan Måndagin uusia avauksia nähdään syksyllä ja alkuvuodesta 2021. Måndag on tullut aiemmin tunnetuksi erityisesti kansainvälisestä työstään Afganistanissa ja Irakissa Ulkoministeriön kanssa, Martti Ahtisaaren perustaman konfliktinratkaisujärjestö CMI:n Lennonit-rauhanlähettiläistä, kansaivälistyvästä Allas Sea Pool -hankkeesta sekä suosituista Maata Pitkin -matkamessuista, jotka on toteutettu yhdessä tapahtuman työryhmän kanssa.

“Oman mediamme kautta voimme nostaa tärkeitä yhteiskunnallisia aiheita keskusteluun”

Måndagin tärkeä tavoite on myös herättää NU-median kautta keskustelua yrityksen ydinteemoista. Kemikaalicocktailista tuttujen eko- ja terveyskysymysten rinnalle nousevat jatkossa Måndagin ytimestä kumpuavat yhteiskunnalliset ja ihmisoikeudelliset aiheet sekä bisnes ja kulttuuri.

“Noora on tottunut luomaan puheenaiheita ja on upeaa, että hän lähti ideaan mukaan, koska Kemikaalicocktail on maamme pioneeriblogeja ja Noora itse yksi arvostetuimpia bloggaajia”, Sivonen kertoo.

“Olin jo muutaman vuoden ajan miettinyt, miten ja kenen kanssa mediani kasvattaminen kannattaisi tehdä. Yhteydenotto Måndagin suunnasta tuli täydelliseen saumaan, enkä tarvinnut montaa tapaamista vakuuttuakseni, että yhteistyömme on täydellinen match. Pidän paljon asenteesta, josta kertoo jo toimiston nimikin: maailma muuttuu maanantaisin, ei vain juhlapuheissa”, Shingler toteaa.

Lue lisää kampanjoista ja tutustu NU-mediaan osoitteessa www.mandag.nu

Yhteyshenkilöt

Haastattelupyynnöt:
Mari Wainio
+358 40 828 0508
mari@mellakkahelsinki.fi
www.mellakkahelsinki.fi

Kuvat

Måndag-tiimi: Ina Mikkola, Jari Ullakko, Laura Vainio, Arto Sivonen, Noora Shingler ja Jan Zapasnik. Kuvaaja: Meeri Koutaniemi
Måndag-tiimi: Ina Mikkola, Jari Ullakko, Laura Vainio, Arto Sivonen, Noora Shingler ja Jan Zapasnik. Kuvaaja: Meeri Koutaniemi
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Mellakka Helsinki
Mellakka Helsinki
Pursimiehenkatu 29-31 A
00150 HELSINKI

info@mellakkahelsinki.fihttp://mellakkahelsinki.fi

Mellakka Helsinki on luova PR- ja viestintätoimisto.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Mellakka Helsinki

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme