Kasvava Måndag haastaa yrityksiä ja yhteisöjä läpinäkyvyyteen ja aktivismiin

Yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen sekä ympäristö- ja ihmisoikeusteemoihin keskittynyt luova toimisto Måndag kasvaa. Markkinointi-alan aktivistina tunnetun Arto Sivosen yhtiö laajentaa yrityksen osakaspohjaa, toimintakenttää ja palveluvalikoimaa.
“Meillä on yksiselitteinen tehtävä: valmennamme yritykset ja järjestöt brändiaktivismiin. Kun viherpuheet muuttuvat teoiksi ja aidoksi vaikuttamiseksi, myös liiketoiminta kasvaa ja ihmiset sekä ympäristö voivat paremmin”, linjaa kasvavan yhtiön toimitusjohtajan tehtävistä luovaksi johtajaksi siirtyvä Sivonen.
"Måndag on aina tehnyt 100% arvolähtöistä työtä. Se ei kasvun myötä muutu mihinkään. Nyt haluamme keskittyä vahvistamaan osaamistamme ja ottaa isomman otteen myös yhteiskunnallisten keskusteluiden ja puheenvuorojen aloittajana", Sivonen jatkaa.
Yhtiön uusien osakkaiden joukossa on useita nimekkäitä tekijöitä, kuten keskustelua herättävistä aiheistaan tunnettu toimittaja Ina Mikkola, mediatalo Basson perustaja Jan Zapasnik, kansainvälisesti arvostettu mainoskonkari Jari Ullakko sekä kriittisestä otteestaan tunnettu vastuullisuusvaikuttaja ja toimittaja Noora Shingler.
Shingler tuo myös suositun Kemikaalicocktail-mediansa osaksi Måndagia. Uusi media saa nimekseen NU.
“Aktivismi ei ole vain yksilön etuoikeus, vaan tänä päivänä myös brändien velvollisuus"
Euroopankin mittakaavassa ainutlaatuinen koalitio Måndag + NU tähtää yritysten, brändien ja julkisen sektorin kokonaisvaltaisempaan auttamiseen vastuullisuuteen ja ihmisoikeuksiin liittyvissä, toisinaan poliittisissakin kysymyksissä.
”Valtiolliset päätöksentekojärjestelmät ontuvat. Vastuu oikeudenmukaisemman maailman rakentamisesta tarjoutuu nyt yrityksille, järjestöille ja jopa yksittäisille vaikuttajille, joilla on kyky muuttaa maailmaa nopeastikin. Aktivismi ei ole enää vain yksilön etuoikeus, vaan tänä päivänä myös brändien velvollisuus, jossa on valtava potentiaali”, kertoo yhtiön toimitusjohtaja Zapasnik.
"Viher- ja sosiaalipesu tulee vain lisääntymään. Siksi ainoa tapa yrityksille ja yhteisöille olla uskottavasti vastuullinen on olla täysin läpinäkyvä, tai haluta tulla sellaiseksi. Kasvun myötä pystymme auttamaan tässä asiassa entistä laajempaa asiakaskuntaa. Meillä on vuosien johdonmukaisen työn tuloksena käytössämme lahjomaton vaikuttajaverkosto yritysten ja yhteisöjen vastuullisuuden todentamiseen", jatkaa Zapasnik.
Laajan verkostonsa kautta myös kansainväliseksi tekijäksi kasvavan Måndagin uusia avauksia nähdään syksyllä ja alkuvuodesta 2021. Måndag on tullut aiemmin tunnetuksi erityisesti kansainvälisestä työstään Afganistanissa ja Irakissa Ulkoministeriön kanssa, Martti Ahtisaaren perustaman konfliktinratkaisujärjestö CMI:n Lennonit-rauhanlähettiläistä, kansaivälistyvästä Allas Sea Pool -hankkeesta sekä suosituista Maata Pitkin -matkamessuista, jotka on toteutettu yhdessä tapahtuman työryhmän kanssa.
“Oman mediamme kautta voimme nostaa tärkeitä yhteiskunnallisia aiheita keskusteluun”
Måndagin tärkeä tavoite on myös herättää NU-median kautta keskustelua yrityksen ydinteemoista. Kemikaalicocktailista tuttujen eko- ja terveyskysymysten rinnalle nousevat jatkossa Måndagin ytimestä kumpuavat yhteiskunnalliset ja ihmisoikeudelliset aiheet sekä bisnes ja kulttuuri.
“Noora on tottunut luomaan puheenaiheita ja on upeaa, että hän lähti ideaan mukaan, koska Kemikaalicocktail on maamme pioneeriblogeja ja Noora itse yksi arvostetuimpia bloggaajia”, Sivonen kertoo.
“Olin jo muutaman vuoden ajan miettinyt, miten ja kenen kanssa mediani kasvattaminen kannattaisi tehdä. Yhteydenotto Måndagin suunnasta tuli täydelliseen saumaan, enkä tarvinnut montaa tapaamista vakuuttuakseni, että yhteistyömme on täydellinen match. Pidän paljon asenteesta, josta kertoo jo toimiston nimikin: maailma muuttuu maanantaisin, ei vain juhlapuheissa”, Shingler toteaa.
Lue lisää kampanjoista ja tutustu NU-mediaan osoitteessa www.mandag.nu
Yhteyshenkilöt
Haastattelupyynnöt:
Mari Wainio
+358 40 828 0508
mari@mellakkahelsinki.fi
www.mellakkahelsinki.fi
Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Pursimiehenkatu 29-31 A
00150 HELSINKI
info@mellakkahelsinki.fihttp://mellakkahelsinki.fi
Mellakka Helsinki on luova PR- ja viestintätoimisto.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Mellakka Helsinki
Mellakasta Suomen suurin vaikuttajamarkkinointitoimisto7.5.2025 13:00:00 EEST | Tiedote
Mellakka Helsinki ostaa vaikuttajamarkkinointitoimisto Hypementin – kokonaisuuden liikevaihto lähes 13 miljoonaan
Solmu Brewery avasi oman panimoravintolan Lauttasaareen30.10.2024 10:01:00 EET | Tiedote
“Ruokalistalla tulee olemaan rentoa, mutta erittäin varteenotettavaa merihenkistä ruokaa”, ruoat suunnitellut Sylvester Soisalo sanoo.
Helsingissä sijaitseva legendaarinen skeittipuisto uudistuu – avajaiset heinäkuun lopussa5.7.2023 08:15:00 EEST | Tiedote
Perinteisen katuskeittauksen tyylistä inspiroitunut skeittipuisto Ponke’s Park saa uuden elämän paikallisten yrittäjien yhteisellä ponnistuksella. Eiran merellisissä maisemissa sijaitseva skeittipuisto uusitaan asfalttia myöten.
Suomen suurimman manageritoimiston toimitusjohtaja vaihtuu: “Markkina on kypsä uusille avauksille”7.6.2023 09:16:42 EEST | Tiedote
Manageritoimisto Mellakka Managementin toimitusjohtaja Emma Alftan jättää tehtävänsä elokuusta alkaen. Uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty pitkän uran markkinointiviestinnässä tehnyt Vivan Daaboul. Alftan jatkaa yhtiössä managerina.
Suomalainen metaversumiosaaja Burst yhteistyöhön yhdysvaltalaisen jättiagentuurin kanssa23.5.2023 08:30:00 EEST | Tiedote
Burst pääsee Endeavor Groupin yhteistyön kautta kehittämään metaversumielämyksiä maailman suurimmille artisteille ja tapahtumille.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme